03 března 2015

Květy, květy, KVĚTY !!!!!



Po každé zimě mám hroznej absťák po květech, vůni a barvách.
Hned druhý den po sv. Štěpánovi většinou zlikviduju vánoční svícny a adventní věnec na stole
(stejně většinou opadává a svíčky jsou shořelé) a jak nejrychleji to jde, upaluju do města abych
si tam koupila něco rychleného. Lhostejno co, ale hlavně živého, barevného a případně i voňavého
Letošní zima nezima ovšem v té touze vede. Šedá, bez sněhu, bez slunce prostě bez toho, co by
alespoň na chvíli oblažilo oko barevným kontrastem, byť jen bílo - něco.
Takže když jsem zjistila že v sobotu vykvetla celá řada drobnokvětých krokusů podél ohraničení
záhonu pod terasou, skákala jsem dva metry vysoko. Koněčně trocha barevnosti když se dívám z
okna i venku, nejen doma na parapetech. Bylo to raz dva. V pátek nic a v sobotu po poledni
kouknu z okna a hele ! BARVY !
Rozkvetly najednou na všech místech kde jsou vysazené nebo zůstaly po různých opravných zásazích.
Na ty velkokvěté si ovšem ještě nějakej čas budu muset počkat, ty teprve nesměle vystrkují první
centimetry lístků. Dokonce mi letos vykvetly krokusy dřív než talovíny, jenže ti byli chudáci pod
vrstvou spadaného listí z dřišťálu, takže neměli moc šanci. Sněženky na zahradě nemám,
takže letošní poslíci jara jsou jednoznačně krokusy !


A tady je fešáky máme





Ovšem dneska vypadaly takhle .... mohlo být i hůř, podle té metelice která byla v noci



A abych měla barevno i doma, od muže jsem dostala k narozeninám tuhle krásku




A tahle mi už chvilku kvete



Když jsem vzala v sobotu odpoledne Bobeše poprvé na delší procházku těšila jsem se že v chatách nafotím
nějaké sněženky, už proto že já je na zahradě nemám. Jenže žádné jsem nikde neviděla. U mnohých chat
byly záhonky přikryté netkanou textílií takže jestli pod ní něco kvetlo, nebylo to vidět ....
Tak alespoň nějaký vřesovec a talovín se našel




A už i tyhle chlupatky jsou k vidění




27 komentářů:

  1. Moc krásné fotky,más perfektní oko,ale i foták. Uz se taky nemohu dockat jara,vloni zu jsme byli trochu dál.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já na ty detaily furt zkouším různá ta moje zvětšovadla

    OdpovědětVymazat
  3. Překrásné detaily, už aby tu to jaro bylo!

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé - ty se máš! Ty už máš jarní! :) Jsou nádherné, nejvíc se mi líbí ta třetí..:). A dneska už jsem taky potkala kočičky, tak je zkusím v příštích dnech nafotit..:).

    OdpovědětVymazat
  5. Už jsme se konečně dočkali....tedy lépe řečeno u vás. U nás zatím krokusy žádné, jen sněženky a talovíny.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak u tebe už taky začalo jaro, hezké jsou ty zasněžené Tu fialovou orchidej mám a kvete mi už tři a půl roku v kuse, vděčná kytka a to je furt na zemi, kočkám na okně docela vadí

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné květy. Krokusy jsou nejlepší

    OdpovědětVymazat
  8. Také se vždy těším na jarní květy.Na zahradě kvetou sněženky.Domů jsem koupila petrklíče a narcisky.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Dneska jsem neodolala a zas sikoupila petrklíč. Krásný, oranžovočervený plnokvětý.

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Já jsem zvědavá jak se jí bude dařit. Ty ostatní co mám a nekvetou jsou takové nijaké. Budu muset koupit zas hnojivo a pořádně je "nakrmit"

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Letos krokusy ty moje talovínky předehnali.....

    OdpovědětVymazat
  12. Krásně přivoláváš jaro, Vendy. Květy jsou nádherné, hlavně ty krokusy, to je krása.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Letos si hodně pospíšili

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Jenže dneska už zas zataženo a občas prolétnou vzduchem vločky. Tohle vždycky strašně nesnáším. Celou zimu teplo, bezsněžno a pak když už má vypuknout jaro začne mrznout a padat sníh.

    OdpovědětVymazat
  15. To je tak milé, jak povídání tak fotky. Už se nemůžu dočkat, až něco vykvete i u nás. Potěšila jsem se, děkuji.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Však já taky! Ten absťák byl fakt letos o hodně větší .....

    OdpovědětVymazat
  17. Krokusy ve sněhu jsou nádherné. To je taková jiskrná fotka plná naděje, že zima je pryč a jaro vládu přebírá. I ostatní fotky se ti povedly v detailech. Orchideje jsou krasavice.

    OdpovědětVymazat
  18. TA žlutá barva vždycky všechno rozzáří.

    OdpovědětVymazat
  19. Naprostá nádhera Vendy, na to mě dostaneš kdykoliv!!!!! závidím ty krokusky a ještě ve sněhu - ta fotka je úžasná!

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Dneska jsem fotila znovu a ještě nějaké další květy co mám doma .....

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: No já tedy z toho sněhu moc radost neměla. Naštěstí zmizel hodně rychle

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné makro fotky, ty vždy okouzlí. Krokusy ve sněhu jsou pěknou kombinací - svár probouzejícího se jara s tvrdošíjnou zimou

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Oni zeď tak krásně kvetou že bych u nich seděla pořád a pořád fotila.  I když ..... to v podstatě dělám

    OdpovědětVymazat
  24. Tvůj manžel tě docela zásobuje, ne? To můj ex mi kytky zakázal. Že mi prej povolí tři. Nakonec jsem jich měla asi deset, a kdybych od něj neodešla, bylo by jich mnohem víc

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: Jak kdy . On by taky byl nejraději kdybych tu nic neměla protože se o to musí při mé občasné nepřítomnosti starat. A on velice zapomíná ......

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....