12 března 2015

Když svítilo na plný pecky .....



..... tak to byla paráda. Teploučko, včelky bzundili na
rozvitých krokusech, ze země se nesla taková ta úžasná předjarní vůně
kterou kdysi vonívala voda v komoře když se nám pod lodním dnem vařila při první
plavbě po zimní přestávce Vltava.
Tu vůni občas cítím i tady, táhne buď od jezírka do kterýho se opírá slunko
nebo od řeky, když se trochu zvedne hladina, voda se převaluje a není to
ta líná sotva se pohybující lemra. A všechno se tak nějak překotně dere
z hlíny ven. Jednu chvíli jen nenápadný lístek a za pár hodin nebesky modrý květ minikosatce .....
Tenhle čas se pořád zkracuje a počasí osciluje mezi dvěmi ročními dobami. Zimou
a létem. Ne, letos vlastně ani ta zima nějak nebyla. Tedy že bych po ní
truchlila, to ani náhodou. Ale já si raději dám kousek toho vzácnýho předjaří.
A co všechno ho dělá? Tak třeba ......



..... plyšové kočičky,



kapka vody na okvětním plátku krokusu .....


..... nebo jasná oranžová jeho blizny?


A co taková žlutá. Na talovínu .....


...... nebo na první jarní orseji



Sníh připomenou už jen bílé květy bledulek čerstvě vyrašených z trávy ....


..... anebo plnokvětých sněženek (ty jsou ovšem už za plotem u sousedů)


případně po celou zimu kvetoucích sedmikrásek



Ale modrou oblohou se nedá zahanbit ani kosatec .....




Zelená se áron ......


...... a svoje listy a květy už ukazují hyacinty které jsem si koupila rychlené a po odkvětu
zasadila do země. Vloni byly jen takové malé, nanicovaté, ale letos to vypadá už na mnohem
větší květy. Modré ....


Bohatou úrodu oříšků zatím slibují rozkvetlé jehnědy. Než se do nich pak dají buď brouci nebo ořešáci


Takhle za sluníčka se i lépe snáší bolest .....


P.S. ČAS SE KRÁTÍ A TAK NEZAPOMEŇTE NA PŘÍSPĚVKY DO POSLEDNÍHO KOLA SAKRÁLEK !!!











27 komentářů:

  1. Nádhera. Prý už nám také kvetou fialové krokusy, tvrdí manžel, ale když bylo tak nádherně, já měla návštěvu a na zahradu jsem nejela. Nyní je zase na pár dní hnusně. Ty kosatce jsou z jiného roku ne? Nebo jsi je už fotila letos? Všechny fotky jsou nádherné, potěší....

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Letos. A opravdu to bylo tak že ráno byly vidět jen listy a v poledne už takhle nádherně kvetly. Původně je měla na hrobečku Matylda a tam byly focené, ale v úterý jsem je přesadila na hrobeček Matýskovi. Matylda tam má spousty krokusů a narcisek. Ty krokusy teprve ale pokvetou, jsou to ty velkokvěté a ty ještě teprve vylejzaj.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je báječné, že má i Matýsek kvetoucí kytičky. Vypadají moc krásně.

    OdpovědětVymazat
  4. Příroda se nezdá, co? Kosatce mě překvapily, já včera zasila petržel a ředkvičky, kamarádka mi poradila, že petržel se seje ve středu, pak vždycky vzejde, tak su zvědavá. U ní to tak dlouho trvá. Kočičky máš překrásně nafocené, úžasné. Měj se krásně VendyW.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné jarní obrázky, až se nechce věřit, že má zase chumelit...

    OdpovědětVymazat
  6. Když svítí na "plný pecky", je život hned veselejší, to máš pravdu, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  7. skvostné jarní detaily

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Když svítilo bylo ještě fajn. A proto ty fotky tak vypadají.

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: I když jsem čekala že tady ten sníh bude padat naštěstí si to rozmyslel. Ale zima je fest, to ano .....

    OdpovědětVymazat
  10. [4]: Tyhle kosatečky jsou opravdu hodně časné. Ještě jsou v takové nádherné tmavě fialové. Kdysi jsem je měla ve třech barvách. Modré, fialové a bílé. Nepřečkali první zimu. Tyhle jsem si koupila rychlené, zasadila je po odkvětu do země a ejhle, oni vydrželi!

    OdpovědětVymazat
  11. [3]: Přesázela jsem mu tam i nějaké krokusy a navíc jsem mu tam dala jedny moc vzácné tulipánové cibulky. Jsou to tulipány které jsme kdysi měli na zahrádce když jsem byla malá, dostali je i sousedi a už se jim drží na zahrádkach nějakých padesát let! jsou plnokvěté a nádherně voňavé.

    OdpovědětVymazat
  12. U vás na zahradě kvetou kytičky zářivých barev a hlásí, že už brzy bude jaro U nás kvetou chudobky,sněženky, vše ostatní se slibně klube z půdy Fotky se mi moc líbí

    OdpovědětVymazat
  13. Nádhera, u vás už kvetou i kosatce? To teda zírám! Tady jsme níž a je to nějaký zaprdnutý, zatím vidím jenom krokusy. I když, zas tolik po okolí nechodím, takže třeba je toho víc...

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: To jsou spešl jarní!

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Posílá se do 20.3. do půlnoci.

    OdpovědětVymazat
  16. Krása! Tak jaro už je asi vážně tady! Moc se těším na sluníčko a teplíčko!

    OdpovědětVymazat
  17. Tak já beru zcela jednoznačně tu první jemňoučkou kočenu. Ta vyloženě vyzývá k pomuchlání.

    OdpovědětVymazat
  18. krásný, makro je úžasný taky nám už lezou krokusy a samozřejmě sněženky a listy denivek

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Já doufám že letos nepropásnu zas tu naší bledulkovou záplavu. Myslela jsem že se pojedem podívat ale venku je tak hnusná zima že se mi tam ani nechce .....

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: u nás je taky hnusně bledulky nemám, ale verdle v zahradě jsou tak se tam v kradu

    OdpovědětVymazat
  21. Krásné detaily, už se těším jaro, až to zase bude kvést.

    OdpovědětVymazat
  22. To je nádhera! Úplně to cítím na své kůži. U nás momentálně prší, ale tenhle článek mi opět udělal radost, už brzy přijde! :)

    OdpovědětVymazat
  23. Pěkné fotečky, Vendí..:). Já spíš fandím tomu podvečernímu světlu, v něm fotím nejraději..:). Ale u nás po lesích a loukách ještě nic takhle krásně nekvete....

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Když my jsme tak blbě natočený a v údolí, že podvečerní sluníčko je touhle dobou už za kopcem a na záhonky už nejde. To spíš ranní až odpolední.

    OdpovědětVymazat
  25. Krásně jarní a kde jsem teď, tam sněží.

    OdpovědětVymazat
  26. [24]: Chápu. Taky mám na kraji lesa místo, kam musím chodit jenom ráno, protože odpoledne a k večeru už je to tam ve stínu...A na jaře  tam kvetou sasanky a fialky...:). Ale teď tam ještě není ani travička. Jenom mech..:-I.

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: Slovo sníh nechci už ani slyšet ani číst! Natož ten sníh vidět !!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....