20 března 2015

Bledulkový ráj potřetí .......



Letos to berou holky bledulkový docela zhurta. Nejen že začaly kvést dřív než
křivatce, což byl takový ukazatel toho že už se bude něco dít, ale pustily se do toho zase s vervou
sobě vlastní. A tak jsme se vyrazily s dcerou a jejím přítelem podívat do zdejší rezervace jak to tam
vypadá. Já už jsem tam byla počtvrté, ale jeden rok jsme to pošvihly a nebylo už nic k obdivování.
A pokaždé mi ta nádhera a množství vyrazí dech. A to musím říct že byla rozkvetlá tak třetina.
Ze země se ještě tlačilo spousty poupat a počítám že tak příští týden teprve nastane ten správný
vrchol kvetení. Jen byl problém v tom, že bylo tentokrát hodně mokro a nejen že se špatně chodilo
po rozbahněných cestičkách, ale ani válet se na mokré zemi tedy nebylo nic moc.
Pokud se ještě vydaří počasí a bude mít syn čas, mám v plánu ještě jednou se tam vrátit a
ukázat mu to, protože on je jediný z naší rodiny kdo se tam ještě nebyl podívat ....
A snad už bude i sušeji abych mohla vyzkoušet i malý stativek a další makra sezvětšovadly .




Nejdřív pár celkových pohledů na jednu setinu prostoru kde ty bledulky kvetou.
Až budou v plném květu bude ta bílá plocha ještě souvislejší ......






A jdeme na detaily
















Na začátku cesty je vrbové houští po okrajích odvodňovací strouhy a tam takováhle stará
vrba mnoha kmenů .....




Včera tu docela po ránu mrzlo a byla krásná jinovatka. A ty moje bledulky na zahradě
si takhle polehaly na bílou peřinku ..... ostatně z toho dne mám fotek víc které budou mít
svůj vlastní článeček ......


19 komentářů:

  1. Tolik bledulí pohromadě jsem ještě na vlastní oči nikdy neviděla Nám jich letos vylezlo na zahradě přesně 6ks. Já těm hrabošům a si zakroutím krkem To mi ještě vyrostly jinde, než kde byly zasazené

    OdpovědětVymazat
  2. Ono je to opravdu neskutečnej pohled. A to je tam ještě spousty míst kde jsem nebyla a ty bledule tam kvetou.....

    OdpovědětVymazat
  3. I když byly ranní mrazíky, střed květu je krásně sukničkou chráněný, příroda je prostě dokonalá. Jsi spokojená, že jsi to letos vystihla, že? Fotky máš parádní.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Tak určitě, i když klíďo bych si to dala ještě jednou ve větším klidu.

    OdpovědětVymazat
  5. Krása, opravdu vydařené fotky. Vídáme zahradu porostlou sněženkami a bledulemi, ale je jich čím dál méně. Byly chráněné stromy, ale když majitelé stromy vykácely, jaksi se ,,stahují". Možná se tam drží, protože jsou chráněné. Kyričku sněženek už dnes nikde nekoupíte. A tak je to dobře, kytkám je nejlépe venku nebo na keříčku. Jen ty, které hojněji kvetou je dobré občas uříznout, že?

    OdpovědětVymazat
  6. To dokáže člověka pozitivně naladit.

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, to je neuvěřitelná nádhera. U nás v lese neroste nic a sněženky jsou jen za plotem některých zahrádek. Bledulky  jakoby neexistovaly. Ale to jsou asi určité lokality, kde se některým kytičkám líbí nejvíc. Včera ve zprávách mluvili o lokalitě Lačnov na Zlínsku, kde se zase daří šafránu. Prý už se tam sjíždějí fotografové, právě kvete. Šafrán je přísně chráněný a náš pan ochránce přírody Orálek tvrdil, že kdyby si ho někdo přesadil do zahrady, tak mu stejně uhyne, protože nebude odpovídat složení půdy. Já jsem tam už s manželem byla, ale ne letos.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Jezdí tam Hanka (Sceneryphoto) má na blogu už pár článků. To samé je s těmi bledulkami. Taky nesnáší přesazování. Viděla jsem to včera v telce a hned si na ní vzpoměla jestli zas pojede.

    OdpovědětVymazat
  9. Nejsem závistivá, ale tohle Ti, Vendy, závidím.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Dneska jsem tam byla zas takže bude ještě nášup.   

    OdpovědětVymazat
  11. nádhera! tady není co dodávat

    OdpovědětVymazat
  12. To musí být úžasný pohled! Nic podobného jsem zatím neviděl

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Když jsem tam byla včera znovu se synem, šla jsem zas jinak a našla tam takovej maličkej plácek plnej podléšek. Krásně se to tam modralo. Syn je velký realista a nedává své nadšení moc často najevo, ale tohle mu vyrazilo dech. Ani se mu nedivím. Já to už znám a stejně jsem vždycky znovu překvapená.

    OdpovědětVymazat
  14. Bledulkový ráj je nádherný, Vendy, krásně jsi ho vyfotila.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: A to já se tam vždycky moc těším už celý rok

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Dověděli jsme se, že ten náš bledulkový ráj návštěvníci úspěšně devastují.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Já se docela divím, že při té frekvenci návštěvníků to tady pořád je krásně nezničené. A Navíc tam není žádný dozor. Jezdí sem lidi až od Brna, nebo od Olomouce a pod. A je vidět že se holky rozrůstaj dál a dál.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Tak to je fajn, Vendy.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....