18 srpna 2014

Letní kulinářská soutěž.....1



Asi první a poslední (zatím to tak vypadá) recept
pro Vendy (Eumenidas) do její letní kulinářské soutěže je na moučník. Rychlý, jednoduchý a děsně návykový (tedy pro mne určitě). Jeho výhodou je rychlost přípravy, lehkost a možnost obrovské variability co se týče ovoce do něj přidávaného. Navíc si ho můžete udělat i na chatě nebo kempu, stačí jen mít po ruce ledničku. Jo, nemusí k tomu být trouba ale lednička! A co to tedy je? Tvarohová nepečená bábovka! Možná jste recept viděli na naší Velké Sestře Nově od novodobého kuchyňského guru Ládi Hrušky možná ho, stejně jak já, už znáte leta jen jste na něj trochu pozapoměli a možná je pro vás novinkou. Já sama si ho právě v telce připoměla. Je trošku jiný než znám já, ale stejně dobrý. První variantu jsem dělala podle Ládi, druhou variantu už podle sebe. A cože tedy budete potřebovat?

Na variantu A: 2 tvarohy
1 zakysanou smetanu
1 ztužovač Dr. Oetker do krémů (takový ten malý pytlíček, naprosto stačí)
1 balení piškotů kulatých
1 vanilkový cukr
cukr krupice dle chuti
sezónní ovoce nebo kompot

Moje varianta B: 1 tvaroh
1 zakysaná smetana
1 řecký bílý jogurt
1 balení cukrářských piškotů
zbytek z varianty A

A teď co s tím. Všechny ingredience smícháme dohromady v jedné míse, v druhé si podle návodu připravíme ztužovač. Do něj pak vmícháme obsah první mísy. Přidáme ovoce podle chuti a do bábovkové mísy dáváme postupně vrstvu piškotů a vrstvu krému (moje lenora prostě naházela piškoty do mísy s krémem a bylo, stejně ty piškoty vždycky po přidání vrstvy krému někam uplavou) a tak pěkně dokud není všechno v bábovce a pak šup s tím do lednice.

Moje varianta B. Postup smíchání je stejný až do puntíku jak varianta A. Změna nastává v okamžiku kdy se přidávají piškoty. Ty se totiž někde vedle v jiné míse pokapou pěkně buď rumíkem anebo instantní kávou se stejnou přísadou nebo ochucenou amaretem či jiným likérkem. No a pak se skládají nebo vmíchají do krému.....

Fáze smíchání všech komponentů.
V tomhle případě jsem použila mandarinkový kompot, protože z drobného čerstvého ovoce neměli v marketu nic. Doma jsem použila borůvky.Ovšem po dohotovení jsem zjistila že tu máme za dílnou spousty kráááásných ostružin....divokých. Ne šlechtěných....


Naformátování do bábovkové formy


A výsledný produkt. Kdo má silikonovou formu bude mít ještě hezčí. Já prováděla v podmínkách chatařských do staré hliníkové. Takže je po vyklopení trochu oškubaná. Ale pokud se dozdobí pěkně šlehačkou.....


Dobrou chuť




16 komentářů:

  1. Já dělám s tvarohem a smetanou, ale bez ztužovače. Smíchat to všechno dohromady mě fakt ještě nikdy nenapadlo!

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Sakryš, Vendulko. Vendulko! To "n" mi nějak uteklo...   

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, to je superskvělý! A pěkně jsi trefila ten lehký letní osvěžující dezert. Dokonce dva recepty...

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Já jí vypláchla jen studenou vodou jako když děláš do formy pudink. Ale mne zase nenapdla tahle možnost, vysypat to kokosem. Ještě lepší by možná byly namleté ořechy....nebo i podrcené piškoty

    OdpovědětVymazat
  5. [2]:  Ještě je třetí varianta, to se podusí jablka, do ještě horkých se vmíchá vanilkový pudink rozmíchaný ve dvou deci vody a veství se to s piškotama. Ten jsme dělávali doma nejčastěji. Tak na teplé lehké jídlo to vyjde asi až budu doma. S tím nápojem už taky vím....

    OdpovědětVymazat
  6. To je skvělý recept, Vendy! dělám nepečené dorty, ale bábovku jsem ještě nezkoušela. Ta tvoje vypadá moc dobře, ani šlehačku nepotřebuje.   

    OdpovědětVymazat
  7. Ňam, určitě zkusím!

    OdpovědětVymazat
  8. Holky, nedělejte mi chutě. Celý den mi nešel internet- tedy zkoušela jsem to až po obědě a teď navečer, když doháním, co jsem zmeškala, zase papu a velice lákavé.   

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Taky zajímavý recept

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Myslíš? tak to je asi jedno, jen mne napadlo že by to nebylo špatné poslat do světa.

    OdpovědětVymazat
  11. Dala bych si, ono se to spíš prokládalo a nechalo vychladit, takhle to mám v paměti.

    OdpovědětVymazat
  12. To je skoro stejné, jako moje varianta, akorát bez ztužovače - 500 g tvarohu, 500 g smetany, cukru a ovoce kolik je libo a piškoty. Piškoty krásně natáhnou vlhkost a drží to i tak. Většinou .

    OdpovědětVymazat
  13. Tyhle chlazené moučníky miluju. Já to dělám do dortové formy a vrstvím piškoty, ovoce bílou hmotu, piškoty, ovoce, bílou hmotu.

    OdpovědětVymazat
  14. Manžel přivezl ostružiny, tak to ještě dnes vyzkouším. Musím ještě koupit ztužovač.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....