01 července 2014

Kostely a jiné památky v krajině.....


Dnes se vrátím hluboko do
půlky května a na zpáteční cestu z Prahy. Proč? Inu protože mám den přestávku
než se dám do dalšího výletování a zpracování zážitků z překvapivého a skvělého víkendu.
Tím, že jsem převzala od Danky její představování zajímavých kostelů a tak nějak se teď i víc právě po těchto stavbách dívám než dřív, napadlo mne, pokud to bude možné, vyfotit i nějaké v krajině kterou
na cestě projíždíme. Pár jsem jich tedy nafotila ale bohužel v ne úplně dobré kvalitě. Ono z auta to nebývá nic moc a chtít po muži aby co chvíli zastavil, protože těch kostelů je v krajině opravdu hodně prostě nejde. Počítám, že při třetí čtvrté zastávce by už vybouchnul.
Takže vás zvu na malý průřez toho co jsem zachytila. Bylo by jich o dost víc, jenže některé už přesahovaly svou vzdáleností možnosti mého objektivu nebo by z nich byla vidět jen věž. Či jsem prostě a jednoduše ten výcvak nestihla.....


Začátek cesty a zastávka v cukrárně pro dortíky aby bylo u mamči co ke kávě....
Kostel sv. Václava Mníšek pod Brdy


Hoví si na kopečku nad R4
Kostel svatých Filipa a Jakuba Zlíchov


Schovává se v zatáčce aby se na poslední chvilku a chvilku ukázal v celé kráse.
Já to nestihla....
Kostel sv. Václava Jažlovice


Shlíží dolů na městečko a zbyla z něj už jen zeď a věž.
Zřícenina hradu pánů z Říčan ze 13.století Říčany


Jeden má šikmou věž a druhý se mu směje.
Kostel sv. Jana Křtitele a kostel Zvěstování Panny Marie, do roku 1620 kostel sv. Petra Plaňany


Dva bezejmenní. Nevím totiž jak se jmenuje ves kde stojí


Do dálky je vidět jeho románská stavba.
Kostel sv. Jakuba v obci Jakub (dnes část obce Církvice)


V jednom je pohřbený Jan Žižka. V tom větším, samozřejmě....
Kostel svatých Petra a Pavla a kostel sv. Alžběty Durynské Čáslav


I tenhle má krásný rozhled do kraje.
Kostel sv. Marka evangelisty Markovice u Chrudimi


Veřejnosti nepřístupný, obec už dva roky neví co s ním. Zámek chátrá a chátrá.
Zámek z 18. století Hrochův Týnec


Mám splněný první z restů z minulých měsíců, a teď nás čeká výlet do Šluknovského výběžku jmenovitě do Krásné Lípy a blízkého okolí.....


20 komentářů:

  1. Parádní fotečky. No vidíš a my byli teď v sobotu v Šluknovském výběžku, ale Krásnou Lípou jsme nakonec jen projeli, i když původně byla plánovaná zastávka u Haničky v restauraci. V České Lípě byla bouračka a my nechtěli čekat a tak jsme to objížděli a objížděli a k švagrové jsme dojeli až odpoledne v půl třetí, dali jsme si akorát kafe, trochu poplkali o životě a mazali zpátky, kde už nás čekali živočíškové. Snad to vyjde příště. Tak ať se ti tam líbí, tam je panečku krásných chaloupek, ale musíš jet z hlavní

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ona jedna je přímo ve mstě, ale okolo se to těma krásnejma roubenka jen hemží. Spíš mne zarazilo jak ten kraj zachází na úbytě. Původní obyvatelstvo bylo vyhnaný, zpřetrhaly se tak rodinné, generační a majetkové vazby a nikdo už tam nechce být protože tam není práce. Ale co mne překvapilo je ten fakt že je to i německé strany. Ale tam to je asi zas dané tím že to je bývalý Východ. Všude prázdné a zavřené penziony, resturačky, spousty těch krásných chaloupek zdevastovaných nebo na prodej. A turistickej ruch to nezachrání. On moc dobře věděl Přemysl Otakar II proč do pohraničí ty Němce přivedl. Našinci to tam vždy brali jako místo k rychlému a bezpracnému zbohatnutí.....ne místo k žití.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Je to vlastně smutné, je tam tak krásně a skoro žádný život.

    OdpovědětVymazat
  4. krásný fotky, nejvíc se mi líbí u té Chrudimi i ta fotka je nádherná

    OdpovědětVymazat
  5. Ty máš nějaké cestovací období. Tak to jsi spokojená, ne? V Krásné Lípě jsme kdysi byli s turisty. Někde poblíž tam je hospoda u Krkovičky a tam výtečně vaří klasická česká jídla. Bohužel jsem zapomněla, jak se ta vesnice jmenuje.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné fotečky.Tak bych řekl,že za poslední rok se pěkně rozrostl počet fanoušků našich kostelů Ale to je dobře,protože tyto stavby si pozornost určitě zaslouží.Ale že jich u nás je,co?

    OdpovědětVymazat
  7. Mně se moc líbí, jak jsou kostely vidět z dálky. Občas je taky fotím za jízdy.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky mám fotky docela zajímavého kostela, ale ty dám asi na blog až v Praze, protože tady bych nad strávil strávil celý den.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Nevím, nevím, ale zatím asi už žádné cestování nebude....

    OdpovědětVymazat
  10. [8]:Tak si je nech ke mě do soutěže   

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: To máš pravdu. V některých vsích či městečcích i dva tři. Sampozřejmě neberu Prahu, ale z blízkého okolí třeba Litomka kde je hned pět kostelů. Čtyři už jsem předtavila a ještě jeden mi zbývá. Ten bude teď v dalším kole. A nebýt těch kostelů a kostelíků tak by byla krajina ochuzená o krásný stavební prvek....

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Bohužel to už skončilo.....a nic dalšího se zatím nerýsuje. Nebyl to Jiřetín pod Jedlovou ? Tam jsme někam taky měli namířeno na oběd ale měli na potvoruotevřeno až od odpoledne....

    OdpovědětVymazat
  13. [4]: Ten je moc hezký, to je fakt.Pěkně si hoví na kopečku

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkný kaleidoskop kostelů. Ony mají tu výhodu, že je vidíš už z dálky, alespoň některé.

    OdpovědětVymazat
  15. Nejpůsobivější je umístění kostel sv. Marka evangelisty Markovice u Chrudimi. Krásně se tam vyjímá.

    OdpovědětVymazat
  16. [10]: U mě asi taky ne!

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Líbí se mi jeho "baculatá" věžička, nebo resp.její střecha. Je takový skoro Ladovský.

    OdpovědětVymazat
  18. [14]: To v každém případě, ale některé jsou docela dobře skryté a vydíš je na poslední chvíli. I když vím že tam jsou tak se mi málokdy podaří je cvaknout....

    OdpovědětVymazat
  19. Mě nejvíc zaujala za zříceninka. Nevypadá, že to to bylo nějak rozlehlé.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Musíš si představit že dřív tam všude byly rozsáhlé a hluboké lesy, navíc ty všechny domky těsně přiléhají k tomu vršku kde to stojí a ono na říčanských stránkách přímo píšou, že díky obytné výstavbě v dalších stoletích padla větší část zříceniny právě kvůli tomu v plen....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....