08 července 2014

Doubice....



A jelikož když už se někam jede, tak se počítá s nějakým výletkem.
S tím jsem počítala i já. A měl být opravdu parádní! Nejdřív do nedaleké obce Doubice, kde je velká dřevosochařská
výstava pod širým nebem a potom na klenot Českého Švýcarska, Pravčickou bránu. Jenže nastal trochu problém. Romča, která nemá zdraví až tak v pořádku jak by chtěla, nemůže sedět vzadu v autě. Navíc ji začal zlobit cukr a tak jí nebylo nějak do zpěvu. Ale to samé já. Kinedryl jsem sice sebou měla, jenže to bych pak byla totálně mimo. A bez Kinedrylu mám sedíc vzadu dojezd tak max dvacet minut než se mi začne dělat taky zle.
Takže velký problém....Do Doubice to těch dvacet minut bylo, o tom žádná, ale horší byla ta Pravčická brána kam cesta trvala hodinu a půl. Romča sice trvala na tom, abychom jí odvezli dom a pokračovali bez ní, jenže to by zas bylo dost nekolegiální a tak jsme výpravu zredukovali na Doubici a na Křížovou horu nad Jiřetínem. I ta byla už zdálky moc pěkná.

Rozhodnuto, schváleno a jelo se....
Doubice je položená v romantickém údolí severovýchodně od Chřibské. Nedaleko byla v roce 1995 objevena stará sklárna z přelomu 14. a 15. století. Při ní vznikla obec Nová Doubice která se později spojila se Starou Doubicí a vznikla jedna velká ves, dnešní Doubice. Obcí prochází hranice mezi CHKO Labské pískovce a Lužické hory. Okolo penzionu Stará hospoda se nachází velký prostor upravený jako venkovní galerie dřevěných soch. Jejich počet je 318, jsou to vesměs pohádkové postavy nebo postavy s filmů. Od roku 2012 je tato galerie zapsaná do České knihy rekordů.



Hned z kraje jsem vyfotila jeden klasický a druhý trochu netradiční kříž.



Celému areálu vévodí dva materiály. Kámen a dřevo. Jen bohužel ten kámen je trvanlivější, u dřevěných soch už je dost na některých znát velký a někdy až devastující vliv počasí.....



Hradní bludiště






Nejen ale dřevěné sochy, ale i stará vojenská technika tu začíná nacházet své místo


To je jen zlomek toho co je nafoceno a najdete zde v galerii.
A mám na vás takovou kontrolku. V celém areálu jsou sochy koncipované do různých tématických skupin, nicméně převládají pohádky, pohádkové filmy a filmové postavy. A já se vás ptám, jaké pohádkové postavy jste poznali a z jakých filmů se tu nacházejí hrdinové? A tohle všechno zjistíte právě v galerii! Takže se těším na vaše odpovědi Smějící seMrkající....

Z Doubice jsme se tedy vydali zpět ke Krásné Lípě a navštívili část krásné naučné stezky vedoucí malebným údolím s říčkou a skalními masivy obkružující město Krásná Lípa....



13 komentářů:

  1. Děkuji za tenhle článek. Na Pravčické bráně již jsem byla, na Křížovou cestu nad Jiřetínem jsme se nedostali pro polomy po vichřici a přísný zákaz vstupu do lesa. Bez auta jsme museli z Ceské Lípy kousek vlakem a pak pěšourem. Proto jsme tento výlet vynechali. Je tam na co se dívat.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ten areál opravdu stojí za vidění a je hodně rozlehlý. Když už si myslíš že to jvše, dojdeš za roh a tam jsou zase jiné sochy s jiným tématem. To nemám nafocené zdaleko všechno, protože jsem zjistila že mám baterku napůl a náhradní je doma. A jiná se tam použít nedá .....takže jsem se musela mírnit.Byla jsem ráda že mám už zase velkou kartu, že budu moct fotit bez omezení ale ono ne....

    OdpovědětVymazat
  3. Protože máme v Děčíně naše kamarády z nej- jsou mi místopisné názvy povědomé. Bohužel ten kraj mám prozkoumaný míň, než bych chtěla a než by si zasloužil. Je tam moc krásně a ve spojení se zapadlostí a opuštěností některých míst zvláštně.

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřetín a kamenné sochy u Křížové cesty na Křížovou horu znám a mám na kvůli deštivému počasí na nepovedených fotkách, ale tyto dřevěné sochy jsem neviděl. Zajímavé je, že tam mají i indiánského válečníka

    OdpovědětVymazat
  5. Je to všechno parádní!

    OdpovědětVymazat
  6. No to koukám, na ten areál... To se řezbáři tedy vyřádili. Asi bych jásala, jak malé dítě. Koukám, že se nikomu moc nechtělo odpovídat na Tvůj domácí úkol. Z filmových postaviček jsem poznala Rumcajse a spol. Dobu ledouvou. Krakonoše. Ferdu Mravence a spol. Postavy z Odysseových cest.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: To jsou z původního filmu Souboj Titánu, z osmdesátých let. Tak to víš, málokomu se chce koukat do galerie, tohle mne teď o tom přesvědčilo.....příště holt zse budu dávat třeba nadvakrát natřikrát....ale taky je tam vlkodlak - profesor z Harryho Pottera i další postavy z fantasy filmů. Dokonce tam pořádali i sympozium výtvarníků - dřevosochařů.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: To sympozium sochařů a řezbářů mne taky hned napadlo. Když se koná sympozium v Králíkách, po krajině po nich zůstávají roztoušená díla...je to zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  9. S cestováním v autě ve čtyřech je problém, to znám, Vendy, ale my většinou jezdíme jen ve dvou, takže pohoda.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Golem....já se pokusím ale nevím jestli to budu umět....nevím kde se to zařizuje Těch postaviček a postav tam bylo ještě mnohem víc, ale jak jsem říkala, docházející baterka mne nutila vybírat....

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Jo, Golem, ... to je právě ono, nemám vůbec žádnou vizuální paměť.

    OdpovědětVymazat
  12. online pujcky ihned cvikov

    OdpovědětVymazat
  13. pujcky bez registru a solusu

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....