04 května 2014

Prvomájové focení....


Abychom si chvilku odpočinuli
od procházek a různývh akcí a protože změna je život, budou dneska pro změnu
kytičky. Jelikož na prvního máje jsem nebyla od nikoho políbená a ani na velikonoce vyšupaná tak toho musím před uschnutím stihnout hodně....a tak při té atmosféře lásky poletující ve vzduchu jsem si vyšla s foťákem po zahradě a
nacvakala zase pár kytiček ale i pilně pracujících včeliček na jabloňových květech....

Tulipánové překvapení....a proč? Nevím totiž ani kdy a že jsem si vůbec takový tulipán kupovala!
Patří zřejmě k těm které mi dlouho nekvetly a teď po vyrytí a znovuzasazení vykvetl.
Překvapivý je i květ. Zvenku bílý s fialovým žíháním.....



.....a zevnitř skoro celý fialový


tady je ukázka onoho zparchaňťování tulipánů.....původně úplně krásně jasně žlutý třepenitý květ.....



Za to tenhle si svou parádní ďábelskou barvu drží


Bergenie....
Kytička dosti opomíjená v moderních zahradách, za to v těch starých hojná. Její květy zdobí rostlinu jen na jaře, za to tmavě zelené velké kulaté listy celý rok....a je to rostlina pěkně rozpínavá, takže když je stinné místo kde nechce nic moc růst a kvést je bergenie skvělou volbou. A dá se už koupit i bíle kvetoucí šlechtění.






Áron plamatý....
....dostala jsem ho od sousedky. A už vím proč. Je totiž stejně všude vlezlý a invazivní jak ta bergenie. Květy v záplavě zelených listů nejsou moc nápadné, jen tak trochu vykukují světle zelené špičky kornoutů. Jeho pravá krása se ale objeví až když květy zaschnout a zatáhnou. To pak na místě nenápadných květů září jasně červené svíce souplodí. Ale u mě se dlouho neohřejí. Jelikož jsou jedovaté a naši přízemáci rádi všechno ochutnávají tak je raději vždycky ostříhám. Pokud vám připomíná kalu nebo anthurim není divu. Všechny jsou z jedné skupiny která je po áronech pojmenovaná. Áronovité. Ale už asi méně je známé že do této skupiny patří i scindapsus nebo monstera. Ona příbuznost se objeví v okamžiku kdy začnou kvést. Což v případě scindapsusů se v domácích podmínkách nestává vůbec, protože nedorostou ani své dospělé formy, jejich listy jsou stále jen v juvenilní formě. U monster už to tak nemožné není, dokonce jsem jednou takto monsteru viděla kvést ve školce kam chodila dcera. A v jednom atlase jsem četla že ona palice uprostřed je u monster jedlá a chutná podobně jak banán.....






A teď ty slíbené včelky....
Činili se holky tak nadšeně až z toho vyplazovaly jazyky, tedy pardon, sosáky....






Nejsou příliš dobré protože je to co největší výřez aby byl vidět ten připravený sosáček



A tak končí můj prvomájový den....



28 komentářů:

  1. Nádherný tulipán, taky se mi to tak stává, že někdy se objeví nějak záhadně kytka, o které vím, že jsem ji určitě nekupovala. Bergenie mám taky, moc se mi líbí detail jejího květu. Zato o aronu slyším poprvé, tuhle kytku vůbec neznám a spíš bych ji odhadla na pokojovku, ale je vidět, že se ti krásně rozrůstá. No a včelky - co dodat? Jsou to naprosto úchvatné fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. S tulipánama moc nekamarádím. Ne že by se mi nelíbily, ale to, co chce velkou péči, nemá u nás šanci. Letos jsme si zasadili bergenii a asi nám tedy nastane boj. Budou soupeřit se sousedkama hostama, doufám, že si hosty uhájí svoje místo. Ostatně - byly tu dřív.

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Myslím že to bude 1:1....ony jsou hosty taky pěkně rozpínavé a brzy udělají trsy jak hrom. Vidím to tady u mě na záhonu....

    OdpovědětVymazat
  4. ten tulipán je dokonalý, ten chci

    OdpovědětVymazat
  5. Áron vypadá hezky, máš ho venku i přes zimu? A včelky jsou úžasné, vidíš, něco takového se mi ještě nepodařilo.   

    OdpovědětVymazat
  6. Moc krásné fotky, zvláště včelky v letu.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tohle je venkovní rostlina. Má hlízy do kterých na podzim zatahuje. Jinak roste  hlavně v přírodě kde je ovšem chráněný. Má rád vlhčí stanoviště. Já ho mám hned u jezírka a jak vidíš moc mu to tam svědčí. Vloni jsem takovýhle trs vyrejpala a vyhodila protože byl opravdu silně agresivní v růstu. Jestli chceš, můžu na podzim nějaké hlízy vytáhnout a poslat ti. Stejně už zase bude potřebovat zredukovat.....

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Výsledek dlouhého stání s prstem na spoušti

    OdpovědětVymazat
  9. Fotky parádní jako vždy,ale víš že kytičky moc nekomentuji. Mě spíš zaujalo to nepolíbená a na velikonoce nevymrskaná!To je ostuda.Jeho,nebo jejich   

    OdpovědětVymazat
  10. Jejej tobě toho na zahradě kvete   

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Tak máme větve na můj vkus a hlavně vejšku moc nízko, takže když sekám trávu kleju jak pohan páč se furt mlátím do hlavy o ně. Ale zase na focení to má ohromnou výhodu. Nemusím si brát štafle

    OdpovědětVymazat
  12. invazní bergenie mám rád, jelikož milují stín a toho mám plnou zahradu...zato tulipány mi sežraly myši...

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Já vím, ty jseš spíš na ty domečky . Jó, nepolíbená, nevymrskaná.....co bych chtěla po třiceti letech manželství, že ?

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: No budu je muset trochu na záhonu zkrotit, páč se mi tam už dost rozrůstají a utiskují okolní kytky....přemýšlím že z nich udělám obrubu k chodníku....

    OdpovědětVymazat
  15. Tulipány si mi líbí pro svou variantnost a to jak barevnou, tak i tvarovou.

    OdpovědětVymazat
  16. Je pěkné sledovat, jak někdo pracuje. V tomto případě včelky...

    OdpovědětVymazat
  17. Zrovna nedávno o tom zparchaňťování tulipánů mluvil někdo v televizi,ale já tomu nevěnovala pozornost,protože skoro žádné nemám.Fotky jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
  18. Ty že by jsi nebyla políbená Nevěřím!!!

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Ten kdo by chtěl je daleko a ten kdo by měl....(pouze krčím rameny)

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Ona je pro tulipány vlastní žlutá a červená barva, ty jsou původní a tak se mezi sebou pořád hádají. Něco mají na svědomí i včely....přenášejí pyl s červených na žluté a pak se stávají takovéhle věci. Někdy ale i choroby jako jsou virozy dělají své. Třena zrovna ten fialový. Těmhle tulipánům se říká Rembrandt hybridy a jejich zvláštní žíhání vzniklo právě díky virózám. Jsou to vlastně nemocné rostliny. A některé evropské státy jejich dovoz zakázaly.....právě proto že by se ta viróza mohla rozšířit do pěstebních kultur....

    OdpovědětVymazat
  21. [17]: Vysvětlení viz předchozí koment....

    OdpovědětVymazat
  22. [16]: Možná VI(Y)L ík.....

    OdpovědětVymazat
  23. Tulipány krásné, líbí se mi jejich zbarvení i když u pěstitelů by jsme asi nepořídili, určitě by je vykopali a vyhodili, ale na zahradě jsou krásné a stejně mám pocit, že nakonec všichni pokvetou svoji přirozenou barvou, kterou měli před vyšlechtěním. Aron je teda krásný, pěkná kytička. Včeličky jsou úžasné

    OdpovědětVymazat
  24. Ten "zdegenerovaný" žíhaný tulipán je opravdu krásný. Má nevídanou, hodně tmavou barvu.

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: Ten denege má virózu, jinak takhle tmavě fialové mám s jednolitou barvou. Už dokonce čtyři! Tak se mi za těch několik let rorzrostly!Červených a žlutých mám za tu dobu nepočítaně....

    OdpovědětVymazat
  26. Včelky jsou super, ty v letu s nedočkavě vystrčeným sosáčkem nemají chybu, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Škoda jen té (ne)kvality. Jsou to výřezy a je to hodně vidět.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....