06 května 2014

Nepíchám, lepím.....


Každá kultura má svůj styl.
Doplňků, oblečení, života....
Řekne-li se Japonsko, vybaví se nám určitě jako první Ikebana. Po ní krásná barevná kimona. Suši. Adrenalinová konzumace ryb fugu. A gejši.....placené společnice. Ovšem žádné "blbky".....naopak, ženy vzdělávané ve speciálních školách pro gejši kde se učily umění hry na hudební nástroje, rozpravy, čtení, kaligrafickému psaní....jejich úkolem bylo muže rozptýlit od starostí všedního dne nejdřív příjemnou atmosférou, a až pak teprve mohlo ale nemuselo dojít i na tu část o které se většina Evropanů stále mylně domnívá že byla jejich hlavní činností - sexu. Gejši nebyly klasické prostitutky, ale spíš něco jako francouzské kurtizány. Ženy inteligentní, ve své době snad právě pro svou inteligenci a rozhled nenáviděné a haněné.
A ke gejšám ( ale i všeobecně se jimi zdobí všechny japonské ženy) neodmyslitelně patří ozdoby vytvořené technikou tsumami kanzashi. Jsou to veškeré vlasové ozdoby jako hřebínky, spony, jehlice či čelenky zdobené textilními ozdobami kde hlavní roli hrají kvítky - hana kanzashi.
A to je právě věc, které jsem propadla momentálně já. No já vím, je to se mnou děs, jakmile začnu něco nového
hned mne to chytne tak že nevím kdy přestat a učím se a učím donekonečna. A propadám určité závislosti na tomhle tvoření. Takže teď když nepíchám protože není sezóna, si pro změnu pálím prsty o tavnou pistoli. A dojíždím veškeré zásoby stuh které tu mám.



Takhle to vypadá tak jak má....


A takhle tedy se učím ty ozdoby já....po evropsku














Poprvé jsem začala s kanzhashi koketovat při zdobení velikonočních vajíček....


Dalšími kdo si toto umění velmi oblíbily jsou turecké ženy pro své děti na různé slavnostní příležitosti. Milují různé čelenky s kvítky leckdy tak velkými že ten mrňous skoro není vidět Smějící se. Ale v Evropě je asi největší základna tvořilek je v Rusku. Jejich obliba ohromných mašlí a jiných vlasových ozdob je nám velmi dobře známá. Každý si určitě pamatuje na obrázky ruských pionýrek s óóóbrovskými mašlemi na hlavách kterým jsme přezdívali "vrtulníky"....měla jsem spolužačku jejíž maminka byla Ruska a ta tyhle mašle taky nosila. Pro ohromné pobavení nás všech.....

A jedna s jiného soudku, také japonská technika tvoření moje oblíbená kimekomi. Ta vznikla původně jako výroba japonských panenek z měkkého dřeva. Kompletně se celé oblékaly tímto způsobem. Do dřeva se udělaly stejné zářezy jak dnes do polystyrénu a stejným způsobem se zasunovaly do nich různé látka až byla panenka oblečená....

A zase malá ukázka toho jak to vypadá v originále...






(staženo z netu)

a takhle to vypadá v mém moderním pojetí

58 komentářů:

  1. To je krása, teda ty jsi šikovná. No nádhera. Jedna krásnější jak druhá.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné květinky. To je sešivané?

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Aha lepené tavnou pistolí.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Taky se ale sešívají. To je případ té "mořské hvězdice". Každé to jednotlivé patro je sešité a na závěr na sebe nalepené opět tavnou pistolí.

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé a moc hezké! :))

    OdpovědětVymazat
  6. Ty kytičky jsou vážně úžasné, máš můj obdiv :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je moc krásný hlavně to vajíčko   

    OdpovědětVymazat
  8. Si sikulka! Ale pri tom nezabudni, ze "lepeni" je skor neziaduci efekt od "pichani", oder?

    OdpovědětVymazat
  9. No týý brďo... fakt úžasný! Ty by ses s tím mohla od hodiny živit

    OdpovědětVymazat
  10. Hana Hávová6/5/14 17:00

    To je nádhera, do čeho ty se nepustíš? To jsem zvědavá do čeho se pustíš příště.

    OdpovědětVymazat
  11. Vendy, ty kytičky jsou překrásné a krásně barevně sladěné.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné! Dalo by se to nosit i jako brož.

    OdpovědětVymazat
  13. Máš to mooooc krásné.   

    OdpovědětVymazat
  14. Ty jsi tedy tvořilka. Nenecháš své packy v klidu. Máš to krásné!

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: jak se takhle do něčeho pustím tak neumím být v klidu a nic nedělat...

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Však! Ono to u některých ja taky tak myšleno! Některé si nechám na léto na sako...akorát musím dokoupit špendlíky, pak ještě gumičky, sponky a čelenky. A pak jelikož nemám vnoučata budu stát před školou a budu to rozdávat dětem a pak mě zavřou že jsem úchyl     

    OdpovědětVymazat
  17. [12]: Tak když vynecháme vlasy (sponky, gumičky, čelenky) tak nám zbudou brože na cokoli. Na kabelku, na sako....já osobně až dokoupím bílou si z nich udělám takové magnetky na zkracování záclon. No vidíš další využití, jako magnetky.....

    OdpovědětVymazat
  18. Ozdoby naozaj nádherné :)

    OdpovědětVymazat
  19. [11]: No ještě se budu učit. A pak se chci pustit do těch s těmi závěsy jak má ta gejša, a možná že budu dělat takovou sadu. Ozdoby na lodičky, náhrdelník, náušnice a ještě na pásek ozdobu.....

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Jo vidíš, úplně jsem zapoměla...náušnice.

    OdpovědětVymazat
  21. [10]: Jo, ale ne v Čechách....

    OdpovědětVymazat
  22. [9]: No ano, správně! Je vidět že jsi ještě nezapoměl    Hezký týden i tobě.....

    OdpovědětVymazat
  23. [8]: Tak to ani nemám v plánu

    OdpovědětVymazat
  24. [7]: Po tom co jsem jich dělala na objednávku a hodně rychle než jsem šla na operaci, jsem toho měla plný zuby! Ale nakonec jsem si tohle přece jen pro sebe udělala....

    OdpovědětVymazat
  25. [6]: Já ti moc děkuji za pochvalu

    OdpovědětVymazat
  26. [5]: A to kdybys viděla co dělají ty Rusky nebo Turkyně.....to jsou věci!Akorát že ty ruské jsou někdy až šíleně přeplácané a kýčovité, ale provedení mají luxusní a precizní....

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: A kde? Nemám známé kteří by mi to vozili ven....ani konexe a už vůbec ne eshop....

    OdpovědětVymazat
  28. vanilla-rain6/5/14 19:38

    Tie kvety sú úžasné! Aj ich niekde predávaš, alebo robíš len tak pre radosť?

    OdpovědětVymazat
  29. Tuhle techniku jsem vůbec neznala, je to moc zajímavé a vytvořila jsi krásné květy.

    OdpovědětVymazat
  30. Znáš mě: Japonské věcičky mi dělají radost a na ty tvoje se moc pěkně kouká .

    OdpovědětVymazat
  31. [33]: Dělám je pro radost z toho když je někdo koupí....ale teď vážně. Zatím se hlavně učím. Ale pokud si chce někdo koupit jsem za to ráda. Stejně jak ty kimemomi výrobky. Tedy ne ty panenky to bych asi nedala, ale kouličky a zvonky a srdíčka a vajcata a vůbec

    OdpovědětVymazat
  32. [35]:No do těch originálů to má ještě hodně daleko.

    OdpovědětVymazat
  33. [36]:ty já nevím, ale na fler nepotřebuješ živnosťák. Akorát si taky berou provizi protože jinak tam jako prodávající máš všechno zadara...

    OdpovědětVymazat
  34. Vendy i na Flér potřebuješ živnosťák, protože se jedná o soustavný prodej. Lidi tam sice prodávají i bez něj, ale je to přece jen riziko, že tě vyhmátne kontrola a zaplatíš tučnou pokutu...

    OdpovědětVymazat
  35. [40]: Aha, ale když neprodáš za měsíc víc jak za 4000 tak se asi nic neděje. Což je dost nepravděpodobný. No já sice živnosťák mám a to na prodej ale znovu ho obnovovat to by se mi nechtělo. Měla jsem v úmyslu se tam přilásit, jenže když vidím kolik to tam už dělá lidí tak si říkám že to nemá cenu....to samé s tím s patchworkem. Tak vlastně jen čekám dy se někde na mejch stránkách na FB přihlásí že něco chce. Pár blogerek si už taky něco objednalo ale na živobytí to vážně nedá.....

    OdpovědětVymazat
  36. [19]: Právě mě něco napadlo, jsi velice inspirativní. Obrátím se na tebe emailem, abych ti tu nespamovala diskuzi.

    OdpovědětVymazat
  37. Vendy, už jsem to obdivovala a chválila na ŽK. Jsi jedinečná, úžasná, stejně jako tvoje výrobky.

    OdpovědětVymazat
  38. [44]: Tak to jsme na tom stejně....já mám živnosťák hodně univerzální, ale zase když bych ho znovu obnovila tak bych musela platit to na co bych vůbec neměla.... na soc. zdr. a jiné jako je minimální daň....

    OdpovědětVymazat
  39. [43]: No myslím že až takové to není

    OdpovědětVymazat
  40. Je úžasné, jak tě něco chytne a nepustí. A ty květinové ozdoby jsou skutečně nádherné!

    OdpovědětVymazat
  41. Wendy, ty jsi šikulka, je to nááádhernéé

    OdpovědětVymazat
  42. tedy to je nádhera! to by snad bylo nejen na uživení, ale přímo na zbohatnutí   

    OdpovědětVymazat
  43. [49]: Tady? V Čechách? Ani náhodou....ale děkuju ti za tu chválu....

    OdpovědětVymazat
  44. Na co sáhneš, to ti jde Moc pěkné, jsi šikovná!   

    OdpovědětVymazat
  45. Ty jsi prostě úžasná, Vendy, na co sáhneš, to se ti daří! To jsou neuvěřitelně krásné ozdoby, klobouk dolů, máš můj veliký obdiv!

    OdpovědětVymazat
  46. [52]: Ještě některé musím dokompletovat a pak se uvidí co s nimi....děsně mne to baví!

    OdpovědětVymazat
  47. [53]: Tohle člověka musí bavit, jinak nemá smysl se do toho pouštět.

    OdpovědětVymazat
  48. To je nádhera, ozdoby jsem obdivovala na gejšách ve filmech.

    OdpovědětVymazat
  49. Super práce Moc se mi to líbí

    OdpovědětVymazat
  50. [57]:Děkuju, už jsem zapomněla že vůbec tenhle článek tu je. Mám ještě druhý blog,  a na něm je veškerá moje tvorba ze stužek.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....