24 května 2014

Křivoš....


Sice si zase tak trochu zaskáčeme v následujících
článcích trochu časem, protože mám nějaké fotky z našeho výletu na chatu při druhém
květnovém svátku, ale jsou to místa která už notoricky znáte, zatímco do míst z kterých jsou dnešní obrázky
se nedostávám moc často. De facto já tam byla při mém předvčerejším výletu na Tišnovsko poprvé.
A tak si to zaslouží být tu dřív.
Při cestě na ranč kde nově zakotvil se svými třemi koňmi můj kamarád jsme se z Předklášteří šplhali autem na jeden z kopců které městečko obklopují a kamarád se mě zeptal jestli se nechci jít podívat na jednu rozhlednu která na jeho vrchu stojí. Že o ní ví, ale ještě se tam nějak neměl čas zastavit. Nadšeně jsem samozřejmě souhlasila protože je to velká konkurence pohledu na svět z koňského hřbetu. Podívat se na svět z výšky rozhledny.....
A tak jsme zastavili na malém parkovišti a vyšlápli si nějakých 250 m do vcelku slušného kopce. Cestu opět provázela ta nádherná vůně která se celým dnem táhla, vůně posekané a sušené trávy, protože se jde cestou která vede rozsáhlou loukou. Když jsme se vyškrabali nahoru ještě jsme ušli nějakých 120 m po rovince až jsme došli na vrcholek kopce jménem Křivoš na kterém stejnojmenná rozhledna ve výšce 464 m.n.m. stojí. Rozhlednu samotnou jsem blb nenafotila protože jsem už byla tak natěšená na to vylézt nahoru a rozhlédnout se kolem a tak vám ji sem dám staženou ze stránek o rozhlednách.
Rozhledná rozhlednička byla postavena v roce 2004 v rámci projektu "Vycházkové trasy mikroregionu Porta". Její výška je necelých osm metrů ale i tak poskytuje velice hezký pohled. Kilometr od ní stojí další na kopci Babylon (505 m.n.m) Výhled z ní je možný sice jen do tří stran protože ze čtvrté stojí vzrostlý les který kácet kvůli rozhledu by bylo přeškoda. Z Křivoše se otevírá pohled na Svrateckou vrchovinu a město Tišnov, městečka Předklášteří, Čebín, Horní a Dolní Loučky a na krásný viadukt u Dolních Louček. Jednou nepříjemností byl opravu silný vítr který provázel celý čtvrteční den ale tady na kopci byl hodě silný a tak pokud jsme se chtěli bavit a slyšet se museli jsme dost na sebe křičet. Kamarád mi ukazoval kudy si dělali své koňské výlety po okolí a já se kochala kásným rozhledem. I když ne zcela křišťálově čistým. Ale i tak to stálo za to.....


Rozhledna Křivoš


A pohledy z něj






Hele návod!




Trošku bližší pohled na železniční viadukt u Dolních Louček...


A ještě pohled do krajiny z ranče v obci Jilmoví


24 komentářů:

  1. Já čekala strom - samorost. Tamní krajina je krásná, ale žít bych v těch samýchkopcích asi nechtěla. Vždycky ji obdivuju cestou do Brna (nebo Repech). Ten muž je tvůj? Nebo rádobytvůj? A nebo dokonce úplně cizí?

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:To je ten můj kamarád, majitel těch úžasných koní které tu taky budou.Jen ještě potřebuju nějaké fotky co fotil i on. Jen mi je musí poslat....

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Tak jsi měla hezkej den. O to hezčí, že jsou vzácný. Proto ani nechci napsat "jen víc takových."

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Měla. Jsou pro mne vzácné a pomáhají. Takže sice ano, aby byly vzácné nesmí jich být moc, ale zase v zájmu zachování mého zdravého rozumu bych potřebovala takový den tak jednou za čtrnáct dní. I když pak za něj platím tvrdou daň.....

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Ale to platím za každý který ztrávím jinde než tady....

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná krajina Okolí Brna je vůbec krásné, podnikali jsme tam s nynějším manželem za dobu studií výlety Pěšky, šalinou na konečnou a pěšky a také vlakem Ta rozhledna se mi moc líbí, není z ocele s prudkým točitým schodištěm z plátů oceli, které jsou dírkované ve tvaru malých čtverečků ( neumím to přesně popsat, ale asi budeš vědět, jak to vypadá ) Čebín s vápenkou mně připadal nevábný -nebo už tam vápenka není? udělalas krásně pohledy na okolí

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: A teď koukám že jsem dala fotku té rozhledny Babylon....musím to honem napravit! Nad Čebínem je nějaký lom, ale to je na kámen. Nicméně tam je nad Čebínem taky rozhledna a právě ta co nemáš ráda. Ocelová....

    OdpovědětVymazat
  8. [7]:Tato rozhledna je mně taky velice sympatická

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, to je krása a ten výhled, nádhera

    OdpovědětVymazat
  10. Je opravdu na co se koukat....

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Je, pohledy do kraje mám moc ráda, tady u nás jsou sice taky vršky a zalesněné navíc hodně buky takže z jara a hlavně na podzim je to parádní pohled, jenže ze všech úhlů a míst pohledů ho kazí ta dráha. Všude všechno zadrátovaný a samej železnej sloup. Navíc přibyly čtyři ohromný mostový jeřáby který tedy vedou ve viditelnosti. Takže ty krásný pohledy kazej.....

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Rozhledny a různé vyhlídky mám moc ráda a tak využívám každé možnosti která se namane abych se na nějakou vyškrabala. Člověk tam má takový zvláštní pocit. Ne strachu ale spíš určité hrdosti na tu krásu která se před ním objeví.

    OdpovědětVymazat
  13. Je to nádhernej výhled a parádní fotky. Že to tam vonělo pokoseným senem a čerstvým vzduchem, věřím! Měli jste parádní výšlap a parádní rozhled.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásny výhlad schon, ale ešte krajšie, že si vyhrala, teda pardon, že Dandík vyhral súťaž "Můj pes píše blog"! Gratulujem.

    OdpovědětVymazat
  15. Výhledy z rozhledny byly parádní.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: No můžu ti říct, že i já jsem funěla jak lokomotiva a to ten kopec měl jen 250 m. Ale jelikož jsme se jeli hlavně podívat na koníky vzal to kámoš trochu rychlejším krokem. Nahoře jsem jen sípala čímž jsem mu připravila ohromnou zábavu.....a prej že chlapi jsou gentlemani....houby, jsou zlomyslní až hrůza!

    OdpovědětVymazat
  17. Přes Tišnov občas jezdíme, ale tuhle rozhlednu neznám. Přestože je poměrně nízká, je z ní nádherný výhled. Mám moc ráda kopcovitou krajinu, třeba tam někdy zajedeme a snad se i na ten kopeček vyplazím.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Když si dáš adresu narozhledny.cz a napíšeš Křivoš tak ti vyjede jak se k němu dostaneš. Ale ono myslím to je skoro na každé stránce. Stačí zadat Křivoš. Okolo Tišnova jsem koukala že jsou rozhledny čtyři. Jedna přímo v Tišnově, tenhle Křivoš a Babylon (to je asi 9 a 10 km od Tišnova a Čebínka ta je v Čebíně což je zase kousek před Tišnovem.

    OdpovědětVymazat
  19. Výstup na rozhledny nikdy nevynechám, ale dřevěnou si vůbec nevzpomínám. V lese je ale velmi stylová, je trochu jako větší posed pro myslivce

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Jo, jo....s tím posedem máš pravdu .Ona i ta druhá, Babylon, ta vypadá jako posed ještě víc

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Díky za informace a odkaz, Vendy. Momentálně mám s cestováním trochu problém, ale zrovna na Čebínce jsme byli.

    OdpovědětVymazat
  22. Já myslela, že je to posed a ona rozhledna. Ale sympatická.

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Tak vypadá podobně

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....