29 dubna 2014

Lázeňský deník Lázní ducha....kapitola Outfity


Dvacátá léta minulého století byla cítit
z celé sobotní akce. Navíc hojně podpořená valnou většinou účastníků. Jak účinkujících tak i v řadách návštěvníků. Dokonce i malé děti se, a zvlášť malé slečny, zúčastnily v dobovém oblečení. A to už nemluvím o majitelích veteránů u kterých už je to daný standart. Představil se i spolek milovnic a milovníků biedermayerovské doby, kteří si své nádherné róby šijí podle dobových střihů. Prostě skvělý nápad hojně podpořený. Popravdě se moc nedivím, já sama dobu 20. a 30. let v módě miluju protože v těch krásných šatech byly ženy opravdu ženské a pánové šviháci k pohledání.....

Znáte tenhle kočárek? Mnozí se v něm vozili....i já. Tedy podle vyprávění mojí maminky. I když ve dvacátých letech byly kočárky jiné. Takové ty vysoké křehké se záclonkami. Ostatně v osmdesátých letech minulého století to byla opět velká móda.....každá maminka po něm toužila a mnohé si ho nechávali přivézt z Německa. Byla to značka Stegner....




V tom velkém množství lidí se fotilo dost špatně. Nejvíc mne to ničilo u veteránů. Pokaždý když už jsem si našla skvělé místo a záběr vždy mi tam v poslední chvíli někdo skočil....Někdy jsem se abych nahlas neklela držela hodně těžko. Jaký velký rodíl je když člověk fotí tam kde je víc cizinců než našinců. Cizinci povětšinou když vidí že si něco fotíte ustoupí nebo počkají těch pár vteřin a pak pokračují. Ne tak Češi. Ti se neustále někam musí cpát a počkat ty dvě tři vteřinky jsou pro ně strašně dlouhá doba....a to nemluvím o věčném strkání do vás a většinou bez omluvy.....





Na pořádek dohlížela i armáda



Sbor litomyšlských paní a dívek. Nejen že zapěly a docela pěkně ale pomáhaly i s rozdávním chlebů chudým....





No řekněte dámy, nestály by jste o to vyzkoušet si takové krásné modely? Já tedy stašně moc.....


Chvílemi jsem si připadala jak v Ascotu na dostizích...


Skvěle sladěná dvojka



Protože se mi tahle biedermayerovská partička strašně líbila (dokonce i dámy z ní zpívaly) ještě jsem si je párkrát cvakla...




Další vyvedený model


Co se týče pořádku tak na ten dohlížela četnická pátrací skupina z Pardubic....




....ale i armáda....


Někdy se našla chybka i v tom nej outfitu.....většinou u těch kteří jsou posedlí focením Mrkající. Prostě tu výbavu někam musíte dát....


Švihák lázeňský na kolonádě


Tenhle člověk byl geniální....jet na takové šílené plečce a ještě při tom hrát na flašinet a kouřit dýmku, to chce hodně odvahy....




Ale tahle rodinka to měla fakt nejvychytanější....včetně toho úžasného kočárku....


.....tedy až na ten mobil....jinak nebylo co vytknout


Nepřipomíná vám trochu Klaudii z Humoresek ?


Tak to by bylo z módních kreací všechno a příště se budeme věnovat "paparazzi" fotkám známých osobností které se této akce zúčastnili....



22 komentářů:

  1. Těch kostýmů tam bylo požehnaně. moc se mi líbí ty kočárky. A směska starého s novým dává dohromady docela zajímavý celek. Až to někdo uvidí za 50 let, tak si řekne, že ta móda byla divná.

    OdpovědětVymazat
  2. Senzační! Trochu mi to připomnělo Četnické humoresky. Parádní je ta dvojice cyklistů a samozřejmě kočárky. Docela by mě zajímalo, kde všichni vzali ty kostýmy. Pochybuji, že ženské mají doma ve skříni takové princeznovské šaty, takže buď je měly vypůjčené, nebo si švadlenky pořádně mákly

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Tak půjčovny měly žně, ale jestli myslíš ty opravdu krinolínové šaty, tak ty si ten spolek šije sám podle originálních dobových střihů. Oni většinou ti fandové do těhle věcí to shánějí po bazarech a že se dá dost sehnat....

    OdpovědětVymazat
  4. Minimálně jedny z těch nádherných rób bych určitě taky ráda provětrala.

    OdpovědětVymazat
  5. Znám jeden obchod v Praze, kde dostaneš dobové šaty z těch let. Doufám, že tam ještě je, Linhartská ulice, za Kotvou.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: My ani jedna dobového nic. Ale příště určo něco vymyslíme pokud bude zase nějaké téma....navíc já potřebovala kvůli focení pohodlí protože jsem věděla že toho bude na focení spousty....

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělé VendyW, mám pocit, jako bych se ocitla v jiné době, a lidi to baví, jinak by přece tohle nedělali.Kostýmky a šaty jsou pěkné, ale s tou železnou výztuží bych nebrala.   

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Neboj, tam jsou lehké umělohmotné obruče.....ale já bych si je chtěla zkusit na sobě strašně ráda....

    OdpovědětVymazat
  9. Úžasné oblečení, prostě krása a kočárek, já bych ráda věděla, kde jsou ty naše. Dlouhá léta jsme je opatrovali na půdě. Měli jsme bílý a hnědý a já jsem dokonce měla i takový malý bílý pro panenky. Léta stáli na půdě a když maminka odešla, ztratili se. Tatínek se asi postaral, když jsem na to přišla, bylo už ale pozdě se ptát, kde jsou. Nevím, jestli je po těch letech vyhodil a nebo někomu dal. Je mi to docela líto, tolik let tam stáli. Dokonce k nim byli i lyže na kolečka. No jsou pryč.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Málokdo tyhle věci byl schopnej schovávat, většinou se to vyhazovalo.....

    OdpovědětVymazat
  11. Taky jsem se vozila v takovém kočárku-košatině, Vendy, mamka často vzpomíná, jak byl proti těm dnešním prostorný a pohodlný.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: No mamina vždycky vzpomínala jak se jí nikam nechtělo chodit, protože od nás se jde všude po schodech a ten kočár byl svinsky těžkej!

    OdpovědětVymazat
  13. Krásná akce, nádherné kostýmy - tam bych nevěděla na co dřív koukat! ..

    OdpovědětVymazat
  14. [10]:My je opatrovali, když se narodil syn, šup a byl v košatině, hluboká a i když se postavil nevypadl a mohl být bez kšír, prostě luxus kočárky a tak jsme je šetřili pro další pokolení. No jsou pryč škoda, přeškoda, tam se toho vlezlo a já s ním klidně vyrazila i do města. Byl to luxus

    OdpovědětVymazat
  15. Já jsem měla na syna kočárek s okýnkama, Libertu a je uložený a zabalený u mne na půdě, až přijde vnouče, sundám, opráším a vyrazím.

    OdpovědětVymazat
  16. [12]: No jo, ale zato byl stabilní!   

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: to určitě, za to ty pera.....

    OdpovědětVymazat
  18. [13]: Máš pravdu, však jsem se ani nestačila otáčet a fotit. Tohle jsou výcvaky toho opravdu nejzajímavějšího.....

    OdpovědětVymazat
  19. Ta akce by mně nadchla Tu košatinu měl brácha a já malou na panenky.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Však mne taky nadchla, pro příště taky musíme s dcerou (pokud se bude chtít zúčastnit)vmyslet nějaký pěkný outfit . Jo ty kožený kořárky taky znám s fotek.

    OdpovědětVymazat
  21. Jéééé, v té košatince z prvního snímku jsem se nechal jako malý vozit.

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Já si to tedy nepamatuju, ale taky jsem prý v ní byla vožena

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....