22 února 2014

Znovu to kuře....

K tomuhle článku by se asi
dalo přidat i TT, protože to možná některým (ne)dává smysl. A ani se nedivím. Takže
až si sem kliknete ujišťuji vás že jste se nezbláznili ani vy ale ani já.
Já tedy spíš byla naštvaná a to hodně,
když jsem po pár dnech zjistila že ač jsem si článek po mém nešťastném vymazání celé galerie kontrolovala, fotky tam byly a pak zmizely....a jelikož jsem si je vymazala i z počítače a karty ve foťáku tak jsem je neměla z čeho
obnovit jak ty ostatní.
A tak jsem článek smazala. Ovšem pak mi Janinka z Mozkovny v komentu poslala odkaz na to jak dostat obrázky zpět
což jsem já do té doby vůbec nevěděla že jde. Takže jsem měla sice zpátky fotky, leč neměla jsem k nim článek....
No a jelikož se mi opět velmi smrsknul archív nových fotek řekla jsem si že z nouze sem ten článek znovu dám...

Takže co potřebujete: polystyrénový korpus na vajíčko velikosti 7 cm
stuhy, nůžky, měřítko a hlavně špendlíčky na patchwork.
Jsou to speciální špendlíčky délky 16 - 18 mm.
Korpus si rozdělíme na osm dílů. Nejlépe si namalovat linky tužkou která píše na sklo.
Ty linky nám budou určovat směr skládání a pokud se jich držíme máme stuhy pěkně v rovině...


Stuhy si nastříháme na délku 5 cm při šířce 25 mm, ale pro začátečníky je lepší stuhy stříhat na délku 6 cm, lépe se s nimi pracuje.



Na špičku korpusu si přišpendlíme kousek stuhy. Pokud je trochu průsvitnější je to lepší, jsou pod ní vidět vodicí linky.


Stužky si skládáme do tvaru "vlaštovek" . Nejdřív přehneme napůl a pak ke středu přeložíme obě strany aby vznikl trojúhelník.


Ale jelikož nebudeme špendlit ve špičce ale v dolních krajích, vlaštovku si obrátíme na druhou stranu....


A začínáme špendlit první řadu


Další řadu pícháme vždycky do mezery řady předchozí


Tady je ukládání řad vidět lépe


Máme hotových šest prvních řad které tvoří tělo kuřátka


A začneme skořápku ze tří řad bílé


Když je hotová skořápka pokračujeme travičkou ze zelené stuhy. Ukládání se nemění, stále se jede podél naznačených linek a do mezer předchozí řady. Aby nám kuře stálo, můžeme na spodek buď naskládat zelenou mašli nebo z "vlaštovek" poskládat malá "psaníčka", která nám budou držet stabilitu. případně si můžete ještě koupit malý polystyrenový věneček který omotáte zelenou stužkou a kuřátko do něj postavit. Do toho nejmenšího který se prodává tato velikost vajíčka krásně pasuje.


Zobáček uděláme s červené "vlaštovky" kterou vložíme do mezery mezi řadami a přišpendlíme.
Přehneme a ve středu zajistíme také špendlíčkem


Očička si uděláme z tvrdého papíru z kterého vystřihneme kolečka a fixem začerníme středy. Můžeme si ovšem také v galanterii zakoupit umělohmotná očička. To už je na každém jak se mu chce


A ještě zbývá kuřátku dodělat křidélka a čupřinu. Na to se dají koupit barevná peříčka kterými kuře dozdobíme


Těm kteří už ten návod znáte se omlouvám za svou blbost s kterou jsem si vymázla tu galerii a těm kteří ho neznají přeju případné pěkné tvoření....

33 komentářů:

  1. Luxusní kuře! Mám dojem, že tento postup jsem už viděla, buď tady na blogu (předtím, než sis smázla fotky), nebo na fejsu?

    OdpovědětVymazat
  2. To nám určitě nenápadně naznačuješ, že se blíží jaro.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Tady jsi ho viděla.....protože jsi k němu psala i koment. Nejdřív jsem si říkala že už to sem nedám, ale Janinka mě přesvědčila abych to udělala. Navíc jsem říkala už ve skupině na fb že ten návod mám, jestli můžu na něj dát odkaz.....tak jsem ho musela obnovit...

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Je to tak jak jsem psala, prostě jsem ho obnovila dyž už jsem s nimi jednou začala. No ono se blíží, už mi kvetou na záhonech dva krokusy!

    OdpovědětVymazat
  5. Opakování vůbec nezaškodí. A máme opět krásné, milé a něžné kuřátko!!!   

    OdpovědětVymazat
  6. Kuře je krásné! Už jsem ho zde také viděla,ale klidně se podívám znovu.

    OdpovědětVymazat
  7. To je úžasné! Roztomilé, krásně jarní. Ale tohle bych nikdy nedokázala.

    OdpovědětVymazat
  8. Jé, to je krásné! A s tím peříčkem nemá chybu!

    OdpovědětVymazat
  9. Super kuře, jsem ráda, že se ti podařilo dát ten návod zase do kupy .

    OdpovědětVymazat
  10. Klid, chybami se člověk učí a kuře je super. Návod je parádní a určitě se bude hodit.

    OdpovědětVymazat
  11. že se z těch prvních snímků vyklube kuře, by mě vůbec nenapadlo

    OdpovědětVymazat
  12. Tyjo, moc hezké! A ještě více na mě leze to jaro. Už je vážně všude, ale mě to vůbec nevadí.

    OdpovědětVymazat
  13. Super. Já jsem dělala to kuře hladké tedy přišpendlené i ty špičky a teprve až skořápku jsem dělala jako ty. Na hlavičce jsem jim udělala kohoutky. Takže já to mám vlastně všechno malé kohoutky. Snad je dneska nafotím, ale dám na druhý blog.

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá hezky, aspoň tohle se nedostane na pekáč.

    OdpovědětVymazat
  15. [9]: Akorát už mě to nebavilo

    OdpovědětVymazat
  16. [12]: To jo . Bez stresů....

    OdpovědětVymazat
  17. [14]: Tak to jsem zvědavá!

    OdpovědětVymazat
  18. [13]: Tak to na mě co se týče tvoření leze jaro už od Vánoc . A taky mi to vůbec nevadí!

    OdpovědětVymazat
  19. [15]: Zklamu tě....dneska bude kuře, i když v podobě řízků   

    OdpovědětVymazat
  20. Aha, hned si mi kuře zdálo povědomé

    OdpovědětVymazat
  21. Je to krásné a když jsem shlédla tvůj článek, tak myslím, že i jednoduché! Určitě se to hodí, hlavně teď na jaře, když budou Velikonoce

    OdpovědětVymazat
  22. Znovu kuře a znovu nádherné, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Baru, opravdu to není nic těžkého, já sama se učila tuhle techniku z takhle odkoukaných obrázků na netu....ale bacha! je to hodně návykové a zvlášť když uvidíš co všechno se tak dá dělat. Jestli tě to zajímá tak se podívej tady ke mě do rubriky Inspirace povšechné....

    OdpovědětVymazat
  24. Jéé, to je krásný! A tak skvělej návod jsi udělala. Opravdu smekám.

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: Zjistila jsem že by mne docela bavilo to učit. Já se při tom návodu tedy docela pobavila

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Jak jsem ti někde psala o těch vitrážích, tak to bys klidně taky mohla zkusit takhle lektorovat. Nás tam vede nějaká paní, co prodává na fler.cz. Je nás tam asi 10 a každá jí dáme 500 Kč a můžeme si odnést výrobek. Většinou tam jsme tak pět hodin, takže je to i taková forma zážitku. A je to ve vedlejší vesnici, kde to s tou lektorkou dohodly ženský z hospody, tak se tam scházíme na sále.

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: tak ono by se to tu v hospodě dalo taky bez problémů domluvit, spíš jde o to že tady kolenovrti nejradši všechno zadarmo a pokud by měli něco zaplatit, byť symbolicky tak se na to raději vykašlou. Navíc tu jsou samé důchodkyně které už nemají ty prsty tak ohebné a z mladých tohle nikoho nezajímá. Viděla jsem to sama když jsem tu prodávala předloni na vánočních trzích. Jak tu nechuť dát za to víc než stovku tak složení těch kdo tam byl nakupovat.

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: No, já se teda považuju za mladou a zajímá mě to. Nejspíš bych na ten kurz šla, kdybych si teda za těch 500 mohla odnést aspoň dva výrobky, protože ty vitráže asi trvají dýl než udělat jednu kouličku. Nebo se pletu? Jak dlouho ti trvá jedna ozdobná koulička?

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: To nebylo nic proti tobě , já to beru z hlediska toho jak už jsem za těch víc jak dvacet let stačila poznat mentalitu a povahu těch lidí. No tak za pětikilo by sis odnesla určitě víc jak dva výrobky . Určitě ty vitráže jsou jak finačně tak i časově o hodně nákladnější. U těch ozdob je to tak, že namalovaný, nařezaný a nalepený je to vcelku tak za hodinu, dýl trvá pak to dozdobení šňůrkou. Takže počítám tak hodina a půl na tuhle nejrozšířenější velikost koule a to je průměr 8 cm. Špendlené trvají o něco dýl, protože tam si nejdřív musíš připravit ty stuhy to jest naměřit a nastříhat. Takže u těch počítám sakumprásk i z dozdobením dvě dvě a půl hodiny. Samozřejmě když je třeba koule o průměru 12 cm tak to trvá samozřejmě i dýl. Vyzkouším něco na jaro, optat se majitelky hospody jestli by se to dalo, spíš ještě to udělat pod záštitou OÚ s jeho kulturní komisí či co to tam mají.

    OdpovědětVymazat
  30. [30]: No tak za míň peněz na osobu a odnést si dva výrobky, to by bylo super.

    OdpovědětVymazat
  31. Dobrý den. Kuře vypadá moc krásně. Neměla byste prosím návod na zajíce? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  32. [32]: Přímo návod ne, ale někde mám fotku. Popravdě já to taky dělala jen podle fotky. Návod jsem našla až dávno potom a tenhle jsem nafotila jen tak že mne to bavilo

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....