27 února 2014

Nedočkavci....


Teplá zima a pár slunečních dní vykonalo své
a na svět se vyklubali první jarní nedočkavci. A u nás opravdu o hodně dřív než bývá zvykem. Svědčí o tom i to, že první podběl jsem vloni nafotila až kolem 20.4. No byla to taky sice dost zvláštní zima, zase naopak hódně dlouhá ale podběl v únoru jsem tu ještě nenačapala co si pamatuju.
Ale i krokusy si pospíšily a devětsil vůbec. Včera jsem na Petříně nafotila i krásně kvetoucí poměnkovce, v trávníku už krokusy odkvétaly a po zdi se spouštěl zlatý jasmín nahoprutý. On jediný tedy kvetl ve svůj obvyklý čas ale i tak vypadal jak zlaté zjevení....





Talovínky svůj čas už mají, někdy rozkvetou i pod sněhem....


....za to podběl si vyrazil na svět o hodně dřív



I devětsil to vzal vážně že už bude jaro


Jasmín nahoprutý má svůj správný čas kvetení, je jedním z několika druhů keřů které kvetou v zimě....




Javor se už také pomalu rozkoukával


Blankytně modrý pomněnkovec


Nádherný květ má čemeřice, nemám pravdu?


17 komentářů:

  1. Jé, u vás už je opravdu jaro

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: V něčem tedy opravdu ano....

    OdpovědětVymazat
  3. Začíná to u vás krásně kvést.

    OdpovědětVymazat
  4. v Praze jde všechno skoro o měsíc dříve než u nás. tak to prostě je. pomněnkovec? tak ten u mě ještě nevystrčil ani lísteček

    OdpovědětVymazat
  5. U vás je prostě tepleji, Vendy, máte protekci.

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu už se to v přírodě a na zahradě barví. Praha má poměrně teplejší počasí, protože se sluníčko odráží od stěn vysokých budov.

    OdpovědětVymazat
  7. Páni, u vás to teda jede, tolik rozkvetlých květinek

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: S těmi názvy to je někdy maglajz. Někde je to tak a jinde onak. Dokonce i na zahradnických stránkách se názvy liší. Někde se používají starší názvy jinde už mají novější. Navíc taxonomie se pořád mění....ale ať už nahoprutý nebo nahokvětý oboje upozorňuje na to že nejdřív kvete a pak má tak cca od března až do podzimu listy....

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Tak z Prahy je  jen ten jasmín a pomněnkovec. Ostatní je tady od nás....

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Ta stráň kde jsem ho na Petříně fotila je dost dlouho během dne dlouho osluněná tak se tam vyhřívá

    OdpovědětVymazat
  11. Když jsem si myslela, že je i u nás jaro, asi jsem se spletla , tolik kvítků nemáme snad ani v botanické zahradě . Nádherné obrázky, to sluníčko by se dnes docela hodilo...

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Ono na tom fakt nezáleží, Vendy, jenom jsem si trošku rejpla!

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: To se nic neděje...ale je fakt že některé knihy už jsou staršího data a ta jména tam jsou jiná, prostě se to mění rychleji než já zjišťuju.....takže to co znaám pod takovým názvem je najednou pod úplně jiným....a pak to vypadá že si vymýšlím

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Vendy, to byl jen pokus o vtip, víš?

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Já vím....tak když jste si jí zvolili...

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to u nás ještě jaro zatím čeká.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....