07 ledna 2014

Tentokrát kvetou správně....


Každý rok, když vrátím vánoční
kaktusy z letního pobytu domů, nasadí mi do čtrnácti dnů poupata.
A tak mi většinou na vánoce už dokvítají.
Letos ale nějak konečně pochopily kdy je jejich čas a rozkvetly opravdu týden před vánoci. Mám je
kvůli nedostatku místa pověšené na půdě a tak si jich zas až tak neužiju, tohle budu muset ještě nějak pořešit.
Když jsem šla den před Silvestrem nahoru kytky zkontrolovat zaujalo mne jak krásně sluníčko prosvěcuje jejich jemné květy. A jako vždy se k nim jedním zimním květem přidal i fylokaktus. Oproti jeho správné době kvetení (přelom jara a léta) je jeho květ o dost světlejší. Spíš oranžový, než červený...




Chtěla bych tyhle květy jako poděkování věnovat Radce a Helence za jejich nominaci mých dvou článků na nejlepší články TT- INSPIRACE. Hned jsem si k příslušným článkům hrdě připnula ikonku....Tak doufám že se budou líbit Usmívající se.

12 komentářů:

  1. Ano, kvetou krásně. I mamince. A kolem velikonoc pokvetou znova.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Velikonoční mám teprve od loňska, jsem zvědavá jestli letos se mi podaří ho dostat do květu.

    OdpovědětVymazat
  3. Mně vánoční kaktus začal k vést už v půlce listopadu, takže do Vánoc bylo po něm.Myslela jsem, že když mu po krátké přestávce trochu přilepším, že bude kvést znova( už jednou se mi to takto podařilo ), ale už se nedal přemluvit. Jen teď nevím, jestli ho mám nechat tam kde je , nebo jestli ho mám nechat odpočinout v chladnu a zkusit štěstí ještě trochu později.

    OdpovědětVymazat
  4. A já jsem letos, vlastně vloni v létě vánoční kaktus poslala do věčných lovišť, nějakým omylem jsem ho letnila a přeletnila

    OdpovědětVymazat
  5. Kaktusy ti nádherně kvetou. Máš i na půdě milé prostředí.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak mně teď na vánoce vykvetl první vymodlený kvítek od loňských zasazených lístečků. Nemohla jsem se ho dočkat!

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Tak tyhle jsou už trochu staršího věku, tak kolem dvaceti možná i více let. A kvetou a hodně pravidelně od té doby co jsem si je jako absolutně nekvetoucí přivezla od mojí maminky . Jak jsem je začala dávat ven tak začaly kvést....

    OdpovědětVymazat
  8. [4]:To se divím, já je vyhodím po mrazech ven a domůje dávám zase až těsně před mrazama. Mívala jsem je pověšené na jednom stromě i po té co uschnul, ale letos jsem je měla pověšené na altánku páč se strom za větru zlomil. Čas od času když už mají lístky scvrklý je vezmu, potopím do sudu aby se řádně napily a pak je zase nechám být. A pravidelně a bohatě kvetou.....

    OdpovědětVymazat
  9. [3]:Taky mi povětšinou na vánoce už dokvétaly. Letos je to poprvý co kvetou opravdu touhle dobou. Ale myslím že pokud dokvetou už je ke květu nedonutíš. Možná nasadí tak jeden dva květy, ale plně už nepokvetou, až za rok....

    OdpovědětVymazat
  10. Měla jsem taky už hodně let starý vánoční kaktus a předloni už byl neúnosně velký a tak jsem si z něj nařízkovala nový a nechala ho venku napospas zimě.Přítel ho ale uklidil do nevytápěné venkovní místnosti a kaktus přežil.Tak ho na jaře dal ven a na podzim zase uklidil na to samé místo a kaktus je nyní obalený poupaty.Mně na tom mladém právě dokvetl jediný květ .Tady jsem o něm psala před pěti lety http://propohodu.blog.cz/0901/vanocni-kaktus

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Tak to jsou takzvané babičky otužilky.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....