18 ledna 2014

Mlha přede mnou, mlha za mnou, mlha kolem mne....


Určitě jste to už někdy zažili....
Je sobota, spíte sladkým spánkem spravedlivých a najednou
vám začne u ucha zvonit telefon. Nejdřív si říkate že se vám to zdá, posléze když ono vlezlé bzučení
nepřestává se leknete protože vám dojde že to je telefon. V sobotu ráno? Cože? Pak si uvědomíte že máte na cestě z noční dítko a tak se leknete co se stalo. Když vás to konečně donutí otevřít oko a mrknout na displej, zjistíte že vám ono dítko volá. A zase přemýšlíte jestli to vytípnout nebo vzít protože to taky může znamenat nějaký problém kvůli kterému volá domů Help Angličani! Převládne mateřský pud a telefon zvednete. Ozve se tam tím nejveselejším hláskem Stávej! Za chvíli jsem pro tebe, jedem fotit nahoru nad Litomyšl mraky a vycházející slunce....
ŠOK!!!!
Jednak proto že jede z noční, jednak proto že takové nabídky nebývají vůbec zvykem a jednak proto že máte pět minut na to se vyhrabat, obléknout, zajít na záchod auž je auto před domem.
Rozhodně ani na minutu ovšem nezaváháte a nenapadne vás říct Kašlu na to, ještě chvíli spím...
A tak jsme vyrazili zpět směrem Litomyšl. Tady všude byla mlha jak mlíko, a vcelku teplo. Čím víc jsme se blížily na místo určení byla hustší a hustší a já si říkla co probůh to dítě plaší. Ovšem až do okamžiku kdy jsme vyjely z lesa na volný prostor. Jako mávnutím kouzelného proutku mlha fuč a před náma se otevřel pohled do kraje kde se úžasně převalovaly mraky, vykukovaly z nich jen vyšší místa, to vše za doprovodu barevných hrátek na obloze jak se lámaly paprsky vycházejícího slunce skrze mraky a mlhu....
Rozhodně jsem nelitovala že jsem neodmítla....i když nahoře pěkně foukalo a prst mi málem přimrzal ke spoušti. Tady bylo pět nad nulou a tam -2°C, silnice pěkně klouzala, ale stálo to fakt za to!

Mlha před námi, tady u nás....za ducha se omlouvám, je to focené z auta a odráží se tam Tasmánský čert kterého má dcera nalepeného na palubce....




Přelom na kopci mezi námi a Litomyšlí


Pohled zpět na naší stranu


Tenhle pohled se mi tak zalíbil že jsem ho vycvakla několikrát...


....a pokaždé byl jiný.....


.....tady zlatilo sluníčko vršky stromů a pole....


.....a tady se zase změnila barevnost


Tady jsem litovala že nemám buď jiný objektiv nebo můj původní foťák. Nemohla jsem totiž víc zoomovat....ten objekt nad linií mraků je totiž vrtule od větrné elektrárny který mizel a objevoval se podle toho jak mlžno postupovalo.....


A zase z jasna do mlhy.....cesta zpět






Příště si dáme nějaké ty mraky nad krajinou....

26 komentářů:

  1. Pěkné záběry! I mlha skrývá spousty tajemství.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné. U nás je taky tak příšerná mlha, že není vidět na krok. Ale tam, kde fotíte, se tam mlha téměř eroticky válí po krajině. Úžasné !

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to se opravdu vyplatilo, fotky jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: A co teprve když se zvedne!

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: To jen díky tomu že dcera jezdí domů z Litomky takhle kolem čtvrt na osm a tak má takových oulofků podstatně víc. U nás už to zase bylo mlha všude a pořád je zataženo....

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Výstižné! Tady sice už není ale je stejně zataženo a ošklivo....

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: To v každém případě....

    OdpovědětVymazat
  8. Ranní ptáče víc vyfotí.

    OdpovědětVymazat
  9. duch je parádní! krásná hororová fotička! u nás permanentně mlha, déšť...vyjeli jsme nahoru nad město, tam byla mlha ještě větší. a taky jinovatka, bílo, ale to jsem nečekal, tudíž fotky nejsou. mohl jsem na mobil, ale to se mi nechtělo. takže už vím, kde bylo slunce...

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné, ta poslední obzvlášť!!

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Jo, ale taky mu dřív umře foťák a jeho samotnýho klepne.....mlha je zajímavý prvek v krajině.....jen mne mrzí že i když jsme byly na nejvyšším bodě tady kolem bylo to ještě málo a nebyl tak krásně vidět ten inverzní efekt....

    OdpovědětVymazat
  12. [12]:Jo ale jen ráno a chvíli. Už jsem to přes kopec nestihlo. Bylo zataženo až do večera....

    OdpovědětVymazat
  13. [13]:Víš Šárko, já jsem fotomagor a takovéhle nabídky jsou strašně vzácné tudíž je musím plně využívat. Zvlášť když už se spustilo odpočítávání do začátku února kdyby se měla dcera odstěhovat právě do Litomyšle....

    OdpovědětVymazat
  14. velmi pěkné záběry, mlhu jsme teď měli pár dní, ale fotit mě nenapadlo, říkala jsem si, že to nebude nic moc, můj foťáček prostě rád sluníčko

    OdpovědětVymazat
  15. Prvý pohľad na prvú fotku a normálne som sa naľakala Až potom som si prečítala tvoje vysvetlenie. Naposledy som mala možnosť niečo podobné fotiť v jeseni, keď sme skoro ráno cestovali na huby, ale iba z idúceho auta, pretože som išla s niekým, kto nemá pre moje fotografovanie porozumenie Tu, na tejto panelákmi zastavanej rovine, kde žijem, nemám veľa šancí na podobné zábery. Pekné.

    OdpovědětVymazat
  16. [18]: To platí u nás taky. Muž není nakloněn tomu aby mi zastavoval když vidím něco hezkého. Takže už mi uteklo tolik krásných záběrů.....naštěstí tenhle foťák to focení z auta zvládá docela dobře, takže nebejt toho čerta tak to bylo dobrý. Ale on naštěstí byl vidět jen na jednom záběru, na ostatních se ztratil....

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Mě to zase docela baví fotit v mlze a dá se to...východ taky něco málo mám

    OdpovědětVymazat
  18. Teda Vendy, ty děti umí někdy překvapit, že jo. pěkné ráno ti dcera připravila. Mně se ze všech fotek nejvíc líbí ta poslední. Asi jsem na ty aleje.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak tomu říkám vášeń pro focení!

    OdpovědětVymazat
  20. [22]:Bejt to dřív tak bych se na to vykašlala, ale on mě Mates stejně už napůl vzbudil.

    OdpovědětVymazat
  21. V sobotu byla nádherná mlha, taky jsme si ji při focení hezky užili.

    OdpovědětVymazat
  22. Já taky chodím v létě ještě za tmy na Milešovku. Nejkrásnější jsou právě východy slunce.

    OdpovědětVymazat
  23. Vidím, že správný fotograf i z postele brzy ráno vyskočí s vidinou fotek . Takové nabídky nedostávám a tak mi nezbývá než se sama vykopat a jít do mlhy fotit, ale povedlo se a z fotek mám radost (ale pravda je, že jsem vstávala až v deset ) - ještě že tak - pak už napadl sníh a ten mě nebaví....zatím ani fotit!!! Tak ať je takových nabídek co nejvíc  a hlavně ať Ti focení dělá pořád  radost

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....