20 prosince 2013

Malý ryneček a zvířátka.....


Přes Křížovnické náměstí jsme po královské
cestě Karlovou ulicí došly na Malý ryneček. I tady byly stánky s krasotami ,
ale a to hlavně s něčím na co jsme se celou dobu obě těšily. Teplou medovinkou a pečenými kaštany.
Tu medovinu jsme si chtěly dát už na slavnostní rozsvěcení stromu v Ústí, ale nikde jsme ji tam nenačapaly.
Takže na téhle procházce to byl úkol číslo jedna. A musím říct že velmi jednoduchý.Byla totiž skoro na každém kroku.
Já ji pila poprvé, spíš jsem si vždycky dávala klasickou medovinu pěkně vychlazenou. A tak jsem se na tu teplou hodně těšila a musím říct že jsem nebyla zklamaná. Ochutnávaly jsme klasickou, mandlovou, višňovou....
A pečené kaštany! Hmmmm.....teplá vzpomínka na dětství. Děda mi je vždycky nosil domů nebo když jsme spolu chodili po Praze tak mi je kupoval. Vždycky jsem měla černé ruce od skořápek pečených na dřevěném uhlí.
Díky tomu že jsme jezdili na chalupu kousek od městečka kde byla velká kaštanka dopřávala jsem si je ještě před tím než se dostávaly na trh. Sbíraly jsme si je tam jako děcka a pak si je pekli buď na ohýnku když dohoříval nebo doma v troubě na plechu. Ovšem v kamnech na dřevo! Naučila jsem se je dokonce jíst i syrové a moc mi chutnaly...
Pak se ovšem na dlouhá desetiletí z obchodů ztratily, kaštanku začali hlídat a bylo po dobrotě.
Takže první krky vedly k medovině a pak ke kaštanům. Stály jsme u stolku, pily horkou medovinku, loupaly pečené kaštany a pozorovaly cvrkot kolem. A bylo nám táááááák fajn....




Ještě jedna fotky bez šedýho fantoma




Medovinka....mňam


A jak si tak popíjíme a labužničíme, ozval se najednou dosti zvláštní zvuk. Skoro až strašidelný. Koukám a rozhlížím se co že to je a ejhle on oslík! A krásnej! Stál v ohradě ve společnosti poníka, oveček a koziček. A protestoval že ho nikdo nehladí. Vždycky jsem si myslela že jeho srst je drsná, stejně jak u koní a tak jsem byla hodně překvapená že je jemná a hebounká. I když mají koníci zimní srst tu určitou tvrdost a hrubost si zachovávají. Byl samozřejmě za hvězdu a každý rád obětoval dvacku za granulky a oslíka i ostatní krmil...







Dál jsme pokračovaly na Mariánské náměstí vyzvednout ještě u knihovny dceru mojí kamarádky která se k nám na toulky přidala a pak už nic nebránilo tomu vyrazit na Staroměstské náměstí....

20 komentářů:

  1. Krásně nazdobené. Vypadá to kouzelně.

    OdpovědětVymazat
  2. Ten útulný ryneček vypadá jak z amerického vánočního filmu

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Ten anděl byl vloni na Staromáku....letos je tam hvězda. Vánoční výzdoba bude mít svou samostatnou kapitolu

    OdpovědětVymazat
  4. [2]:Je to takové malé náměstíčko vedle Staromáku známé tím že tam bývalo známé železářství u Rotta....A na tu kašnu vlezl ten zpovykanej syn exprimátora Béma a ta koule nahoře mu tak zrušila ruku že o ní přišel....

    OdpovědětVymazat
  5. Jak já si to dnes s tebou vychutnala. Pečené kaštany jsou moooooc dobré,a jsem ráda,že o tom píšeš,hodně lidí tu chut´ nezná,a myslím,že napoprvé jim možná asi ani moc nechutnají.I když mně zachutnaly hned napoprvé.    Zvířátka na jarmarcích lituji,znáš můj názor.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]:Wendy, napsala jsem k Tobě komentář. Jak jsem dala uložit, tak mi zmizelo všechno na Tvém blogu a bylo tam napsáno : chyba serveru.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:Ano, dost už jsem slyšela že někomu kaštany nechutnají....ta zvěř musela bejt šíleně už překrmená, protože každej jim granulky dával velice nadšeně....

    OdpovědětVymazat
  8. [6]:No když jsem se já chtěla přihlásit tak mě to taky házelo tuhle hlášku...tak jsem to dala znovu a ono se to zas zjevilo bez problému....

    OdpovědětVymazat
  9. Rynek je krásně nasvícený. Tam na mě dýchla atmosféra Vánoc.

    OdpovědětVymazat
  10. U nás budou vánoční trhy na náměstí v neděli. Jen ale do 17 hodin, takže osvětlení asi dříve moc nevynikne a pak bude po trhu. Uvidím. Pobavili jste se hezky, i zvířátka jste tam měli.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:Neboj, od čtyř do pěti už bude takové šero že se bude dobře fotit a bez stativu. A i světýlka budou vidět. Ty první fotky Hradčan z Malostranského náměstí a Karlova mostu byly také z toho časového úseku....

    OdpovědětVymazat
  12. [9]:Určitě vyzkoušej.....je to dobré

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezké. Kterýsi rok u nás byl také živý betlém i se zvířátky, ale mám dojem, že to čím dál upadá. Ale jsem ráda, že tyhle trhy a jarmarky jsou rize naše s lidovou tvořivostí...

    OdpovědětVymazat
  14. Medovinu s kaštany nemusím mít... zvířátka jsem taky fotil... za dne i za večera.

    OdpovědětVymazat
  15. Předloni jsem byla v v předvánoční čas v Praze v divadle, a měli jsme čas, tak jsme byli na Staromáku, jak říkají pražáci. Atmosféra byla překrásná, z tvých fotek jakoby na mě opět dýchnula..

    OdpovědětVymazat
  16. Pěkná procházka. Medovinu teplou jsem měla právě na trzích a řeknu, že neměla chybu, krásně zahřála!

    OdpovědětVymazat
  17. [17]:Jo, jo je to mňamka...

    OdpovědětVymazat
  18. Kaštany začaly provádat dokonce i u nás.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]:Tady u nás mex v Bille syrový, pečený ne....ony totiž tady když náhodou jsou vánoční trhy nesou se v duchu vietnamské tržnice....   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....