06 listopadu 2013

To jsou panorámata!....


......opět si trošku dovolím zaparafrázovat
jeden velmi známý filmový výrok....
Petřín to nejsou jen zahrady a romantická zákoutí kam se dá velmi dobře skrýt před zraky lidí, ale i různě se naskýtající výhledy na Prahu. A z některých jsou i následující panoramata....a dobře je na nich díky podzimnímu zbarvení stromů že zeleň Praze rozhodně nechybí....


Pohled na Vyšehrad, Železniční most, dolní část Smíchova a na část Prahy 4 s pražskými mrakodrapy


Přes střechu pravoslavného kostela sv. Michala pohled na zatravněnou střechu OC Nový Smíchov


Tentokrát pohled na jiný kostel, sv. Václava na Smíchově na náměstí 14.října


Opět dolní část Smíchova


Kopec Mrázovka, pod kterým vede stejnojmenný tunel, vzadu vodárenská věž na Dívčích hradech, v popředí červená budova hotelu Mövenpick s tubusem lanovky do druhé části hotelu. A věž kostela v objektu klášter sv. Gabriela v Holečkové ulici. Dnes využívaný Českou poštou


Žižkov, Nové Město a Národní divadlo


Tančící dům na Rašínově nábřeží, Jiráskův most a v pravém rohu kupole kostela Nanebevzetí Panny Marie a sv. Karla Velikého


Detail reklamy na Národním divadle....no jsem docela na rozpacích. I když jde o technickou budovu nějak mi to tam nesedí. Jak to vidíte vy?


A naposledy dolní Smíchov, v pozadí ne druhém břehu Vltavy Podolská vodárna (ta bílá budova napravo od vykukujícího Vyšehradu, úplně vzadu tam kde jsou ty zlaté listy je vidět i Plavecký bazén v Podolí a barevné stromy na Císařské louce zvané Cinda. Je u ní Smíchovský přístav a my tam kdysi mívali loď.....jo, to byly časy....


18 komentářů:

  1. Mám moc ráda podzimní fotky a tyhle se ti podařily, jsou to úžasné pohledy na Prahu.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Takový malý průvodce po některých čtvrtích . Díky za pochvalu....

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné pohledy na Prahu. Na druhém snímku jsi měla společníka při výhledech. Jestli dobře vidím, tak na torzu stromu sedí straka.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Jseš všímavá! Chtěla jsem jí víc zoomnout ale vzala roha....

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná panorámata,líbí se mi druhý a třetí snímek,prvně jedna věžička a pak druhá.Na sedmém snímku je vidět tančící dům.

    OdpovědětVymazat
  6. ach, Praha, v sobotu tam jedu, na Žižkov, ale projdu si samozřejmě Staré Město, už se těším, krása!

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Tak to se máš, zase už bych se ráda  vydala do jejích ulic znovu....

    OdpovědětVymazat
  8. V Praze jsem už dost dlouho nebyl, ale na zatravněnou střechu si nepamatuji vůbec.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:Dá se na ní jít přes takovou lávku z kopce z Holečkové. Ta lávka vede přes Kartouzskou právě do nejhořejšího patra OC.

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkné záběry, je vidět, v jaké době jsou focené. Podzim je také krásný, ačkoliv jaro ještě hezčí.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné záběry, Vendy, a nejen to, obdivuju, že víš na co se díváš.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]:Tož bylo by smutné nevědět jako rodilý Pražák kdybych nevěděla na co čučím ......a tohle jsem měla před očima od malička nesčetněkrát....

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: To máš sice pravdu, Vendy, jenže třeba já se narodila v Třebíči, celý život jsem se odtud nehnula, ale spoustu budov nedokážu určit, když na ně čumím z vyhlídky nebo z věže kostela. To je pořádná ostuda!!!

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkné pohledy na Prahu.Toto město pořád nějak míjím

    OdpovědětVymazat
  15. [16]:Tak ono je to taky na delší dobu než na jednu procházku....a taky jednou na ní dojde, u tebe nemám strach   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....