01 srpna 2013

Moji milí a zlatí....koníci


.....samozřejmě, jak víte,
a jak jsem tu již několikrát říkala, propadla jsem navždy kouzlu koní. A jako takoví nikdy na žádné pouti nechybí. Poníci šetlendští i ti většího vzrůstu, i koně větší v tomto případě pro westernové ježdění. To jsem dokázala jako jedinou atrakci když jsem byla malá vyžadovat. Svezení na koníčkách. Takže když jsem je zmerčila, okamžitě jsem se vyflákla na focení všeho kolem a už měla oči a objektiv jen pro ně....a jak jsem viděla a slyšela, některé děti si prosazovaly svezení na: "stejných koníčkách jak včera, že jo babi?"











U těch dalších jsem se tak trochu zasekla a zapovídala s majitelem. Nejdřív na něj zapůsobil ne zrovna dobře foťák, nejdřív si myslel že jsem zase nějaká vetrinární kontrola, a tak se tvářil všelijak, ale když jsem ho ujistila, že nejsem žádnej kontrolor jen ohromný milovník koník obrátil a docela dobře jsme si popovídali. O tom jak je dneska tenhle kočovnej život prodělečnej, o tom jak strašně rádi lidi udávají a volají na ně veterináře(právě den před tím tam měli kontrolu prý kvůli údajnému týrání zvířat), jak je tvrdě napadán chov koní "naboso" tedy bez podkov a že vlastně si na tohle všechno vydělává chovem těch koníků. A ukázal mi svého chovného hřebce s ohromnou pýchou a svou nejmilejší klisničku (taky s patřičně pyšným výrazem)...


Ten pán z bičem je majitel


A tady ta bílohnědá klisnička je ta jeho nej....



Ti, tedy správně ty, protože všechno byli klisničky, právě odpočívali a dostali sváču. Pěkně krásně voňavé seno. A jak debužírovaly!





Pěkně všechno pohromadě pro tu správnou péči



A co se týče toho týrání? Nevím, ale já viděla že koníci měli pěkně všechno u tlam, jak vodu, tak krásné seno, podestláno měkoučce pilinama, vyhřebelcovanou čistou srst, krásně osvalení, žádnému nebyla vidět žebra. A měli se rozhodně líp než jak teď párkrát v televizi ukazovali jak se taky mají "dobře" koníci o které se jejich majitelé taky "dobře" starají....tak snad jen to, že asi rozběhnout se po pastvině by je bavilo víc, a tak možná půsbili smutněji....

14 komentářů:

  1. Kterému zvířeti ba se líbilo chodit pořád dokola? Člověk by taky zblbnul

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Myslím že tihle tu možnost toho proběhnutí po návratu do domovské stáje mají. A klapky neměl ani jeden, naopak čumákovali kolem dokola co se kde chystá. Stání si můžeš prohlédnout, pěkně prostorná a vzdušná. Ale já vím co chceš říct, prostě koně mají mít volnost. To beru i já, ale vídám na fb jak mohou vypadat koně kteří tohle všechno mají....

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: A věru nejsou to kolikrát vůbec pěkné obrázky těch nádherných ale neskutečně zbědovaných a vyhublých zvířat. A to mají "volnost"...stejně jak někdo bude oponovat že pes v paneláku je chudák. A co ti psi u rodinných domků, kteří celý život ztráví uvázaní na provazu nebo řetězu u nějaké polorozpadlé boudy kde jsou v zimě v létě jen s minimem jídla a pití jenom proto že je to prostě pes a ten patří k boudě?

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkní koníci. Nemyslím si , že by byli nějak zvlášť smutní. Myslím, že mají úplně normální koňský výraz jako všichni ostatní. Ve volné přírodě zase na koně číhá jiné nebezpečí, třeba šelmy ( vlci apod. ), choroby, kterými ve stáji netrpí a pokud ano , tak jsou rychle ošetřeni, pokud dlouho neprší, nemají dostatek pastvy a k vodě se dostanou jen když zrovna nějakou najdou. Rozhodně nevypadají jako týraní.

    OdpovědětVymazat
  5. Vím, že máš ráda koně, ale nenapadlo mne v souvislosti s poutí, že to budou právě koně, kdo tě odvede od atrakcí. Já věřím, že těm koníkům nechybí péče, ale určitě jim chybí proběhnout se po postvině. Netvrdím, že jsou tím týryní, ale neustále sevření na malém prostoru a proto je mi jich líto. Raději takové sevření ani nefotím. I ten pes v paneláku má více místa k běhání.

    OdpovědětVymazat
  6. Koníčci jsou krásní,ale já mám radši,když se prohánějí po loukách.A nebo třeba jak máme u nás jednou za rok westernové ježdění.To je podívaná   

    OdpovědětVymazat
  7. Evidentně v dobré péči, jsou krásní

    OdpovědětVymazat
  8. Koníkům by určitě bylo líp ve výběhu, Vendy, ale pokud je o ně dobře postaráno, zvládnou i ten kolotoč.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]:Mám, to ano

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím, že kůň potřebuje proběh...

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Tak to bezesporu, kůň patří na pláně....ale šlo o to, že rozhodně týraně nevypadali. Popravdě dřív ti koníci na těch poutích vypadali o dost hůř....

    OdpovědětVymazat
  12. Je vidět, že se o koníky dobře starají. Také si myslím, že tam hodně chodí kontroly. Sama jsem byla svědkem, když na jedné podobné akci kontrolovali koně, zda mají vodu a zda je sprchují a zda je střídají.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: No vidíš a zrovna to sprchování tedy nevím jestli je pro koníky to pravé ořechové.....budu se na to muset zeptat.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....