09 července 2013

Něco broučků....



Předkládám výběr
různých broučků, tak jak jsem průběžně na různých místech na ně narazila
a jak (ne)ochotně se dali zvěčnit. Někteří prchali seč jim síly stačili, jiní si vlezli až na objektiv a někteří si zůstali naprosto v klidu....

Pátrala jsem na svých oblíbených stránkách i v atlase, ale nedopátrala jsem se. A při tom vím že už jsem jednou na tenhle druh brouků u někoho narazila. Ach jo, ta skleróza!



SLUNÉČKO VÝCHODNÍ (Harmonia axyridis) je přistěhovalec nebezpečný tím, že silně decimuje naše SLUNÉČKA SEDMITEČNÁ (Coccinella septempunctata)



Další incognito brouk. Evidentně to ještě není dospělec, nachytala jsem na slunečníku větší exemplář ale ten frnknul než jsem stačila říct švec natož zaostřit a zmáčknouit spoušť.


Ani zde nevím, původně jsem si myslela že to je LISTOKAZ ZAHRADNÍ
protože zrovna v tu dobu se jich tady hemžilo na tisíce, jenže ten má zbarvení opačné...takže také jeden neznámý.


TESAŘÍK SKVRNITÝ (Strangalia maculata)


Další z tesaříků, nejpravděpodobněji TESAŘÍK ČERNOŠPIČKÝ (Strangalia melanura)


A jeden bude mít svůj vlastní medailon....

21 komentářů:

  1. Pěkný luční svět! Tuto berušku asi měla i Máří Kosáček - tedy myslím jiný exemplář!

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky. Obdivuji tvoji znalost těch potvor.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi borec, Vendy. Umíš broučky vyfotit i pojmenovat. Samozřejmě sleduju všechny tvoje článečky a fotky, jen nestíhám komentáře, tak promiň. Aspoň občas se ozvu.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné snímky,kdo by ti poradil,je Martin,ten je takový broukomil.

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: To ne já, to atlasy

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Je to možné, je jich tu spousty, právě proto že začínají převažovat nad těmi našimi....

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Jéžiš to se neomlouvej! Já vím, že ne každý má tolik času co já

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: No doufám, že se ozve a poradí

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Za chvíli nám "naše" oblíbená sedmitečná bude vzácností.

    OdpovědětVymazat
  10. Při prohlížení mě napadlo: "nech brouka žít.... ". Krásné fotky. A navíc, vím, že máš téměř encyklopedické znalosti rostlin a ted' vidím, že znáš i obrovské množství brouků a broučků. Přiznám se, že já znám jen slunéčko a tesaříka. U ostatních bych musela prolistovat nějaký atlas hmyzu.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:A kde myslíš že to beru já? Taky poznám jen něco natož abych znala latinské názvy! Tady ještě furt funguje atlas brouků z edice OKO který mi jako malé holce koupil děda k narozkám. A pak net, ale některé jsem tam nenašla....

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotečky, ta proužkovaná krása to je Kněžice páskovaná-Graphosoma lineatum. Na slunečníku to vypadá na Pestrokrovečník včelový-Trichodes apiarius, další brouček může být listokaz kovový-Anomala dubia. Krásně si je vyfotila, krásný den

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: No já hlava...Kněžice...už jsem to viděla i já sama jsem jí měla tedy jinou a zaboha jsem si nemohla na ten název vzpomenout. Za ty další taky děkuju. 6e to je listokaz to mi tak nějak furt štimovalo, jen mi neštimoval ten listokaz zahradní, páč je zbarven v opačném gardu. No jo, tak ten můj atlas je hodně povšechný a hlavně starý a je fakt že na netu na stránkách kde hlavně beru názvy tenhle ani ten druhej nebyl. Chce to ještě nějaké. Odkud to máš prosím tě ty?

    OdpovědětVymazat
  14. Máří už ti to napsala, Vendy, první brouk je kněžice páskovaná, mám ji na blogu několikrát. Mám i tesaříka na poslední fotce, ale ostatní brouky ne.

    OdpovědětVymazat
  15. Ještě hudba od Beatles a je to dokonalé.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: To už musíš sám!

    OdpovědětVymazat
  17. Parádní přehlídka. Také jsem některé nenašla v atlasech.

    OdpovědětVymazat
  18. Mohla bys fotit do atlasů.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: To nevím, myslím že jsou na to větší machři

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....