28 července 2013

Motýlí....


Křídla motýlí, pohlazení pro víly
jen ta je mohou hladit
aby nemohly jim škodit...

Krása motýlků, lahodí všem snílkům
barvy zazáří,
a úsměv do tváří vrátí i mračounkům...

Let motýlí, chmury rozptýlí
ne však fotografům
těm na tváři úměv nezáří
když běží jak o život
zachytit těch barev klokot....

Hrál si se mnou nahoněnou, dělal si srandičky a nechtěl zaboha rozevřít křídla, sedl si co nejvýš a z vršku se mi posmíval....kdo?

BATOLEC DUHOVÝ - DÚHOVEC VÄČŠÍ
(Apatura iris)



Šarží nejvyšší ze všech baboček se pyšní

BABOČKA ADMIRÁL - BABOČKA ADMIRÁLSKÁ
(Vanessa atalanta)



Jako zločinec se nechal vyfotit jen z profilu
PERLEŤOVEC VELKÝ - PERLOVEC VEL'KÝ
(Argynnis aglaja)


Z vrchu blankytný jak obloha, ze spodu samé očko, chtělo by se říci Modročko ale je to
MODRÁSEK OBECNÝ - MODRÁČIK OBYČAJNÝ
(Lycaeides idas)




Jméno má po soumraku, ale létá za slunce
SOUMRAČNÍK METLICOVÝ
(Thymelicus sylvestris)


Vřeténko u sebe neměla, ale pilná byla i tak dost
VŘETENUŠKA OBECNÁ - VRETIENKA OBYČAJNÁ
(Zygaena filipendula)



Co a kdo obývá tyhle housenčí paneláky nevím, viděla jsem je na rozmanitých keřích na různých místech v okolí chaty, jen tedy byly opravdu velké a plně obsazené. Ale své hostitelské keře moc nespásaly...podotýkám je to pohled jen pro otrlejší




23 komentářů:

  1. Povedené! Moc hezké, paráda!

    OdpovědětVymazat
  2. Já fotil v týdnu dva akorát při kopulaci... a Mare se to moc nelíbilo, že jim mám nechat jejich intimní sféru.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: A měla pravdu předsedo! Tobě by se taky asi moc nelíbilo kdyby okolo tebe při milování lítal motýl s foťákem   

    OdpovědětVymazat
  4. Kdes se kruci načapala, u nás se po motýlech slehla země. Jiné roky , když kvete levandule a bylinky, tak na nich bylo včela hlavně motýlů, klidne i 3-4 na jedné rostlině a letos nic. Jen sem tam nějaký bělásek, ale jinak nic, nic, nic. I těch včel je nějak málo.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Něco tady od nás a něco z chaty....ale tady lítá motýlů hafo a na chatě jsem načapala toho batolce poprvé, ale lítal tam dost často. Jinak tam i tady je spousta bělásků, modrásek je focenej tak před dvěma měsíci tady na zahradě.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Jo a včely furt tahám z bazénu, předevčírem mne jedna na lehátku když jsem jí chtěla zachránit čúza nemytá mě bodla. Bobeš už taky dostal pigáro, protože nám tu teď kvete na zahradě neskutečné množství zběhovce a je to plné včel.

    OdpovědětVymazat
  7. to mi řekni - batolec, modrásek - samé dnes už vzácnější druhy...já chtěl fotit na zahradě včera, motýli žádní. dnes jsem foťák nebral, takže k nám zavítali: žluťásek řešetlákový, babočka paví oko, babočka osiková, babočka bodláková, babočka síťovaná, modrásek jetelový, ohniváček celíkový, několik okáčů a bělásků...tak jsem se alespoň díval

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkné, moc pěkné   

    OdpovědětVymazat
  9. Paráda, batolec, úžasný motýlek, loni jsem prvně viděla a letos číhala, jestli se ukáže, ukázal, já hubu dokořán a jen zírala jak na mě modravě mával křídly, odletěl a já zjistila, že jsem ani jednou nezmáčkla spoušť i přesto, že jsem měla zapnuto a připraveno , jen mačkat a to pózoval,. takže jsem sklapla pusu a budu čekat, jestli ještě přiletí na návštěvu v poslední době buď  fotím jako šílená a nebo jen čučím na tu nádheru

    OdpovědětVymazat
  10. [10]:Já ho viděla letos poprvé, zdálo se mi že je nějakej do modra když se tak míhal kolem, ale fakt jem ho neviděla v klidu jinak než se sklapnutejma křídlama...

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Je opravdu do modra, zvláštní motýl, vypadá úplně obyčejně, ale když otevře křídla, jak jsem psala... jen jsem zírala a spoušť nezmáčkla.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]:I tak se máš, no snad se mi ho na chatě podaří ještě někdy potkat a líp vyfotit.

    OdpovědětVymazat
  13. [8]:Babočku osikovou nebo-li černopláštníka bych chtěla ještě nafotit, dokonce mne tady občas jedna provokuje, ale neposedí, neposedí....síťovanou babočku mám, tedy v letní formě z loňska, žluťásek jak vidíš na kalendáři mi taky neunikl, i ti ostatní, tedy až na toho modráska jetelového a ohniváčka.

    OdpovědětVymazat
  14. Nikdy jsem ještě neviděla vřetenušku . O modráscích jsem si myslela, že už asi vyhynuli .

    OdpovědětVymazat
  15. [14]:Já taky číhám, uvidíme. Loni jsem ho tady objevila poprvé, letos se tu mihl taky, takže věřím, že se vrací do místa výskytu a pokud se mu tady bude líbit, mohl by se tu zabydlet.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Nemám žádnej atlas motýlů, hledám si na stránkách o přírodě.http://www.naturfoto.cz/ tam je všechno možný, i motýli ve své sekci a pak ještě je v menu rubrika Nové fotky a tam když dáš do výběru motýli vyjedou ti jen motýli. Mrkni se tam, ty víš líp jak vypadá...

    OdpovědětVymazat
  17. [17]:Děkuji za informaci

    OdpovědětVymazat
  18. Vřetenušku jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  19. [2]: Takové fotky miluju. No přece se musíme někde učit.

    OdpovědětVymazat
  20. Vendy, perfektní fotečky. Tak mám dojem, že už máš foťák pěkně v ruce. je to poznat na fotkách. Já to pořád říkám, že na foťáku hodně záleží. Dívat se umí více lidí, ale když nemají techniku, která něco zmákne, tak se mohou snažit jak chtějí.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: A víš že tím novým je jen ta vřetenuška a botulec?

    OdpovědětVymazat
  22. [19]:Je to opravdu hodně velké tak 20x30 cm a plné housenek.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....