27 července 2013

Z polí, lesů, luk a strání....4


Místo aby mi těch pár
původních lučních a polních květů ubylo, naopak mi dost rychle přibývají. No a tak musím trochu přidat abych z toho neměla atlas na celý rok !

STARČEK HAJNÍ FUCHSŮV - STARČEK HÁJNY FUCHSOV
(Senecio nemorensis)
a na něm
OKÁČ ROSIČKOVÝ (Erebia medusa)



ZVONEK OKROUHLOLISTÝ - ZVONČEK OKRÚHLOLISTÝ
(Campanula rotundifolia)


CELÍK ZLATOBÝL ALPINSKÝ - ZLATOBYL' OBYČAJNÁ ALPINSKÁ
(Solidago virgaurea subsp.alpestris)


Celík a na něm BABOČKA KOPŘIVOVÁ (Aglais urticae)


Tahle květinka nepatří zrovna mezi ty luční, ani polní. Vyfotila jsem jí u Masarykovi chaty a jmenuje se
LEWISIA (Lewisia cotyledon) a patří mezi oblíbené skalničky. Jenže co jsou vlastně naše skalničky na zahrádkách? Takové zdomestikované polní kytičky ze skal....


ŠKARDA STŘEŠNÍ - ŠKARDA STŘECHOVÁ
(Crepis tectorum)
a již známý OKÁČ ROSIČKOVÝ


MATEŘÍDOUŠKA VEJČITÁ - MATERINA DÚŠKA VAJCOVITÁ
(Thymus pulegioides)
a BABOČKA KOPŘIVOVÁ


DĚHEL LESNÍ - ANGELIKA LESNÁ
(Angelica silvestris)
a hmyzouni

9 komentářů:

  1. Fotit motýly je umění. Moc neposedí.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný herbář a motýlci krásní

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherná fota opravdu moc, krása!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:To mi povídej, vloni to bylo něco....poleztovala jsem stejně jak ti motýli.

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Všechny jsou ze Šerlichu, a ještě z něj nějaké budou....jen ta mateřídouška je ze schodů neratovského kostela

    OdpovědětVymazat
  6. Virtuální herbář v plné kráse.

    OdpovědětVymazat
  7. Babočka kopřivová je nějaký obyčejný druh? Když jsem někdy slyšel o babočce, vždy měla vysokou hodnost - babočka admirál.

    OdpovědětVymazat
  8. Mateřídouška krásně voní.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Baboček je více - kopřivová, bodláková, paví oko, admirál, osiková síťkovaná.. jsou si hodně podobné, ale malinko se liší barvou a rozmístěním těch teček a barevných znaků.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....