22 června 2013

Žhavá červená....

Vím že dívat se v těch
vedrech na bílou je asi o mnoho lepší než na pekelně žhavou rudou. Ale i ona má v květech nezastupitelné místo a to hlavně u růží. Ale najdou se i jiné, třeba takové orientální máky u sousedů....

Papaver orientalis



....nebo stále ještě kvetoucí Phylocactus


.....a co taková vajgélie? Obalená rudými květy s kontrastní bílou bliznou.






...a nakonec tam kde je nejkrásnější, na růžích....
Tahle i když se to nezdá a vypadá jak keřová, patří mezi pnoucí, jen se vzpamatovává po nepříznivém osudu, kdy skoro celá vymrzla, už jsem myslela že půjde ze země, ale nakonec jsem objevila že u země zase raší. A jelikož je to růže pravokořená (vypěstovaná z ustřižené větvičky) věděla jsem že máme vyhráno a že to co leze není šípek z podnože ale zmátořující se růžička.





U nich ještě chvilku zůstanu, i když už nejsou tak žhavé....



Odrůda poeticky vyhlížející se stejně poetickým jménem Helenka. Donesl mi jí kdysi syn když se učil v Litomyšli na zahradnickém učilišti. Měli možnost levnějšího odkupu všeho co tam pěstovali, takže když přišel s tím že má možnost růží za deset korun tak jsem mu hned nakázala jich deset donést. Na víc tenkrát nebylo místo....dneska jich mám už jen pár, postupem doby vymrzly ale tahle se drží! Jen mají letos všechny trochu menší květy, asi je t o tím že jsou po letech přesazené jinam a to ještě dost pozdě, úplně mimo termín. Sama jsem měla strach jestli to rozdýchají. Vypadá to že ano....



15 komentářů:

  1. Pěkné, milé... ta poslední růžová růžička je krásná, něžná.

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se nejvíc líbí růže v lososové barvě. Máky jsou nádherné .

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné květiny a krásné barvy.

    OdpovědětVymazat
  4. Překrásné růžičky a veškerá květena kolem!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak. Hotovo, červená znamená stůj a já už zastavit můžu protože se mi podařilo (s velmi vyplazeným jazykem) dohonit tvůj pádící blog až k dnešnímu dni.

    OdpovědětVymazat
  6. Musím se přiznat, že vlčí máky mám raději než růže. Jo, jsem takovej přírodní člověk.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:Já nevím proč se tak jmenuje, latinsky je to Veigelia....ještě je se světle růžovým květem.

    OdpovědětVymazat
  8. Samozřejmě růže je krásná, ale ty vajgelie jsou takové vytrvalé. U paneláků je máme a kvetly dokonce i v zimě, když bylo neobvykle teplo. Máme zde růžové i tmavší.

    OdpovědětVymazat
  9. Ty růže jsou bezkonkurenční. Ta žíhaná je úžasná.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ona to někdy dělá, že mí pár květů i mimo sezónu když jsou teplejší dny. A třeba i v zimě.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Ještě jsem měla kombinaci kde bylo to žíhání bílé. Nevím jestli se zmátoří a pokvete, byla pořád chudák strašně udušená trávou a trvalkama než jsem jí letos ze záhonu vyndala a přesadila jinam.

    OdpovědětVymazat
  12. Všechny fotky parádní,ale růže se mě líbí nejvíc

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné, kombinace červené a bílé.

    OdpovědětVymazat
  14. pěkné, nejkrásnější jsou máky...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....