26 června 2013

Zajíc....

Při páteční procházce lesem
jsem se na vlastní kůži přesvědčila o tom co znamená sousloví Lovy beze zbraní.....jelikož jsem neměla sebou psy, sama jsem se po cestě pohybovala co nejtiššeji, podařilo se mi zvěčnit obyvatele lesa který bývá velmi plachý, navíc už bývá i dost málo vidět. Já na něj narazila takhle zblízka možná potřetí? za celou tu dobu co na chatu zase jezdím.Zahlédla jsem ho jen náhodou jak si dřepí sotva dva metry ode mne a pozoruje co se děje. Snad proto že jsem se pohybovala pomalu a tiše, snad proto že možná foukal vítr ode mne a snad proto že zjistil že mu ode mne nic nehrozí nějak se ani neměl k úprku. Opatrně jsem ho nejdřív vyfotila zdálky a postupně jsem se přibližovala blíž a blíž a postupně zoomovala větší detail. Chvilkama to vypadalo že už, už se zvedne a uteče, ale jen si přešlápl z packy na packu a v pozici lvů co zdobí banku (jak se zpívá v jedné skvělé písni dvojice Horáček + Hapka)seděl dál. Jen po mne loupal tím jeho ohromným hnědým očiskem a lehce natáčel hlavičku a až teprve v okamžiku kdy jsem překročila tu pomyslnou hranici jeho soukromí pomaloučku a líně s ohlédnutím a výrazem Jéžiš, ty jseš otravná....odhopkal do nízkého mlází.
Ten pocit při focení, to napětí jestli a kolik mne nechá udělat snímků a v neposlední řadě červeně blikající baterka ohlašující blízkou smrt foťáku byl skvělý! Byla v tom čirá radost z toho, že jsem měla možnost se dostat tak blízko, že se umím přírodou pohybovat tak, že se můžu takhle přiblížit takhle blízko, a že se ty fotky opravdu i vcelku podařily.












18 komentářů:

  1. Fotky ušáka jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Však jsem měla nahnáno jestli vydrží sedět a jestli nedojde ta zatracená baterka

    OdpovědětVymazat
  3. krásnej ušák, Vendy! jo, tenhle bude asi plachý, ale nám za domem hopkají každou chvíli. pravda, jsme na konci města, ale ne úplně. pod kopcem je kaufland a penny...což ovšem nevadí ani ušákům, ani bažantům, koroptvím či křepelkám. nemluvě o kunách, veverkách či ježcích. před postavením kauflandu nám tu skákaly i srnky

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherný usácek!Ze by jeste pozustatek velikonoc?

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to se ti povedlo! A ještě tak prima zážitek. Vidíš, to mě nenapadlo, o co mě ti pesani připravují. Když ale mně by se bez nich na procházku nechtělo a taky se sama trochu bojím

    OdpovědětVymazat
  6. Perfektní setkání s ušáčkem, super fotky

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný ušák! U nás na sídlišti máme dva, mámu a děcko, ta máma už je skoro tak veliká jako pes!

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Hele a víš že to je možný? Proto byl takovej zatuhlej! A línej....

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Taky jsem víc se psama, ale tentokrát jsem jela vlakem sama. A proto jsem nikoho nebrala. Je fakt že když jsem s nimi v lese tak je furt naháním a tak plašíme případné vetřelce, ale i s nima jsem potkala už dvakrát hned vedle cesty divočáky, ti už jsou tak oražení že jim procházející se lidé nijak nevadí. A já sama jsem teď při jedné procházce taky nějakého slyšela funět ve vysoké trávě. Tak jsem se raději dekovala kousek dál....

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Chachá!!!!no do laňky mám ještě hodně daleko! Ale cesty byly vlhké a měkké tak se dalo jít potichu.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Když jsem ještě bydlela na sídlišti, tak se tam z okolních polí proháněli ušáci, jezevčík se je vždycky snažil chytit, ale jaksi měl smůlu.

    OdpovědětVymazat
  12. To je právě na tom lovu to nejhezčí. V ten okamžik nevnímáš vůbec nic jiného. Jste tam jen ty s foťákem a nějaké zvířátko a ty vedeš v duchu monolog k tomu zvířátkem. Máš přání veliké, aby zůstalo, aby se otočilo, aby tě nechalo přijít blíž a hlavně mu opakuješ, aby se tě nebálo. A jsi šťastná, že se ti povedl snad  životní záběr. A pak se někdo zeptá, co z toho focení máme, když stejně fotky neprodáváme. Právě tohle z toho máme. To úžasné odbočení ze všedních starostí na pěšinku, kde není nic z toho, co nás dosud v životě obklopovalo. Máš pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]:Ano, přesně....tak to opravdu je a je vidět že to máme stejně nastavené....

    OdpovědětVymazat
  14. Adrenalinový zážitek, to je zase úplně něco jiného, než fotit kytky na zahradě, tohle je jako výhra v loterii, ta euforie která člověka naplní, když "ptáček vyletí" dřív než ušák vezme do zaječích.

    OdpovědětVymazat
  15. [17) Byla jsem od něj ty dva metry, dál určitě ne. Byl buď línej na nějakej překotnej úprk nebo vyhodnotil situaci tak, že jsem jen neškodnej blázen a proto hned neutekl   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....