04 června 2013

Kaktusový květ....

Nejedná se o recenzi
na stejnojmenný a mimochodem skvělý americký film. Jen jsem si dovolila použít název. Tak ono se to nabízí samo o sobě tématem fotek. Tenhle fylokaktus mám už delší dobu, nejdřív byl takový nijaký, nic moc nerostl, spíš jsem měla dojem že bude na vyhození. Pak se ale pomalu zmátořil ale zase nebylo po květu natož i více ani vidu ani slechu. Pak se mi jeden podzim (nevím proč, když má kvést až teď v květnu či červnu) po úklidu domů odměnil jedním nesmělým květem. Další rok už na jaře dokonce dvěma. A letos celými šesti! Je tedy díky počasí v rozkvétání a kvetení trochu opožděný, za to výdrž květů se cení. Zvlášť když mají takovou úžasnou barvu.....












A můj pokus o to jak zvládnout upravit fotku podle návodu ve PhotoFlilter - u. Většinou tyto efekty vytváří za mne již k tomu určené on - line editory, kde se jen zmáčkne jedna klávesa a je hotovo. Tady jde o vícero kroků a zjistila jsem, že mít opravdu dobrý a srozumitelný návod asi bych se velice rychle s tímto editorem skamarádila....ale nemám a tak mne zkoušení systémem pokus - omyl moc nebaví....


24 komentářů:

  1. Kaktus má nádherné květy.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherný květ . Krásně Ti teda kvete! Já dostala jeden pokojový kaktus, poprvé v životě a jsem zvědavá, jestli se dočkám nějakého květu aspoň jednou za pár let, moc to zatím s kaktusy neumím, ale stále žije . To makro v protisvětle nemá chybu - miluju tyhle fotky . Na různé návody na úpravy fotek je machr moje dcera, má ráda photoshop a klidně si nastuduje na you tube anglický návod - já na to nemám nervy

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný! Taky ho mám, ale v trochu jiné barvě. Kvete mi každý rok, jenom letos se jaksi opozdil.

    OdpovědětVymazat
  4. Prima. ten "vějíř v protisvětle je úplně super.

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Bohužel anglicky neumím, jinak už bych s těmi editory perlila! Já se moc s kaktusy nemazlím. Přes zimu na půdě s minimálním zaléváním, na jaře venku pod střechu na poličku a ob týden je pořádně nechám namočit ve vodě, když je teplo a sucho jinak tak jednou za měsíc. A některé si rozkvetou, jiné tedy ne, ale to je asi dané odrůdou.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]:Viděla jsem světle růžový a bílý. Pak je jedna odrůda která kvete v noci, dokonce se jmenuje Královna noci a ta má ten květ ještě větší a takový zelenobíložlutý....

    OdpovědětVymazat
  7. To je opravdu krása, takový květ jsem nikdy neviděla.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Myslíš název toho kaktusu? Je to Phylokaktus, nebo česky fylokaktus. Patří mezi tzv.listové kaktusy. Jiné české jméno nemá....

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Mají nádherné květy, to je pravda. Posílala mi jedna dandíkářka fotku svého, když potřebovala zjistit co to je za rostlinu, a ta má úžasnej, ohromnej a vždycky obsypanej množstvím květů....

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: myslela jsem PhotoFiltr, jestli máš český.

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Mám PhotoFiltre v češtině, ale neumím s tím pracovat bez toho že bych si přečetla nebo věděla co k čemu je. Jsem člověk kterej se učí s návodem v ruce a podle něj jedu. U všeho, telefonů, foťáků, čehokoli. Takže i na tohle bych potřebovala alespoň v kostce vědět co a jak k čemu slouží. A to nevím.... Jaká je funkce toho kterého nástroje apod.

    OdpovědětVymazat
  12. Zajímavé je, že většina kaktusů kvete v odstínech červené nebo fialové.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]:Skvělé....díky, díky!

    OdpovědětVymazat
  14. [15]:Ale i žluté, bílé, oranžové a růžové....asi nemají předpoklady k jiným barvám....

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: Hlavně aby ti to pomohlo .

    OdpovědětVymazat
  16. [18]:Myslím že jo, to je něco pro mě....pěkně vysvětlené

    OdpovědětVymazat
  17. Vždy se mi líbilo,když kvetl nějaký kaktus.A Tvoje fotky jsou supr

    OdpovědětVymazat
  18. Kaktusový květ je opravdu nádherný film.

    OdpovědětVymazat
  19. P.S. ale tento návod byl srozumitelný, počítám, že jsi šla po odkazu, který jsem dala na blog - ona to fakt měla jasně a přehledně krok za krokem.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: O tom žádná, měla jsem ho hodně ráda ! A návod byl skvělý, proto jsem říkala že mít takhle dobrý návod na práci tak řádím ještě víc, ale mám už odkaz na výborné stránky takže až bude zase pršet a to nebude dlouho trvat a bude, mám co louskat a co se učit.....

    OdpovědětVymazat
  21. Kaktusy mají nádherné květy, můj otec míval kolem 200 kaktusů, ale po jeho smrti jsme je s mamkou rozdaly. Škoda, mohly jsme si jich pár nechat, už kvůli focení.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....