03 června 2013

Duhové....

Duha je symbolem naděje,
což v kontextu s nynější povodňovou situací platí dvojnásob. Popravdě už druhý den se dívám na televizi s ne zrovna dobrými pocity. Cítím zase s Prahou protože to je moje milované rodné město, běhá mi mráz po zádech když vidím jak se voda blíží ke Smíchovu, části Prahy kde jsem žila sice na kopci, ale stále zůstává tou "mou" čtvrtí, je mi jasné jak se cítí lidé v Lahovicích, Radotíně, na Zbraslavi, kde spoléhali na to že jsou chráněni ale opak je pravdou, už tak vlastně mrtvá část Lahovic po záplavách z roku 2002 dostala tu definitivní smrtící ránu.
Ta bezmoc, ale i vztek na šlendrián díky kterému jsou protipovodňové draze vybudované zábrany k ničemu. Mám strach o Písek, kde jsme si s dcerou zažily krásný slunečný den a odnesly si vzpomínku na úžasný starý most a město okolo něj. Je mi smutno při pohledu na zcela zatopené závodiště v Chuchli a říkám si, že snad dostali koníky včas do bezpečí. Při pohledu na zatopený útulek pro opuštěná zvířata v Tróji, při evakuaci části ZOO, při pohledu na ranče a záchrany koní z nich je mi těžko, protože člověku se to dá vysvětlit, ale zvířatům? Opět a znovu se ukazuje že se nikdy nemůže říct Už víme jak na to, už to zvládneme. Nevíme a nezvládneme. Nejsou stále na mnoha místech místech žádné i když velkohubě slibované opatření aby nemohlo dojít k tomu že se při každém větším dešti lidé budou bát o své stále a znovu vytápěné a znovu opravované domovy. Stačí vypnout elektřinu a rázem je po veškeré informovanosti. Zkolabuje mobilní síť, nelze nebíjet telefony, notebooky....

A tak si říkám a se mnou asi tisíce jiných, kam zmizely ty peníze které slibovala vláda na vybudování těchto ochranných prvků. Kde jsou všechny ty sliby a ujišťování o nápravě...ještě dlouho se budou asi všichni ještě učit co, kde a kdy dělat, kdy začít s ochranou lidí a majetků. Kolikery povodně ještě budou muset proběhnout aby se tohle všechno naučili ti kteří zodpvídají za krajskou politiku. A kdy se konečně naučí politici to, že hádání se mezi sebou v tak vypjatých okamžicích se nevyplácí? Že je jejich poviností v takové situaci táhnout za jeden provaz a všechny žabomyší spory odložit? Při té příležitosti mi nedá otázat se, kam vysublimovala vrchní vepřová hlava sídlící na Hradě? Nebo nevidí a neslyší díky nějaké další viróze co se děje v podhradí? Ticho po pěšině od jinak velice agilního předkladatele svérázných návrhů jak zlepšit život jeho lidu....

Musím říct, že všechno toto sleduji s pocity které znám na vlastní kůži, protože jsem byla účastníkem povodní v roce 97. Nebylo to tu tak tragické jak na mnoha místech v té době i při těch v roce 2002, ale kdo to jednou zažil, kdo na vlastní oči viděl a stál naprosto bezmocný před tou přírodní silou na to nikdy nezapomene.....

Takže duha naděje pro všechny kteří jsou ať již opět nebo poprvé v té situaci kdy musí přihlížet tomu jak jejich s láskou budované domovy stojí ve vodě, kdy je musí opustit aby zachránili alespoň sebe a své blízké, těm kteří nevědí kdy a zda vůbec se budou mít kam vrátit. Všem přeju aby co nejdřív i jim zasvítila taková krásná duha která svítila tady u nás...








Musím kriticky říct, že jsem u focení totálně vybouchla. Z patnácti fotek použitelných po ořezu jen pár a opravdu zaostřená ta poslední....nevím čím to bylo ale byl to totální výbuch....

33 komentářů:

  1. Duhy naděje jsou krásné. Mně se nejvíce líbí tak nevyřezaná,, kde je vidět celý oblouk. Fotka má i takové zvláštní světlo. Jinak jsem si také užila povodní v roce 1997 a 2002. A přesně vím, s jakými pocity sleduješ nyní Prahu. Já zase Plzeňsko a řeku Radbůzu. Četla jsem o Hřensku, kde jsem ztrávila část krásné dovolené, četla jsem o Děčíně, kde uzavřeli oba hlavní mosty, ale oni tam snad těch mostů ani více nemají. Děčín je řekou rozpůlen. Slyšela jsem včera Kalouska  v Otázkách Moravce. Bylo mi z něho na blití. Prý se obnoví všude poškozené komunikace. Cha cha. Železniční trať do Nového jičína byla zničena při povodni. A co se s ní stalo? Železo odvezlo, pračce byly spáleny, trať definitivně odstraněna. mají jen blbé kecy před volbama.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak jsem se rozčílila, že jsem psala jakási jiná písmenka v některých slovech, ale ty to přečteš.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty vážně nevíš, kam zmizely všechny ty peníze na povodňová protiopatření a nápravy? No přece na jistá konta jistých horních lidí Těch se přece tyhle problémy netýkají,mají vily v jiných světadílech. Je mi z toho na blití, z těch jejich řečí, hádek a slibů. Ale duha je krásná! Snad bude zase brzo dobře.

    OdpovědětVymazat
  4. Skvěle napsáno.Přál bych všem,aby ta duha byla skutečně nadějí na změnu k lepšímu.A to jak v počasí taky v politice

    OdpovědětVymazat
  5. Duha je svátek, proto chválím všechny obrázky.

    OdpovědětVymazat
  6. Duha nebývá vždy jasná. Snad je příslibem lepšího počasí a opadení vod.

    OdpovědětVymazat
  7. Naděje je to poslední, co člověku zbývá...

    OdpovědětVymazat
  8. Vendy, dobře jsi to napsala.

    OdpovědětVymazat
  9. [1]:Tak to je klasická duha, ale mě se v těch výřezech líbil ten kontrast tmavé oblohy na straně tmavšího spektra a světlé uvnitř duhy...potopně a naše politika jsou kapitolou samy o sobě....

    OdpovědětVymazat
  10. [3]:Jo, to je mi jasné kam zmizely....nakopat je všechny do řití v čele s Nejvyšším virotikem....

    OdpovědětVymazat
  11. [4]:Víc bych věřila té změně počasí než té politické. U nás už ne....ono není ani čím a kým měnit, to je ten problém...

    OdpovědětVymazat
  12. [5]:Však jsem se na ní načekala! A nebýt muže kterej se náhodou podíval z okna tak bych jí propásla!

    OdpovědětVymazat
  13. [6]:Mě zase úplně ničilo v tom 2002 když ukazovali obrázky z Prahy a pořád tam bylo slyšet houkat sirény. Jak ve válce.....

    OdpovědětVymazat
  14. [7]:To ano, jenže ono to čekání na ní někdy už je prostě moc dlouhé....

    OdpovědětVymazat
  15. [8]:Jo, zase se někde vloudila chybička....

    OdpovědětVymazat
  16. Duha je krásná a k těm povodním,nevím,co bych dodala,snad jen to,že se všemi lidmi cítím a přeji jim,aby se směli brzy vrátit do svých domovů a vše aby zase fungovalo.

    OdpovědětVymazat
  17. Páni, to je krásná duha. Proti těm tmavým mrakům se úplně parádně vyjímá.

    OdpovědětVymazat
  18. na konci duhy je hrnec zlaťáků

    OdpovědětVymazat
  19. " Duha je slavobrána pro nadcházející krásné počasí", napsal Václav Kubín.

    OdpovědětVymazat
  20. ...pražácí se opět probrali, až když jim teče do pantoflí, do té doby je nic nezajímalo, zato teď není nic jiného z tv slyšet než praha, praha, praha... Vypustit kaskádu!

    OdpovědětVymazat
  21. Ale houby výbuch, fotky se ti povedly

    OdpovědětVymazat
  22. [19]: No jo, ale najít ten konec!

    OdpovědětVymazat
  23. [20]: Na to že už byla před týdnem to až zas taková slavobrána není. Je to focené ještě dávno před těma potopněma....

    OdpovědětVymazat
  24. [21]: Myslím, že v tomhle případě se pozdě probrali nejen Pražáci. Jak se ukazuje tak těch chyb se dopustili všude po tocích. Ale hlavně jsou na mnoha místechty drahý zábrany nefunkční a k ničemu. A to je hlavní problém. Tady se cpou pníze na nějakej debilní fotbal, na věci který jsou naprosto k ničemu a takový důležitý věci se šiděj. A při tom se ukazuje, že tam kde se to opravdu udělá tak jak má je to v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  25. [22]: Copak pozdě, ale že jsou někde úplně nedodělané, nebo špatně udělané a nedomyšlené, to je na nakopání do řiti!

    OdpovědětVymazat
  26. [22]: No jo, když ale já je chci mít dokonalý....a vím že někdy to je, ale tady se to zrovna moc nevydařilo...   

    OdpovědětVymazat
  27. Krásné duhové fotky Vendy. Jo, naděje je potřeba stále, zvlášť teď, a duha je opravdu krásný symbol. Já už na zprávy nemůžu koukat, zažila jsem tolik povodní - i dva roky po sobě a říkám si, doprčic jak je možné, že se to zas děje. Kde jsou všechny ty prachy a co se vlastně udělalo proto, aby se povodním zabránilo? No nic moc. Když vidím, jak byla zregulovaná řeka kousek od našeho domu, tak mě bere vztek - je zregulovaná už po několikáté. Blesková povodeň v r. 2009 strhla splav a tak se nikdo už nenamáhal dát vodě do cesty nějaké "přirozené" zábrany a udělali z té řeky dálnici - ta voda prosviští jak ďas rychlostí blesku a sebere sebou všecko a ještě rychleji dorazí k dalšímu soutoku. A vidím to tak, že prostě regulovat a opravovat po povodních je hrozně dobrý kšeft pro stavební firmy atd - takže se to dělá furt stejně a furt blbě.... Ježiš promiň, že jsem si tu takhle ulevila - ale psala jsi mi úplně z duše

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Vůbec nic se neděje, i ten můj článek který jsem původně vůbec nechtěla napsat jím byl když jsem viděla jak to zase vypadá.Tady se od 97 roku změnilo jen to, že spravili a zvýšili hráz na tom velkém rybníku ve vsi nad námi, jenže už se ani nehráblo do koryta řeka ač jsme o tom byli od Povodí Labe neustále ujišťování že už se toho dočkáme. Jediné co se udělalo bylo to že koryto místo prohloubení roztáhli do šířky a splacatili....a ticho po pěšině. Teď tu na jaře začali s kácením některých stromů a zase veškerý ruch ustal a popravdě jsem vůbec důvod toho kácení nepochopila. Domnívala jsem se že to je právě kvůli práci na korytu ale nic se neděje.

    OdpovědětVymazat
  29. Červený oznámil, že i zítra máme fyziku.

    OdpovědětVymazat
  30. "A tak si říkám a se mnou asi tisíce jiných, kam zmizely ty peníze které slibovala vláda na vybudování těchto ochranných prvků. Kde jsou všechny ty sliby a ujišťování o nápravě...ještě dlouho se budou asi všichni ještě učit co, kde a kdy dělat, kdy začít s ochranou lidí a majetků. Kolikery povodně ještě budou muset proběhnout aby se tohle všechno naučili ti kteří zodpvídají za krajskou politiku."

    OdpovědětVymazat
  31. Jéé, tos vyfotila hezky, i když říkáš, že to byl boj :) No a třeba se v těch těžších chvílích života objevila duha i někomu jinýmu ;)

    OdpovědětVymazat
  32. [32]:To doufám....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....