11 května 2013

Sedmnáct zastavení jara....zastavení sedmé - tulipánové

Byla jsem moc zvědavá
po tom co jsem vloni po letech vyďoubala tulipánové cibulky a znovu pozasazovala, jaké mi vlastně pokvetou a jak nadšeně. A nebyla jsem zklamaná. Sice jsem některé opravdu ztratila, ale zase mi vyklvetly jiné které jsem postrádala.Ale hlavně to nebyly takové zákrsky jak vloni a leta před tím, ale krásně vysoké rostliny s velkými barevnými květy....
Takže vám je tu v několika kolážích představím a pochlubím se. Jen doufám že mi odpustíte že v některých kolážích se objevují některé tulipány dvakrát,..









U této poslední koláže se chci pozastavit.Ty dva plnokvěté tulipány jsou focené u maminky v Praze na sousedovic zahrádce, ale původně jsme je měli my. Děda rozdával cibulky po okolí, až paradoxně nám žádné nezůstaly. Byly to vůbec první plnokvěté tulipány které jsem viděla a měla jsem je moc ráda pro jejich krásnou vůni která je u tulipánů dost vzácná. Jaké bylo moje překvapení když jsem je tam viděla kvést! Ale už jsem zaúkolovala mamču aby sousedku poprosila jestli by jí jednu cibulku nedala....

26 komentářů:

  1. Tak to sis s tulipánky pěkně pohrála!

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasné barvy a varianty květů. Koláže jsou super.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: taky mne vždycky udivuje to množství variant barev a typů květů. A pak se řekne tulipán!

    OdpovědětVymazat
  4. Co k tomu říci? Prostě nádhera.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádehrené dokonalé prostě Fanfánové Tulipánové

    OdpovědětVymazat
  6. Me se taky nejvíc líbí ty tmavé,dnes jsem si shodou okolností narezala na poli nejaké do vázy(jelikoz zahrádku nemám)a to bych asi zadné nerezala .Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Teď jsi mě tedy dostala....ty sis řezala tulipány NA POLI U vás rostou na POLI? Ono je pro ně dobré když chceš aby byly kvalitní cibule je co nejdřív uřezat. Ale musí se jim zároveň nechat co nejvíc listů protože jimi nabírají živiny. Ale vzhledem k tomu, že tulipán je jediná rostlina která dál roste i ve váze můžeš jim nechat kratší stonky, za dva dny pěkně naberou výšku i velikost květu....to jsem u ničeho jiného nezažila tak rychlý růst. Večer jsem dávala do vázy zelená poupata jen ve špičičikách byl nádech barvy a ráno ve váze byla už všechna rozkvetlá do krásných květů. a za dva dny jsem musela zkracovat stonky o nějakých pět centi....

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera... tiež milujem tulipány. Vraj sú to kvety pre mužov. Neviem prečo, ale akosi to mám tak zafixované, že keď máte gratulovať mužovi s kvetmi, tak s tulipánmi ( žeby preto, že sa volaju skoro ako  " túliť- pána" ? )

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:Ponakupovala, a ony se některé hódně rozmnožili....hlavně červené a žluté. Teď mám dost i bílých a ty fialové se taky pomalu množí. Ale třeba růžových mám jen málo a dokonce i některé barvy a kombinace už opravdu zmizely v nenávratnu...

    OdpovědětVymazat
  10. [7]:Nevím uz jestli jsem to uz jednou nepsala,ale nekterí sedláci nebo zahradníci vyuzívají pole na pestování kvetin.Od jara do podzimu podle sezóny,od narcisu,tulipánu a mecíku po jiriny a slunecnice.Samozrejme se za to platí,ale je tam jen kasicka a za celé roky jsem jen jednou zazila,ze to nekdo kontroloval.

    OdpovědětVymazat
  11. To máš vážne, tu nádheru u seba na záhrade? Tak to máš môj obdiv, veď to je botanická záhrada!

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Když se dobře podíváš tak tam na dvou kolážích uvidíš část jednoho záhonku a osázení okolo katalpy na druhém, a ještě nějaké jsou z dalších, ale ty jsou strašně zarostlé a čeká mne generální úprava. A povyrývat druhou část tulipánů a narcisů kterou jsem nestihla vloni....

    OdpovědětVymazat
  13. zatraceně, člověk ani nemůže napsat, který se mu líbí, když nejde žádný vybrat...krása!

    OdpovědětVymazat
  14. [13]:Kdybych měla brát srdcem tak to jsou ty z mého dětství. Jinak asi ty Rembrand hybridy (žlutý s červenými plameny, červený s bílými, bílý s růžovými, pak cristátní (to jsou ty růžové s "ostny"), plnokvěté....

    OdpovědětVymazat
  15. No jejda, to je teda botanická záhrada

    OdpovědětVymazat
  16. Tulipány jsou všechny krásné, tak proč se jimi nepochlubit.

    OdpovědětVymazat
  17. Že tulipány voní, to jse tedy opravdu ještě nezažila. Máš jich spoustu. To zákoutí, jak jich jsou ostrůvky okolo jakéhosi stromu - je moc hezké.

    OdpovědětVymazat
  18. [15]:Kdepak, zdání klame ....

    OdpovědětVymazat
  19. [17]:Však jen u téhle jediné odrůdy. Trochu připomíná ta vůne fialky a je dost intenzivní, sladká....okolo toho stromu mají vlastně od loňska hlavní sídlo. Ještě musím vyrejt ty zbylé na které vloni nedošlo, pak dokoupit výsadbové koše protože zase bude cibulek a znovu dovysázet....ale jednou za čas se to opravdu vyplatí, dej na mě...

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Asi proto že mají tolik barev jsou tolik optimistické. Narcisky jsou nádherné květy ale jsou jen o dvou barvách, bílé a žluté....

    OdpovědětVymazat
  21. No tak to klobouk dolů. U Tebe je to jako na výstavě Floře Olomouc. Tam jsem viděla pohromadě tolik druhů a barev poprvé. Také je letos zkusím vyndat.

    OdpovědětVymazat
  22. Teda to jsi mi touhle tulipánovou nadílkou udělala velkou radost . Krásné koláže! A ten poslední mnoholistý květ tulipánu je fakt krásný - vypadá už spíš jako pivoňka ...Krásné pestré barvy i druhy..

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Ty plnokvěté jsou opravdu moc pěkné....a tahle prastará odrůda zvlášť, vždyť sama vidíš co umí s květem, ten druhý červený na té poslední koláži byl focený na zahrádce vedle...

    OdpovědětVymazat
  24. Vendy, to je úžasné! Tohle všechno jsou tvoje (a maminčiny) tulipány?! Nádhera a moc pěkné koláže.

    OdpovědětVymazat
  25. [25]:No, jsou....mamčiný respektive sousedovic jsou jen ty dva červené. Ostatní jsou moje, a ještě mám nějaké nafocené co rozkvetly po "uzávěrce"

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....