12 května 2013

Sedmnáct zastavení jara....zastavení osmé - bukovo-březové

Díky těmto zastavením
si můžu cestovat v čase. Nedodržuji časovou posloupnost, protože ta zastavení jsou výsledkem focení v různých dnech i na různých místech. Některé fotky jsou čerstvější, ale kamarády jim dělají fotky i z doby o něco dřívější. Tak je to i v případě buků a břízy, jsou jak z doby před črnácti dny tak i teď z posledního pobytu na chatě....

Jarní mišmaš listů, ještě na větvi drží staré listí ale už se na svět dere i nové. To je obrázková odpověď pro ty kteří se na to už dříve ptali....



O kus dál už se honosí buk krajkou listů a prosvětluje les



Zárodky budoucích bukvic. Bylojich na bucích opravdu hodně....to se zas budou mít divoký svině čím krmit...




Tady mnozí určitě poznali "můj" buk na chatě v lese. Zatímco tady byly buky jak je vidět už krásně olistěné, tenhle se teprve do listů halil....ale při tom o kus dál další, menší byl také už krásně zelený. Nějak si to nedovedu vysvětlit proč tak postupně a nesourodě to listí nasazují....





Před nějakými deseti lety vykáceli vůbec první úsek lesa a osázeli ho právě buky, dnes už to jsou stromky kolem dvou metrů a zrovna se také tak zvláštně u nich rozvíjely listy, jedna větev zelená a ostatní ještě pevně uzavřené v pupenech.





20 komentářů:

  1. Pěkná reportáž "Les se probouzí".

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Letos si toho nějak všímám víc jak s postupně probouzí. I těch velkých rozdílů mezi stromy od sebe vzdálenými třeba jen pár metrů. A to už neberu vzdálenost dvouset kilometrů....

    OdpovědětVymazat
  3. Obyčajne s jarou a s prebúdzaním prírody ide radosť. Neviem prečo, ale aj keď sú fotky nádherné, dýcha na mňa z nich smútok. Žeby to bolo tou zatiahnutou oblohou,alebo mojím akurátnym psych. stavom? U nás je teraz zatiahnutá obloha a ja sa cítim osamela. Napriek hrozby dažďu, asi musím do prírody, nech trošku ožijem .

    OdpovědětVymazat
  4. Fotky jsou zajímavé,ale i mě se zdají tak nějak smutné.Možná je to tím počasím,co tu máme.Už dva dny prší

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné záběry.S tím olist´ováním je to zajímavé. Buky,jedle a smrky jsou stromy Saturnu.

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, zachytila jsi krásnou svěží zeleň rašících buků. Moc se mi líbí fotka, kde se vyvíjejí bukvice. To jsem ještě nikdy neviděla a bylo mi na ostatních fotkách divné, co to tam je za šištičky (spodní pohledy).

    OdpovědětVymazat
  7. [8]: Já taky ne, až teď poprvé. Prostě jsem nikdy nebyla za ta leta asi ve správnou dobu na správném místě....

    OdpovědětVymazat
  8. krásný fotky, úplně jsi mě navnadila na nějakou procházku, ale u nás je škaredě

    OdpovědětVymazat
  9. Nejvíc se mi líbí les na jare,za jakéhokoliv pocasí,ta svezí zelen,tolik barevných odstínu!Na mindráky a depku je nejlepsí pohyb a májový destík je výborný na vlasy a plet(prý) Hlavne aby z toho nebyl sníh,dnes zacínají ti ledoví muzi!

    OdpovědětVymazat
  10. Trošku od témy, ale dočítala som sa : http://art.ihned.cz/knihy/c1-59860600-nad-prahou-sa-blyska-v-cestine-vychazi-rekordni-mnozstvi-slovenskych-knih#.UY92CjO3jRo.facebook ... to vážne? Ja sa tu na českom blogu dobre cítim, u nás na diskusiachsme.sk sa viac politizuje, tam som ukecaná tiež ... rozumiete mi, vôbec, keď niečo píšem? Ty Wendy, Alenka ...myslím že áno ...ale čo tí ostatní? Ja keď čítam text v češtine, ani si neuvedomujem, že je to "cudzia reč"

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Myslím že federální ročníky s tím problém nemají.Je fakt že moje děti ten problém v Tatrách měly a dost velkej. A navíc si každodenně slovenčinu procvičuju při chatu s kamarádem Košičanem....

    OdpovědětVymazat
  12. Ty obrázky jsou velmi zajímavé, takto si člověk uvědomí, co zvláštních ,,květů" a různých tvarů listů je.

    OdpovědětVymazat
  13. Vendy děkuji za prima procházku po lese.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]:Já ti rozumím velmi dobře. Kdysi jsem dostala do rukou knihu Hrbáč, čiže malý Parížan. Ze začátku jsem četla pomaleji a jakoby kostrbatě, ale nakonec jsem se od knihy nemohla odtrhnout a vůbec jsem nevnímala, že čtu slovenský text. Navíc můj bratr dal zapustit kořenům na Liptove a preto sa velmi dobre dohovoríme. A za federace jsme měli přece v TV tzv Kukurovy pondělky. To už si možná tady mnozí nepamatují. Vždy slovenské hry a většinou hrál Kukura. Mně se Slovenština moc líbí je taková přívětivá.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]:Jo slovenské pondělky, to bylo něco. Skvělé inscenace, úžasné herecké osobnosti a výkony. Mě se v podvědomí zahnízdila hra Šagrénová koža.....

    OdpovědětVymazat
  16. Stromy a buky prostě můžu - chápu, že někteří lidi mají potřebu se stromy mluvit - jsou úžasné :)...Taky mě zaujaly ty zárodky bukvic - fotila jsem je taky, letos poprvé...Všimla sis při focení, jak je všude neskutečně pylu? Jen ty listy na mém buku byly pokryté vrstvou

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Všimla a nejenom při focení. Mám noťas na stole u okna a ten má klávesnici a monitor neustále od pylu stejně jako všechno doma, natož venku! Děs běs co toho je ve vzduchu a to dost často prší....

    OdpovědětVymazat
  18. Buky jsou pro mě nejpodivnější stromy ze všech, hlavně kvůli svému olisťování.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....