14 května 2013

Sedmnáct zastavení jara....zastavení desáté - Mníšecké

Jak jsem tak brouzdala
po zámeckém parku a rozhlížela se kolem zaregistrovala jsem i pomalu se dokončující úpravy jeho zbylé části. Park je jak se u zámku na malém městečku a navíc v jeho středu dá předpokládat malý, ale i tak jeho úpravy z naprosto zarostlé pustiny plné odpadků a černých skládek do podoby elegantního parčíku jsou vydařené. A to ještě není hotová celková výsadba....takže berte tyhle fotky jako takové mezidobí, kdy už se něco rýsuje ale ještě to není úplně ono....






Jedna z opravdu mohutných lip okolo zámku...


Pomněnkovec ve výsadbě u zámku...



Kousek za tou balustrádou bude vchod do spodní části parku. Ta patří k nově vybudované vyhlídce...




Dobře skrytý odpadkový koš...ale podle čistoty parku je zřejmě opravdu hojně užíván. A navíc jsem tam zaregistrovala vždy někoho kdo uklízel a uhrabával pískové cestičky a trávníky.


Magnólie nezaujala jen mne, ale když jsem šla do parku s mužem který v něm ještě nikdy nebyl, nějaká mladá dvojice tam u ní fotila romantické, zřejmě zásnubní fotky. A tady je kolegyně fotografka (tedy kolegyně na vyšším levelu, portrétní fotky jsem zatím nezkoušela) na terase vyhlídky, ti dva byli dole za balustrádou.


A některé detaily z města které mne zaujaly. Třeba mřížky na odvětrávání domu, výborný nápad a provedení. Ostatně v domě sídlí keramici...


Kostel sv.Václava jsem ostatně na blogu již několikrát ukazovala, ale je to myslím kostel pohledný a navíc patří mému jmenovci a patronu, tak ještě jednu fotečku snad snesete :)


Vedle něj stojí socha svatého, ovšem není na ní žádný nápis o koho se jedná, ještě se zkusím podívat na stránky města jestli něco nenajdu.


Socha prošla nedávno rekonstrukcí stejně jak ostatní v tomto parčíku okolo kostela a ostatně jako i sám celý parčík. Byly vykácené staré velké ale napadené kaštany a vysázeny nové, staré cestičky které nikdo nepoužíval zmizely a místo nich se udělaly cestičky v místech zkratek vyšlapaných v trávě, a je zajímavé že jiné zkratky se už neukázaly, chodníky dostaly nové dláždění....vůbec se i v tak malém městečku, které navíc žije hlavně z chatařů a turistů a cykloturistů skvěle hospodaří a stále se něco opravuje, ale i pořádá...ponejvíc na zámku a jeho okolí. A při tom si stále ponechává tu svou ospalost z dob kdy trampové brouzdali po lesích, kdy na osadách zněla Askalona a Brdy byly jedním z center trampského hnutí. To mi tak lahodí....



Kolem kostela je zeď na jejichž rozích jsou výklenky asi pro sochy svatých. Zřejmě ale se buď nedochovaly nebo nebyl zájem je vrátit zpět? Kdo ví...


Erb pánů z Engelssflusu, majitelů panství a zámku do roku 45. Stejný je i nad portálem kostela.



A jelikož byla právě mše, nedalo mi to abych se nezašla podívat. Fotky jsou bez blesku, páč jsem nechtěla věřící moc dráždit.... bylo úplně plno a je zajímavé kolik mladých se tu mší účastní, a jezdí i z okolních vsí a městeček...




15 komentářů:

  1. Krásný projekt úpravy parku.Tyto projekty by se měly podporovat.A ten koš je vtipné řešení,i když dost nepraktické. Krásné fotky a hlavně,budete to tam mít krásné.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jedna z cestiček vede od zámku dolů na hráz zámeckého rybníka a odtamtud se dá jít po krásné cestě k ostatním dvěma rybníkům, nebo jen na posezení k tomu zámeckému.

    OdpovědětVymazat
  3. Park i kostel a okolí jsou nádherné .

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: To bylo focené o nedělním dopoledni kdy je při tom ve městě spousta chatařů na nákupy, turistů na zámku a vůbec je tam docela živo ale na těch fotkách to moc vidět není, to je fakt....

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný parčík! Líbí se mi ta druhá fotka s cestičkami zhora a pak vodotrysk, ten nemohu opomenout.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Ještě poopravit zeď kolem a bude to za chvíli parádní park. Už jsem zvědavá na léto až budou stromy víc olistěné jak to bude vypadat.

    OdpovědětVymazat
  7. Kašna se mi líbí asi nejvíc, i když ty pohledy z vrchu mě zaujaly také převelice. Zajímavý pohled na cesty a cestičky.

    OdpovědětVymazat
  8. Bez komentáře, prostě nááááádhera, hezčí by těžko někdo dokázal!

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkný park. Líbí se mi parky s výškovým rozdílem,mající schody a balustrády, chodníky vypadají jako sypané pískem,připomíná mi to park mého dětství. V sobotu chci jet do kroměříže, moc se těším na podzámecký park a jestli už je přístupná květná zahrada. měla se také opravovat.

    OdpovědětVymazat
  10. iloveairplanes14/5/13 21:07

    [7:45:15 PM] Leyďas:  Promiň že ti to posílám ale : Když právě začínáš číst tohle nepřestávej nebo se ti stane něco špatného. Jmenuji se Daisy, je mi 7 let mám blond vlasy a děsivé oči. Nemám nos a uši jsem mrtvá. Pokud... tohle nepošleš 15 lidem zjevím se dnes večer u tvé postele s nožem a zabiju tě. Tohle NENÍ vtip! Něco dobrého se ti stane v 15:22 - někdo ti zavolá nebo k tobě promluví a řekne MILUJI TĚ!!! P.S.: NEPORUŠ TO... Sorry že ti to posílám..Posílam to ze strachu. Ne o sebe, ale o své blízké. Tento dopis pochází z Venezuely byl vyslán, aby změnil tvůj život a udělal tě šťastnější. Pošli tento dopis 20 lidem do 96 hodin. Změny se dočkáš do 5dnů. Alena Kovaříková, která to poslala 22 lidem, v losovani vyhrála automobil. Erik Pražák, který tomuto neuvěřil byl zavražděn a ráno ho našly rodiče v posteli a s nožem v srdci a bez oči. Bojím se o tebe a doufám, že tenhle "řetězák" neporušíš! . ZPĚT UŽ POSLAT NEMŮŽEŠ

    OdpovědětVymazat
  11. Tam je ale hezky. Podle těch strmých cestiček vycházky kolem zámku asi vyžadují i fyzickou kondici.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]:Ani snad ne, tak je na kopečku nad rybníkem na skále ale asi tak strašné to snad nebude....ale máš pravdu je tam hezky

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....