10 května 2013

Sedmnáct zastavení jara ....zastavení šesté - fialkové

Další zastavení se nese
v odstínech fialových. Po různu jsem nafotila fialky jak tady u nás tak na chatě. Někde jich byly hotové plantáže, jinde jen ojedinělé kvítky, ovšem za to některé měly na fialky přímo obří květy, mohly mít tak v průměru kolem dvou centi. Můj otec jim říkával fialky psí...nevím proč ale nikdy nevoněly. Druhé jeho pravidlo bylo že první bouřkou ztratí fialky vůni. A ono to ale opravdu tak bylo, vždycky jsem šla čuchat po bouřce k fialkám a ony opravdu nevoněly. Dělám to tak dodneška....








Poslední kvetoucí bílý jedinec, kterého jsem na chatě našla...


11 komentářů:

  1. [1]: Tak je fakt že jsem to zkoušela a ono to tak je...nevím čím to je

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné fotky. Také jsem nevěděla o fialkách a bouřce. Na to asi zapomenu, ale mohla bys za rok při kvetení fialek před bouřkou na to upozornit, ráda bych vyzkoušela!

    OdpovědětVymazat
  3. Fialky jsou krásné, mám jich plný trávník, ale poslední dobou se někam ztratily. Asi jak pořád prší, tak rychle odkvetly a splynuly s trávou.

    OdpovědětVymazat
  4. Sice už nevoní, ale jsou pořád krásné.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tak já mám na terase v těch spárách hotovou džungli s listů. Budu je snad muset fakt posekat sekačkou .A už tahám ze záhonů spousty malejch semenáčků

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak ony mají svůj půvab ať voní nebo ne

    OdpovědětVymazat
  7. u nás se těm velkým nevonícím, zpravidla i bledším jako jsou na poslední fotce, říká lesní...

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: Tak ony to budou lesní, protože v lese jich bylo kvanta....tyhle rostly v pangejtu (ten poslední trs)

    OdpovědětVymazat
  9. U nás bylo letos fialek docela dost a voněli krásně. Po bouřce už ne,ale to mě nepřekvapuje,protože tuto lidovou moudrost znám taky už od dětství   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....