30 května 2013

Jako noty na buben, chroust pro TlusŤjocha a jiné....

Vlaštovky sedící na
drátech nad domem mi silně připomínají noty na notové osnově. Černé fráčky - noty na linkách - drátech. A jelikož jsou ve velkých odstupech jsou jak notová osnova pro bubeníka. Bum, rána a dlouhá mezera....Tak to vždycky říkala moje babička. Že je něco jak noty na buben když chtěla zdůraznit že to je řídké nebo děravé. Včetně mých zubů když mě začaly jako malé holce padat....






Nevím kde se tu vzal a jak se tu vzal, ale jedno ráno jsem na chodbě našla chrousta. Tedy spíš dřív než já ho objevily kočky a použily ho jako balonek na pinkání. To tak přišla jedna kočka k chroustovi, zadívala se na něj, z pacičky udělala malou hokejku a pink!.....milej chroust letěl po dlaždicích. Mávající nožičky se zalíbily druhé kočce a tak následovalo další pinknutí zpátky. Milej chroust lítal sem tam a já to završila tím, že jsem na něj málem šlápla. Neviděla jsem úplně přesně co to na zemi je a s čím si kočky tak nadšeně hrajou. Sebrala jsem to a koukám on to chroust. Nejdřív jsem si vzala jako modela a pak ho vynesla ven...ale netušila jsem jak je těžké fotit živého neustále ze záběru utíkajícího brouka a proto je vždycky něco na něm mázlého...




Když má člověk vícera zájmů, které jsou navíc rozličné, zahradu jak hrom, je to pohroma. Protože se musí věnovat buď zahradě nebo ostatním koníčkům. A pak najednou zjistí, že mu plevel na záhonech začíná přerůstat přes hlavu, do sekání trávy se nutí s velkým odporem a stejně prostě jednou musí ty ostatní koíčky odsunout a přivázat se řetězem zahradnických povinností k záhonům. To pak není čas na dlouhé procházky ale aby zase totálně nezblbnul tak se jednou za čas prostě vydat ven musí. Já jsem takhle přivázaná k těm zahradním povinnostem už hodně, hodně dlouho. Takže poslední procházka se konala na začátku května. A nebylo při ní o příjemnosti, ale i nepříjemnosti nouze....třeba hned na začátku chatové oblasti. Tenhle obrázek tam není moc častý, ale po tom, co mě takhle podvakrát v tandemu v dost krátkém časovém odstupu přijeli pro muže a vezli ho do špitálu se zapnutou sirénou si už jasně dokážu představit pocity těch kterých se to bezprostředně týká...



Ani další pohled mi moc nezvedl náladu. Pomník pro mrtvé stromy....nevím jestli ta kolečka znamenají jeden mrtvý strom nebo teprve se na ně bude dávat fotka jak na náhrobek, moc to nechápu. Ale uvidí se, třeba až tam půjdu příště vysvětlení bude....


Tohle zvěrstvo už snad ani netřeba komentovat. Pěkně vedle cesty, v lese,
borčus až hrůza. A čerstvej, protože tohle tam ještě na podzim ani v zimě nebylo. Někdo si asi dělal pořádek na pozemku nebo někde v kůlně a bylo mu líto si zajet do sběrného dvora nebo do kontejnerů kterých je mimochodem v chatové oblasti docela dost.


Aby tu nebyly jen samé nepříjemnosti, tak tady jsou dva spací portréty.

....Baldricka


....a Bobeše Usmívající se

18 komentářů:

  1. Vlaštovky jsi vyfotila na jedničku. Chroust se ti taky moc podařil. Vzpomněla jsem si při tom, jak jsme jako děcka chodili třepat chrousty ze stromů. Vůbec nevím, proč jsme to dělali, ale byla to každoroční událost - jde se na chrousty. Ten borčus v lese mě taky dokáže vždycky pěkně zvednout tlak, jako by nebylo jednodušší, zajet s tím do kontejneru.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No jo, no...takoví už holt jsme. Říkáme si že ona si ta příroda s tím nějak poradí. Konzervy zrezivěj a rozpadnou se, umyvadlo popraská v zimě mrazem, tak proč se s tím něam tahat....

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezky jsi to namíchala - pozitiva i negativa. Ta vlaštovka nemá chybu - perfektní fotky, líbí se mi ten minimalismus! Brouka i s kočičím příběhem umím taky ocenit , holt a nemoce k životu patří,no - ale ten bordel v lese mě vždycky pokaždé vytočí. Sama bych si nedovolila vyhodit ani papírový kapesník a když vidím na procházce ty pet láhve, tak si říkám, co jsme to za lidi... . Fotka Baldrika je úžasná, tak umí relaxovat jen kočky a samozřejmě pejsci

    OdpovědětVymazat
  4. Bordel v přírodě ( ale i ve městě ) mě dohání až k myšlence : co jsme to za národ, proč tady ještě žiju . jsem vzteky bez sebe .

    OdpovědětVymazat
  5. Vlaštovičky mám ráda, ty naše začali stavět hnízdo, vrabčáci jim to loňské zničili. Chroustík si užil, kočky si užili a ty jsi stvořila krásné foto, sanitku nemusím, čičinka i pejsek krásně odpočívají. Ten binec by mne naštval, ale nenaděláš nic, tady to je stejné. Všude plno kontejnerů, ale vyhází se to do přírody. Ach jo, je to v lidech

    OdpovědětVymazat
  6. Když toho chrousta přišlápneš, nerozmazává fotky... Jinak nechápu, co tady ty chuděry vlaštovky letos vůbec dělají, hlavně, co žerou? Možná si přivezly svoje mouchy v konzervách a mají to někde schované v prošívaných bundičkách?

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Tak málem se tak stalo, že jsem z něj skoro udělala placku! Tady si nějak vždycky něco najdou, ale asi moc toho nebude, nic moc tu nebzučí, nic moc tu nelítá....asi mají dobře zateplené neoprénky.

    OdpovědětVymazat
  8. [5]:Nám tady leta hnizdili jiřičky, pak jim dvakrát vítr shodil hnízdo a už si ho tu nepostavily.

    OdpovědětVymazat
  9. Jo a ještě nám v izolaci hnízděj rorejsové

    OdpovědětVymazat
  10. ....jéééédna vlastovicka jaro nééédelááá....zá se mi to nebo má ten chroust nejak zpreházené nozicky?Taky jsem si jako malá hrávala s chrousty(chovala jsem je v takové drevené krabicce od tvarohu a krmila listím(asi javoru?)Kam se podely ty casi a ti chrousti?uz jsem moc dlouho zádného nevidela

    OdpovědětVymazat
  11. Vlaštovky i chrousta jsi zachytila krásně.  Zamyšlení nad zahradou - před deseti lety jsem přišla o zahradu z rodinných důvodů, ale novou si pořizovat nebudu. Vzpomínám, že jsme tam pořád hodně pracovali a když ne, stejně jsme myšlenkami byli u práce, která někde stála. Myslím, že dokážu žít i bez zahrady a stačí mi radovat se z obrázků na blozích, za které vám všem moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  12. Bobeš má ale pozici. Baldrick mi připadá jak bez kostí. Nepořádek v lese se najde všude,skutečně vždy se najde někdo,komu ty kolečka v hlavě jdou pozpátku.

    OdpovědětVymazat
  13. Bobeš - náznak úsměvu.

    OdpovědětVymazat
  14. Jemná krása vlaštovky,pohled zblízka na chrousta,těžké chvíle a bordel v lese,nakonec pohoda domácích mazlíčků.Všechny fotky parádní a vystihují úplně rozdílné pocity. POVEDENÉ   

    OdpovědětVymazat
  15. Vlastovky a chroust je parádní. Odpad v lese člověka vždy rozpálí.Co se zahrady týče, mě to baví a nechce se mi kolikrát domů. Ale to je zase asi tím, že tam musím jezdit. Kdybych ji měla u chalupy, tak bych asi také odkládala zahradnické práce jako koš se žehlením.

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Bobeš spíš než se usmíval šíleně při spaní chrápal....což on ostatně umí. Když mi ho kamarád předával jako štěndo, tak mne varoval že chrápe stejně jak on. A měl sakra pravdu!Měla jsem možnost srovnání a bylo to 1:1....jen na rozdíl od kamaráda se Bobeš dá utišit....

    OdpovědětVymazat
  17. [10]: A ty se divíš po tom co s ním kočky dělaly že má zpřeházený nožičky?

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....