30 dubna 2013

Tulipány Fosteriana hybridy, Tulipa tarda a Tulipa humilis...

Další z botanických tulipánů
které rozkvétají za tohoto krásného počasí jsou Fosteriana hybridy. Jsou vyšší než Kaufmaniana a jednobarevné bez oněch vnitřních ok a vnějších pruhů....






Mezi skalkové tulipány patří Tulipa tarda a Tulipa humilis. Mají tenké stonky, dlouhé štíhle listy a květy otevírající se do tvaru hvězdy. Výška je maximálně deset centimetrů...

Tulipa tarda


Tulipa humilis




Já mám jen tuhle barvu, ale jsou i v bílé, růžové, žluté...

A ještě některé Kaufmaniana které rozkvetly po prvním článku...





Jelikož mají botanické tulipány už skorem odkveteno další na řadě budou klasické zahradní tulipány, které se po letošním znovu vysazení pěkně zmátořily a mají spoustu poupat i květů....

23 komentářů:

  1. Jsou nádherné, tulipány mám ze všech kytek nejraději

    OdpovědětVymazat
  2. Tak bych řekla, že naše "tardy" se teprve chystají kvést. A "kaufmaniany" mají za zenitem

    OdpovědětVymazat
  3. Tulipány jsou nádherné. Hlavně se mi líbí Tulipa humilis. Ten neznám. Ostatní jsem kdysi měla. Pak asi zachutnaly myším.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné, ty miluje moje dcera.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera. Obzvlášť mě nadchly ty bíložluté na 5. fotce. U nás ještě nic moc nekvete a venku je už pár dnů totálně hnusně

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Jo ty odkvítají v teple hodně rychle...oni tulipány vůbec.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Doporučuju výsadbové koše. Nejen že je krásně vytáhneš všechny pohromadě, ale nedostanou se na ně myši a "nepotápí" se ti cibulky do hloubky jak když je máš zasazené normálně.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tady se udělalo šeredně až dneska. Do včera to bylo vcelku snesitelný. Sluníčko sice v oparu, ale šlo to a dobře se dělalo že nebylo vedro...a občas se i vyjasnilo....

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Co je to výsadbový koš? Pouč neznalé, jako jsem já.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Prodávají se v hobby prodejnách,nebo květináčstvích či hobby marketech. Když se zeptáš na výsadbový koš pro cibuloviny budou vědět co to je. Jsou to umělohmotné košíky výšky tak sedm centi různých tvarů. Vykopeš díru v příslušné hloubce výsadby(tulipány celkem tak dvacet centi a to samé narcisy) vložíš košík, nasypeš trochu hlíny a uložíš do něj pěkně cibulky. Zaházíš, označíš(pokud máš takovou mánii jak já) cedulkou nebo tyčkou a je hotovo. Když pak vyrejváš máš to pěkně pokupě a nic nehledáš v záhonu jednotlivě.A nemůžou ti na to myši!

    OdpovědětVymazat
  11. Prostě krásné druhy - pastva pro oko. Mě potěšily i obyčejné červené tulipány, které jsem si koupila do vázy - k jaru tyhle krásky patří...Koupila jsem si teď mini narcisky na lodžii - myslíš, že je budu muset taky vyloupnout z květináče a pak zazimovat nebo je můžu přes zimu v tom květináči nechat? - mám je poprvé a tak nevím

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: U těhle rychlených tě moc nepotěším, já už si jich nakoupila kvanta a všechny je dala do země a nic z nich nebylo. Většinou byly tak "vyfluslé" že v zemi shnily, nebo druhý rok vyrazily dva listy a šlus....ale zkusit to můžeš. Až zatáhnou listy, prostě je z květníků vyklop, očisti a ulož a na podzim zase zasaď do truhlíků nebo v čem je máš.Ale aby přežily zimu je lepší je v těch truhlíkách dát třeba v panelákovém případě buď na studenou chodbu nedo do sklepa. Občas mírně zalít. A zasadit víc ke dnu. Spíš je lepší si nakoupit cibulky až se začnou prodávat a zasadit ty, nejsou rychlené a tak mají více síly. ty pak můžeš v truhlíku nechat nějaký ten roček, ale zazimování je stejné...já se přiznám že výsadby to mis na jaro mi nikdy nešly, nevím kde jsem dělala chybu, všechno šlo podle návodů ale nikdy mi nic moc nevylezlo anebo jen listy a květy žádné...

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Tak to tedy děkuju za info. Většinou cibule honím po celém záhoně, jak se mi vždycky rozlezou a stejně na nějaké zapomenu.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Však kvůli tomu jsem to tak začala taky sázet do těch košů

    OdpovědětVymazat
  15. [14]:Díky moc za rady!!! - no já to tak trošku tušila, že to bude jen tak na okrasu na teď a pak konec, ale určitě se o to pokusím a uvidím příští jaro, jaký bude výsledek - asi si zkusím pak někde koupit ty cibulky jak říkáš

    OdpovědětVymazat
  16. ta druhá fotka je nádherná, ta se ti povedla

    OdpovědětVymazat
  17. [9]: Výsadbové košíky jsem měla, ale asi ne u všech. Je to šikovná pomůcka.

    OdpovědětVymazat
  18. Ty jsi úžasná zahradnice, Vendy, nestačím se divit! Tulipány jsou krásné, nejvíc se mi líbí skalkové tulipa tarda, aspoň na fotce.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Ony jsou hezké i v reálu, vůbec to jako tulipán skoro nevypadá....

    OdpovědětVymazat
  20. FJak koukám, jsou i tříbarevné tulipánky.

    OdpovědětVymazat
  21. Tulipa tarda je moc zajímavá. Krásné kytky.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....