25 dubna 2013

Motýl a brouk....

Nejen rostlinky, včelky a voda
ale i jiní zástupci přírody mě vlezli před objektiv. A to jak malí, větší a ještě větší. Ze vzduchu, ze země a z vody. Někteří krásní, jiní méně a další pro někoho přímo fujtajbloví. Takže teď si dáme ty méně odpudivé, i když i brouci se můžou někomu eklovat....

Pozná snad každý Babočka paví oko (Inachis io)



Krom baboček létalo dost žluťásků, ale to jsou opravdu motýli těžce vyfotitelní. Reagují při zasednutí i na ten sebemenší pohyb v okolí a okamžitě startují. Snažila jsem se ulovit ale nepodařilo se....

Brouk jménem Mrchožrout znamenaný (Oeceoptoma thoracica)
Jméno má sice ošklivé, ale on sám zas tak šeredný není.Hověl si na listu medvědího česneku a já mu tak trochu nakoukla do soukromí....





28 komentářů:

  1. Motýlky můžu, ale ostatní hmyzáci - brrr, mám z nich husí kůži. I když fotky jsou hezké. Ale do ruky bych ho nevzala ani omylem. A vůbec už nechápu, jak si někdo může na červech a hmyzu pochutnávat. To bych radši exla hlady

    OdpovědětVymazat
  2. Vendi, ta babočka je nádherná , brouky kromě berušky nemusím, i když nekteří jsou svými barvami také krásní .

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Bělásků mám na blogu na fotkách z loňska celý sněm, těch tu je staršně moc. Modrázka jsme nachytala jen jednoho vloni na chatě ale nestačila vyfotit, žluťásci tu jsou teď docela dost k vidění. Za to baboček je tu spousty druhů...

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: No nevím, možná kdybych nevěděla co to je a nemělo to nožičky a tykadýlka tak snad bych to i pozřela....ale červové....

    OdpovědětVymazat
  5. A hele tak už i motýli.Krásný. Já byla včera celé odpoledne v zahradě,ale motýly jsem ještě neviděla. Ani jsem neměla sebou fotˇák.

    OdpovědětVymazat
  6. Babočka vypadá hezky. Já letos motýla ještě neviděla. Děkuji za foto medvědího česneku, pokoušela jsem se ho letos prvně v jednom našem lese najít, ale neviděla jsem. Asi musím do jiného lesa.

    OdpovědětVymazat
  7. Motýli a brouci jsou hezcí. Jíst tedy brouky, hmyz nebudu ani náhodou, ale dívat se na ně mohu, každý tvor je svým způsobem zvláštní, krásný.

    OdpovědětVymazat
  8. Babočky jsou krásní motýlové a paví oko je nejhezčí. Mrchožrout už se mi moc nelíbí, ale také má právo žít.

    OdpovědětVymazat
  9. Chytila jsem na pasece motýlka,protoze mel bledemodrá kridýlka......to me zrovna napadlo,písnicka mého mládí.Moc hezké fotky

    OdpovědětVymazat
  10. Ten brouk vypadá jako usušená švestka.

    OdpovědětVymazat
  11. Motýli jsou krásní...

    OdpovědětVymazat
  12. Letos jsem nevyfotila ještě žádného motýla ani brouka.

    OdpovědětVymazat
  13. Babočka je nádherná , když se mi povede vyfotit, tak mám vždycky radost - fotky brouka se mi taky moc líbí - na fotkách se mi hmyz - teda aspoň brouci - neeklujou

    OdpovědětVymazat
  14. [5]: Poletovali a dost. Ale sedět modelem nechtěli....

    OdpovědětVymazat
  15. [6]: Spíš než v lese hledej v takových těch hájcích, nebo vlhkejch zastíněnejch loukách, okolo potoka. V lese on neroste. Já se chystám vypravit s lopatkou a nějaký si vyrýt na zahradu. je moc dobrý a skvěle se hodí nakrájet třeba do salátů, nebo na chleba, či do tvarohové pomazánky a pod.

    OdpovědětVymazat
  16. [11]: Ovšem někdy těžko fotitelní...vloni jsem měla nejdřív hoňku ne jsem přišla jak na ně   

    OdpovědětVymazat
  17. [13]: S broukama nemám problém ani ve reálu ani na fotkách. Horší je to s hadama...ty mě vaděj ve všech podobách. Ve skutečnoasti, na fotkách i v televizi.

    OdpovědětVymazat
  18. [12]: Sezóna teprve začíná, takže není důvod plakat !

    OdpovědětVymazat
  19. [15]: Byla jsem dnes na výletě a pochlubím se, pár motýlů jsem viděla. Babočku i běláska. Ale nevyfotila. Medvědí česnek jsem opět hledala, a nenašla. Potok poblíž nemáme. A chutná jako česnek? Já ochutnávám v lese leccos, ale nic česnekového jsem nepotkala.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]:Chutná i voní když ho rozemneš..hlavně ale neochutnávej konvalinkové listy! Ty jsou hodně podobné jen tmavší. Tak on neroste asi všude, ale pokud víš že tam u vás někde je musíš po něm koukat. Mě to trvalo hodně dlouho než jsem si ho všimla a to mi všichni místní říkali Tady ho je všude dost a dost....teď to samozřejmě taky vidím kolik ho kde roste....

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Děkuji. Tak u nás nikoho neznám, že by ho tu sbíral. Delším dohledáním jsem zjistila, že roste v lesích 17 km od nás, asi si tam uděláme další sobotu výlet. To by v tom byl čert, abych ho nikde nenašla!

    OdpovědětVymazat
  22. Nádhera! Motýly jsem už taky viděla, ale nejsem te´d zrovna v nejlepší kondici na to, abych je naháněla... Ale až mi bude líp - já jim dám!   

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Tenhle byl buď opilý jarem, nebo nektarem a slušně poseděl. Žluťásci naopak byli velmi čilí a létaví...

    OdpovědětVymazat
  24. Brouk je zvláštní, jako kdyby měl odříznutou hlavu.

    OdpovědětVymazat
  25. Pěkné detaily ze života hmyzu   

    OdpovědětVymazat
  26. krásná babočka, už jsem ji letos také potkal, i kopřivovou a samozřejmě žluťásek řešetlákový - jeden z našich nejotužilejších motýlů...a pěkně neposedný. taky za ním vždy lítám jako blázen

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....