21 ledna 2013

Něco ručních prací podruhé....hlavně pro Helenku


Vedly jsme s Helenou v komentářích takovou malou debatku o ručních pracích. Ona dala nějaké fotky na blog a já jí odpověděla že to znám, že to jsem taky dělala. Když už to bylo asi potřetí, začala jsem si připadat jak Brouk Pytlík. Ono se to teď už možná nebude tak zdát, zvlášť když vystavování a upravování psů je diametrálně odlišný koníček, ale já ještě v dobách když jsem bydlela v Praze a vlastně ještě nějaký čas i tady háčkovala a vyšívala jak blázen. Dokonce jsem si tím slušně přivydělávala na mateřské, protože jsem to dělala jedné známé mojí maminky. Ale občas jsem si udělala i něco sobě pro radost nebo pro užitek.
Nejsem ale příznivcem deček a jiných a navíc by mi je likvidovaly kočky a ani muž se nechová těmto věcem nějak uctivě, takže sobě jsem spíš obháčkovávala ubrusy a prostírání nebo jsem po nastěhování tvořila do oken v kuchyni záclonky. Z těch se mi ještě zachovaly dva kousky.
Spíš mne bavilo vyšívání a několik věcí jsem si z podoby fotek převedla do podoby křížkové výšivky a vyšila si je. Ale to byly jen takové drobnůstky. Některé mám ještě jen ve formě návrhů a nevím jestli je někdy dodělám do skutečné podoby.....
Slíbila jsem že něco vyhrabu, nafotím a dám na blog a tak taky činím.....

Moc ráda jsem háčkovala filetovou technikou, připomínalo mi to křížkové vyšívání, a někdy jsem i použila předlohu právě na vyšívání k nějaké dečce kterou jsem dělala třeba jako dárek mamince a zase naopak, z předlohy na háčkování jsem udělala výšivku. Dokonce jsem měla v době kdy frčely takové ty dlouhé síťové vesty jednu uháčkovanou právě podle jedné výšivky....

Záclonka


a detail


Jedna z mála deček kterou jsem si nechala, nebaví mne ta šílená práce s vytahováním po kždém vyprání...


Irská krajka je specifický způsob háčkování, a jsou z ní nádherné věci, ale i když se to nezdá je to hodně těžký způsob. Já si jí vyzkoušela jen na těch lehčích věcech a jen na malých kouscích. Použila jsem jí třeba na opravu jednoho oblíbeného svetru, který mi vykousal kocour...


A teď nějaké lemy na ubrusech

Stejný vzor, jen jiná barevnost


Někdy dalo fušku vymyslet jak urobit rohy když návod byl na kulatý ubrus. Měla jsem ráda když mi ladil kulatý ubrus s tím co jsem měla na konferenčním stolku....





Tyhle motýlky a orchideje jsem si namalovala sama podle fotek v kaledáři a atlase orchidejí. No některé nejsou nic moc, jiné se povedly docela tak že i je poznat o jaký druh orchideje se jedná





Catlleya


Tuto drůdu orchideje jménem Celogyne cristata mám, a vypadá to, že mi pokvete, takže vám sem pak dám fotku pro srovnání


Phalaneopsis


Oncidium


Miltonia


Názvy jsem dala pro ty, kdo trochu znají orchideje. To aby mohli posoudit....

Takže jak vidíš Helenko, nejsem jenom na tu smečku Usmívající se

27 komentářů:

  1. Och ..to je pekne. Tu bozsku trpezlivost na taketo prace nemam a sotva niekedy mat budem

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak mě to ohromně bavilo, zvlášť to vyšívání.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak teda klobouk dolu!Já mela to stestí^^,ze moje babicka byla sikovná na rucní práce,maminka taky,a tak jsem se nic nenaucila a ani me to nebavilo.Meli jsme jeste rucní práce jeden rok ve skole(ucitelka byla babiccina kamarádka),já mela jednicku a neumela píchnout jehlou!

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Já mám geny od maminky a babičky na ruční práce a od dědy a otce na focení a technickou zručnost...

    OdpovědětVymazat
  5. Máš to všechno moc krásné a ta záclonka je v moderním stylu.Jsi šikovná,holt dnešní trend je o něčem jiném a je to škoda.Tak nějak se vytrácí teplo domova. Ale přesto se mi začíná znovu líbit,jak některé ženy znovu začínají tvořit.

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě k té irské krajce,taky mám pár vzorů a není to skutečně jednoduché,taky jsem zkoušela.Ten Tvůj motiv je ale krásný třeba pro ozdobu živůtku.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: No sice v moderním stylu ale je stará už přes dvacet let

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: To jsem si udělala jen tak, že se mi to líbilo, ten co jsem s ním měla spravený ten svetr byl červený a trochu jiný. Zatím odpočívá v šuplíku, ale je možné že jednou najde i svoje opodstatnění.

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkné, taky ráda vyšívám křížkem. Je to jednoduché , rychlé a efektní.

    OdpovědětVymazat
  10. Jsi šikulka. Dobře vím, že jsou v tom hodiny mravenčí práce. Taky jsem hodně vyšívala, háčkovala, pletla... To už je dávno. Teď se vymlouvám, že na to nevidím, ale spíš jsem trochu líná a trochu už mi nezbývá čas. Dřív jsem "tvořila" večer u televize, co jiného se taky dalo dělat, že. Dnes čučím do notbůčku a to se pak těžko u toho vyšívá

    OdpovědětVymazat
  11. Taky jsem měla kdysi různé dečky, záclonky a pod. Ale neměla jsem tu správnou trpělivost vždy po vyprání vypínat dečky a tak jsem je všechny rozdala.

    OdpovědětVymazat
  12. Moje ex vyšívala taky tyhle dečky které máš s těmi květy... to je tak když mají ženský dlouhou chvíli.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezké! Obdivuji trpělivost a pracovitost!

    OdpovědětVymazat
  14. [11]:Přesně, to byly vždycky galeje to vytáhnout do správného tvaru, obzvlášť ty kulaté, pokaždé mi to na nějaké straně šlo do oválu....proto je taky ta kulatá tak zmačkaná....

    OdpovědětVymazat
  15. [12]:No promiň.....tak když jsem měla muže alkoholika a nevěděla jsem nikdy jestli přinese vejplatu domů tak jsem musela mít něco v rezervě.

    OdpovědětVymazat
  16. [10]:Naprostý souhlas    !

    OdpovědětVymazat
  17. Teda, Vendy, klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  18. Moc hezké, ta záclonka je úchvatná. Jsi šikulinda...   

    OdpovědětVymazat
  19. Tak na ruční práce bych tě byla, Vendy, netipovala. Jsou jiné, zvláštní, jsou tvoje. Hezké.

    OdpovědětVymazat
  20. Mně háčkování nikdy nešlo. Jinak jsem ukázala tvoje fotky na facebooku u nás v práci (doufám, že se nezlobíš) a měly velký úspěch.

    OdpovědětVymazat
  21. Vendy, to teda zírám, jsi šikovná i na háčkování, to mi nejde, ani mě nebaví.

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Mě to bavilo moc, jak háčkovat tak vyšívat, teď je to zase smečka, fotky a blog

    OdpovědětVymazat
  23. Pěkně jsi se bavila na mateřské. Ten bílý motivek jsem našla na internetu. Je krásný a tak ho chci taky vyzkoušet.Posílám ti odkaz na halenku, kterou si udělala Zdiška a má ji na klubu. Tak na to já si netroufnu, ale takové drobnosti, to snad svedu.http://club.blog.cz/galerie/hackovani#88363855

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Tak bavila, bavila a bavilo mě to hodně....ovšem ta halenka to je něco! To už je fakt vyšší level. Já mám ten motiv jako většinu z Burdy....

    OdpovědětVymazat
  25. Vendy, prosím, nemáš návod /odkaz/ na háčkování toho čtyřlístku? Díky za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Jani, to jsem háčkovala hned někdy ze začátku co jsme se sem nastěhovali a to jsem měla půjčené časopisy od jedné paní z Prahy pro kterou jsem zakázkově háčkovala. Mě se tohle líbilo a tak jsem si to vyzkoušela. Ono to není až tak těžké, jsou to vlastně jen krátké sloupky. Uháčkuješ základní řetízek a teď háčkuješ už jen do U. a končíš vždycky řadu z obou stran o jeden či dva kr.sl. méně. Ale zkus si na YouTube zadat irská krajka a myslím že najdeš určitě nějaké návody i s přesným postupem. Já tam teď hedám mimískové věci.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....