15 ledna 2013

Bertechsgaden....centrum

Zatímco část výpravy se šla cáchat do termálních lázní, naše "rodinná" část se vydala na průzkum města. To jest na nějaký gáblík a popití v teple. Bertechsgaden má docela netradičně umístěné náměstí až na dost vysokém kopci, takže jsme se k němu propracovávali po několika schodištích. Ovšem stálo to za to. Syn jako železniční modelář prohlásil, že si připadá jak v nějaké obří modelářské prodejně, protože mu tak připadají místní domy. Je fakt, že kdo znal v Praze prodejnu německé firmy PIKO, či někdy do modelové železnice dělal, mi dá za pravdu. Domy jak ze škatulky, ozdobené balkony nezbytnými muškáty a tyrolskými karafiáty, jemné barvy fasád....
A všude neskutečně čisto. Až mi to připadalo skoro nelidský. Ne že by se mi stýskalo po tom bordelu který vládne tady po ulicích měst i vsí, ale co je moc....alespoň jeden jediný vajglík kdyby byl na zemi S vyplazeným jazykem, tak bych si připadala jak v reálném světě....
Našli jsme si příjemně vyhlížející resauraci, což nebyl zase tak velký problém a s velkou radostí zalezli do jejího útulného a teplého lůna. A nastala komedie....jazyková bariéra některých účastníků zájezdu vedla k docela komickým situacím při objednávání (zvlášť když synův kamarád nevěděl jak vypadá v němčině napsaný kuřecí řízek). Ale obsuha vše s grácií a humorem zvládla a tak každý nakonec byl nadmíru spokojen. Já navíc s vynikajícím červeným vínem jehož několik džbánků padlo. Ono se tam víno totiž nepodávalo v jednotlivých sklínkách ale v čtyřdecových džbánečcích. Chutnalo mi a tak byly nakonec byly džbánečky tři, i když s tím posledním už mi pomohli i ostatní. Bylo nám tak fajn, že se nám ani nechtělo vylézat ven, ale udeřila hodina odjezdu takže jsme museli....
Nasoukali jsme se zase do nepohodlného autobusu, a dali vale této krásné části Německa....a v půl dvanácté v noci na neděli si nás manžel vyzvednul....Ty dvě probdělé noci se musely dohnat a tak jsme zalezli a dokud jsme nedohnali deficit, z peřin jsme nevystrčili ani frňák....





Řekněte sami, nevypadá to jak nějaký model?


Kruhák nad soutokem, zajímavé architektonické řešení....


Víc fotek z celého výletu najdete opět v galerii

14 komentářů:

  1. Vendy, domy jsou překrásné. Hrázděný i ten malovaný.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to krása,jen k tomu pořádku na ulicích.Ve Frankfurtu nad Mohanem,když vyhodíš vajgla nebo cokoli na zem a uvidí Tě pořádková,platíš vysokou pokutu.Já jen vím,že to bylo před pár lety 20 eur,ted' možná o něco víc.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to dnes, co je všude hodně Turků, by to vypadalo jinak. Teď se člověk v odpadcích brodí, aspoň tam kde bydlím.

    OdpovědětVymazat
  4. Budes se divit,ale Berchtesgadenem jsem jenom projízdela,zrovna po tom kruháku.Domy jsou vsude v tech horských mesteckách jako ze skatulky,turistický ruch to tak asi i vyzaduje.V loni jsem aledvakrát na horách mela ceskou nebo slovenskou obsluhu.Nemci jezdí pracovat do Rakouska nebo Svýcarska a Cesi do Nemecka

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou domky jak malované, ehm, vlastně nádherně vyfocené. Červené víno a řízeček...,ňam,ňam...

    OdpovědětVymazat
  6. Pročetla jsem články o výletě a pomalu se mi vybavovalo, že jsem na Orlím hnízdě byla s Eliškou někdy před 7 lety. Jeli jsme tím přepychovým výtahem do té čajovny, pršelo tam a Eliška se

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherně vyfocené, souhlasím s názorem Ivet!

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné město, docela bych zajela na výlet

    OdpovědětVymazat
  9. [2]:Tak samozřejmě nenabádám k tomu aby se bordelilo, ale jen jsem si tak povzdechla, že by mě to připadalo lidštější .

    OdpovědětVymazat
  10. [4]:Jo vínko bylo opravdu chutné takové kdyby se dávalo tady v hospodách rozlévané...., ale já jsem si řízek nedávala, to náš mladej s kamarádem, já měla špíz.....

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné domečky pod horami, tam se musí bydlet! Všechno čisté a úhledné, to by bylo něco pro mě, já bych u nás "nelidský" pořádek uvítala, jenže to nehrozí.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Mě tam třeba dostává i to, že třeba i technická stavení jako jsou garáže nebo různé kůlny mají okna se záclonkami, okenicemi a truhlíky s kytkami. Nikde tam nevidíš po zahradách u domů jako tady skládku zbylého stavebního materiálu, hromady dřeva a podobně, čím tady oplývají zahrady okolo domů....

    OdpovědětVymazat
  13. U nás na náměstí jsou kamery a občas chodí strážníci a za odhozené vajgly dávají pokuty. Není to pořád, ale jsou to takové první vlaštovky.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: To je sen, Vendy, u nás naprosto nedostižný a přitom to není nic nemožného!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....