27 ledna 2013

Abych nemystifikovala....

Jak víte měla jsem tu fotky dravce o ktrém jsem se domnívala že se jedná o poštolku. Tak já jsem spíš přes jiné ptactvo, papoušky, a tak mě to nedalo a pátrala jsem ve fotkách a tam jsem sice našla poštolku, ale ta prostě vypadala úplně jinak. Náhodou jsem zjistila že Martin (Mikroskopy) je fanda do dravců a tak jsem se ho poprosila jestli by mi neporadil....
Poradil a byla jsem překvapená a nejen já. Nejedná se o poštolku, ale o v ČR poměrně vzácného dravce MOTÁKA PILICHA nebo také PILICHA ŠEDÉHO (CIRCUS CYANEUS). Dokonce asi i možná vím odkud se zde vzal, ale to se definitivně dovzím až dostanu odpověď na jeden mejlík. Takže si opravte své vědomosti a od teď už víte jak vypadá pták moták Mrkající....

A jedno profi foto
(staženo ze stránek Zayferusu,společnosti na ochranu dravých ptáků)

32 komentářů:

  1. Mně se ti dravci všichni pletou, i když už jsemS-krát byla na jejich předvádění. Možná poznám káně po hlasu, protoe poblíž nás jedno chovájí a slyším ho každý den. Jestli teda všichni dravci nemají podobné hlase

    OdpovědětVymazat
  2. X-krát má být ...3x čti, 1x publikuj...a to je tam těch překlepů ještě víc

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Nejdřív jsem myslela že to je na mě, protože já těch překlepů mám kolikrát taky spousty, tedy spíš u mne to jsou nedoklepy, klávesnice mi hůř reaguje . Takže se nemusíš za nic alespoň mě omlouvat.

    OdpovědětVymazat
  4. Otevřela jsem Tvou stránku a zajásala - "Jů, to je pěknej pták!". Přiběhl můj muž se slovy - "Kdo má kde pěknýho ptáka?" - no, myslel to asi jinak...

    OdpovědětVymazat
  5. A ví on vůbec jak se jmenuje?   

    OdpovědětVymazat
  6. Já se v dravcích vůbec nevyznám. Měla jsi štěstí, že jsi "ulovila" tak vzácného ptáka.

    OdpovědětVymazat
  7. Škoda, že si nedala odkaz na ten článok, o ktorom píšeš. Rada by som si bola tú fotografiu pozrela. A nenašla som na tvojom blogu ani možnosť vyhľadávania slov na blogu.

    OdpovědětVymazat
  8. [4]:Taky jsem nejdřív chtěla napsat že jsem spíš na jiné ptáky (papoušky) ale to jsem si rozmyslela protože už tak jsem u některých blogerů brána skoro jako nymfomanka (že Pavle?) tak jsem to změnila na ptactvo   

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Jakápak nymfomanka, prostě máš ráda ptáky.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: No jo, není ptactvo jako ptactvo!   

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Tak teď si to rozčísla vůbec . Tak já mrtvé ptáky taky nemusím....Dalo by se to tak specifikovat, že zahnutý zobák rovná se dravec, i když takovej plameňák má taky zahnutej zobák a dravec to není, i když se živí jen drobnými korýši.

    OdpovědětVymazat
  12. [8]:Díky moc, já pak následě našla na netu ten Zeyferos a tam zjistila že v roce 2010 jednoho vysadili po vyléčení znovu do přírody a to snad (to ještě nemám potvrzeno) někde v okolí Kuřimi. Což mi připadá, že by sem v pohodě mohl dorazit a tady se usadit. Psala jsem tomu šéfovi tak jsem zvědavá jestli a co odpoví.

    OdpovědětVymazat
  13. Dnes jsem si na Tebe vzpomněla - přesně na Tvůj článek o poštolce. Jela jsem autem a u cesty seděla a tak klidně se rozhlížela.... říkala jsem si: škoda, že nemám foťák...

    OdpovědětVymazat
  14. Když jsem viděl původní fotky,tak jsem si říkal: jé ta máš štěstí,takhle pěkně si cvaknout poštolku!!! A ejhle ono to bylo ještě větší štěstí,takový  pták!!! Dodnes jsem o něm neslyšel. Gratuluji

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jako tak. je to dravec fešný.

    OdpovědětVymazat
  16. Ti opeřenci jsou stejně krásní!

    OdpovědětVymazat
  17. Po pravdě řečeno, na poštolku je to trochu větší.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak jsem zase o něco chytřejší a budu používat výraz, že má někdo oči jako pilich, schválně, co tomu řekne .

    OdpovědětVymazat
  19. [17]:Jméno moták tak trochu znám, známější je Moták pochop, ale jak vypadá to jsem nevěděla....a že mi sem brousí tak už vůbec

    OdpovědětVymazat
  20. [21]:Není zas až tak velký, když tu sedí,to dělá ten dlouhý ocas.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]:Řekne ti že jsi blbich . Ovšem my kdo víme to budeme brát jako poklonu

    OdpovědětVymazat
  22. [10]: Chi chi tím "ptactvem" to stejně nijak nezamaskuješ. Furt jde o ptáky.

    OdpovědětVymazat
  23. Typicky ftak motak pytlik! Ako keby mal brata Brouka Pytlika. Moj ftak vyzera uplne inac, takze sa jedna urcite o "fake".

    OdpovědětVymazat
  24. [26]:No jo, prokoukla si mě

    OdpovědětVymazat
  25. [27]: Tys tam někdy seděl že to víš? Ano, je to tak. Tady je pro dravce dobrý terén takže tu jsou i krahujci (prý) já poznám a jak je vidět tak vlastně nepoznám jen poštolku a káně.  teď toho pomotanýho ptáka

    OdpovědětVymazat
  26. [29]: Pomotany ftak - to musi byt vysostne zaujimave, nie? (Ja uz nadavam, ked sa mi pomota hadica na sprche, co potom, kde "ptak2?!? )

    OdpovědětVymazat
  27. Dravec je krásný, ať se jmenuje jak chce. Já poznám s bídou káně.

    OdpovědětVymazat
  28. [31]: Tak to jsme na tom stejně....já ještě snad! tu poštolku . Pak už je to pro mne španělská vesnice.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....