10 října 2012

Porovnání....

Nechci vám nikomu vnucovat co se vám má líbit nebo ne. Ani na to nemám žádné právo. Spíš vám v tomhle srovnání chci ukázat jak se může fotka úpravou změnit k lepšímu. Možná jsem měla tohle udělat hned když jsem vám ukazovala jak se z nových fotek můžou stát staré....
Z jedné diskuze na fotoblogu vyšlo najevo, že i profesionálové bez úprav zveřejňují jen minimum svých fotek, a že rozhodně jsou pro úpravy. Je to sice smutné ale dneska už většina fotek které tolik obdivujeme a které se nám líbí prošla Photoshopy či jinými editory. Jen málokteré to nějak zásadně ublížilo. Spíš naopak.


26 komentářů:

  1. Zkoušela jsem ten program,ale jdu radši háčkovat ,musím počkat až přijde domů nějaký angličtinář

    OdpovědětVymazat
  2. No, to je pravda, kopa fotiek sa pravuje a upravujú aj profesionáli. Ale tu zase ide aj o to, o aké fotky ide. Pokiaľ sú to fotky ľudí, úprava je tam skoro vždy - nejaký ten retuš, zvýraznenie či stlmenie farieb, či nejaký celkový farený efekt, ktorý by mal dotvárať atmosféru fotky. Napríklad také tie "temnejšie" fotky sú zvčajne upravované, stmavované, pretože ak by boli ponechané len tak, chýbala by tam často tá tajomnosť.

    OdpovědětVymazat
  3. Mám taky ráda úpravy, ráda si s fotkami hraju a zkouším různé verze.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jsi v každém případě fotokouzelnice. Mně se tvé fotografie líbí, já to ani nerozlišuji, jestli je fotka upravená, či nikoliv. Beru to citem: Líbí - Nelíbí. A tady LÍBÍ.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: A který přesně si zkoušela?

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Já povětšině ty dokumentární taky max přisvětlím nebo ztmavím, jen někdy přidám buď ostrost nebo barvu v určitém místě. Jenže některé si o to přímo řeknou zkusit s nimi ještě něco jiného.

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Souhlas, fotky z výstav nechávám třeba krom oříznutí tak jak jsou. I rozmázlé, to samé když fotím ty naše havinky na procházkách, spíš tu a tam tu přírodu, spíš tam něco vypíchnu aby ta fotky byla zajímavější....

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Díky moc....od tebe vždycky pochvala potěší....taky jseš hračička

    OdpovědětVymazat
  9. No, 80% procent mých fotek prošlo v RAWu Photoshopem a bylo exportováno do JPG...

    OdpovědětVymazat
  10. Já teda s Photoshopem neumím, ale fotky taky mírně upravuji, oříznu, když je potřeba, přidám kontrast, doostřím. Taková kouzla jako ty neumím, ale snad se do toho časem taky pustím.

    OdpovědětVymazat
  11. Zeleny kavalir10/10/12 18:35

    Uf, konečně se mi to podařilo načíst, nevím co ten net dnes tak blbne. Pejsek je krasavec, ten úpravu nepotřebuje

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Tebe znepokojuje že upravujeme fotky?

    OdpovědětVymazat
  13. Zeleny kavalir10/10/12 20:06

    [12]: Nemyslím komentáře, ale upoutávky na Zprávy, které se ti zobrazují na blogu!

    OdpovědětVymazat
  14. Zeleny kavalir10/10/12 20:09

    Ale jak tak koukám, tak už je ve zprávách na třetí pozici nové téma...

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Jo tohle....no to mne taky vadí, ale holt se s tím nedá nic dělat....prostě si to sem Nova nacpala a musíme to snášet...

    OdpovědětVymazat
  16. Ten pejsek je nádherný! Úpravy fotek mě nebaví, nedělám je. Jen ty nezbytné, jako je výřez, rámeček, někdy jemné doostření..Ale když někdo fotky upravuje, dívám se na ně pak ráda Nedávno jsem ale fotila z Milešovky a protože už jsem tam byla i minulý rok a taky jsem fotila a ty fotografie by byly letos vlastně zase stejné, tak jsem (aby tedy byla změna) použila efekt rybího oka. Takže jsem se tím dopustila výroby nereálné fotografie, ale koukat se na to myslím dá... Publikovat je budu koncem tohoto měsíce...tak pak teprve uvidím, jestli se budou líbit...

    OdpovědětVymazat
  17. [5]: PicMonkey.Jdu to zkoušet,jsem zvědavá co se mi povede vytvořit   

    OdpovědětVymazat
  18. [16]: Tak to se moc těším....já upravuji fotky které zveřejňuji tady na blogu taky jen minimálně, ořezem, nebo přidáním světla či kontrastu, případně opravím barvy....ale někdy mi to nedá a zahraju si.

    OdpovědětVymazat
  19. Ten pes je tak krasny. S upravov a aj bez nej. Ked som videla ako kludne stoji, tak mi to trochu prislo luto.. Ten moj sa nezastavi. Je to tornado . Jedine co funguje aj to ratam jeho zaujem a kludnost na sekundy.. je pamlsek. Momentalne sa znova zahryzol do budy. Ak ju rozobere, tak Skya asi pretrhnem

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Tak takhle klidně stojí jen na výstavách a to se musel ještě hodně učit, od štěněte, jinak je to stejně nevyfotitelný torpédo jak ten tvůj . Takže zdání klame   

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Kdo si hraje - nezlobí! A fotky máš moc pěkné...

    OdpovědětVymazat
  22. Vendy prepáč, že k článku nič nenapíšem, ale bola by som rada, keby si si prečítala toto:

    OdpovědětVymazat
  23. Fotky neupravuji, nemám na to čas ani to neumím. jsem pro přirozenost

    OdpovědětVymazat
  24. Je jiná doba, Vendy, všechno se mění a vyvíjí, i fotografie. Podle mě je v úpravách velký kus umění, každý nedokáže fotku upravit tak, aby se na ni dalo koukat. Pořád je to ovšem věc vkusu a názoru.

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Samozřejmě, a já to taky tak beru . Ne každému to prostě sedí to je normální...

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Jasně, každý se baví, jak umí a jak chce.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....