15 října 2012

Nostalgie po létě....

Z nostalgií uklízím všechno co na zahradě připomínalo léto. Květinky už jsou odnešené na půdě, terasa zeje smutně prázdnotou, altánek osiřel....zahradní nábytek už také buď odpočívá v kůlně, nebo se velký stůl s terasy vyměnil za menší, pro případ že by přeci jen bylo ještě pár dnů, kdy by se dalo sedět s kávou venku....

Bazén už je uklizený a připravený na zimu od půlky září. Vítr si hraje se spadaným lístím které čeká taky na to až ho začnu uklízet. Říkala jsem si, když jsem ostříhávala odkvetlé a uschlé trvalky, že místo aby mi ta práce ubývala, roste mi pod rukama. Zasázet cibulky alespoň z velké části se mi podařilo a jestli to bude na jaře vypadat tak jak si myslím bude to něco. Jeden celý záhon plný tulipánů, narcisů a krokusů....ale ještě spousta mi jich zbývá a místa ubývá.
Jaro a podzim jsou snad jediná údobí kdy opravdu na zahradě makám beze zbytku. Na jaře protože jsem po zimě natěšená a na podzim, protože to je nutnost...přes léto se mi moc nechce, to přiznávám bez mučení, protože je spousty jiných a podstatně příjemnějších zábav a tak záhony zarůstají ohromnou rychlostí plevelem, a já se hrozím okamžiku kdy se do nich budu muset pustit. No a to je právě teď na podzim.
Po těch prvních mrazících opadalo všechno krásně červené listí přísavníků a jasnou zeleň listů magnólie vystřídala rezavá hněď .... pozdní sluníčko ještě tu a tam osvítí červené listí javorů a na zdi vykouzlí stínohru.
Ozdobné trávy také pomalu schnou a na mne čeká je na zimu i s květináči někam zapustit. Protože ještě do teď vlastně pro ně nemám stanoviště.
Je prostě ve vzduchu cítit ten zmar a smutek, a nezbývá mi nic jiného než nostalgicky vzpomínat na léto a těšit se na to další.....











20 komentářů:

  1. Škoda, že léto netrvá déle. Nebo alespoň "babí". Nemám ráda období pošmourných dnů, které jakoby nekončily a sluníčko se zapomnělo někde v Africe. Máš moc hezké fotky. Líbí se mi ta se spadaným červeným listím.

    OdpovědětVymazat
  2. Ale zase tak krásně barevný podzim je nádherné období! A na tvých fotkách to vypadá fakt úžasně. Horší to bude až přijdou sychravé dny, plískanice, náledí...to fakt nemám ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. Moje vnímání je takové,že čím je člověk starší,tím víc to všechno vnímá.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotografie! Teda, já to asi říkám každý rok stejně, ale letos jsou ty barvy obzvlášť krásné...

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:Děkuji a i tobě hezký celý víked. Jak jsem teď koukala na net od středy by mělo být zase až do víkendu pěkně a teplo....tak snad ještě ten stůl využijeme....

    OdpovědětVymazat
  6. [2]:Ta ještě patří do té řady fotek z lesa, nějak jsem na ní zapoměla, spíš se mi zdála mázlá, tak jsem udělala výřez který byl takový jasnější a ostřejší a zbytek zase trochu rozmázla

    OdpovědětVymazat
  7. [3]:Některé ty javory opravdu jsou ve špičce krásně červené....jiné jsou už od zhora žluté....každý rok se tomu podivuju jak je to možné.

    OdpovědětVymazat
  8. [5]:Hm, když takhle někam jedem a já pozoruju ty barevné javory kolem silnice taky mi to tak připadá...nebo je to možná dané tím, že to člověk jak říká Helena s přibývajícím věkem vnímá víc a jinak než to vnímal

    OdpovědětVymazat
  9. Vskutku optimistickej článek... Obrázky pěkný, ale...brrrr.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Jo přesně....brrrr....protože za chvíli je tu ten hnusnej bílej sajrajt...tak ve Švýcarsku už napadl, půl metru

    OdpovědětVymazat
  11. Vymalovala jsi to ve svém povídání tak, že jsem si to živě představovala...

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Asi proto že ty si sám nezmar....

    OdpovědětVymazat
  13. [13]:Nestihla jsem to dodělat, alespoň to co jsem chtěla a to ne já, to tónovalo sluníčko....dneska se věnuji zcela prozaické podzimní práci, cpu zelí do falšek a steriluju...

    OdpovědětVymazat
  14. Normálně bych taky uklízela venku,ale musím to nechat jak to je.Tak jsem aspoň v neděli pomohla trochu s tím zelím.Opravdu jen malinko,oloupala jsem cibuli a všechno navážila .Ta červená na fotkách je moc pěkná.Každý den ale pozoruju z okna jak jí ubývá a mění se na hnědou

    OdpovědětVymazat
  15. Tím jak se dostávám do let s vyšší číslovkou vnímám věci a pohledy na svět jinak. To, co se mě před třiceti lety zdálo nemožné, beru nyní ne jako zázrak, ale za nádhernou skutečnost. Pěkná podzimní zbarvení listů já miluji, protože jsem říjnová. Je to můj čas.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Vítám tě...vidíš já bych tím pádem jako únorová měla mít ráda studeno a zimu. A to je něco co nenávidím....tedy studeno určitě, a zimu snesu tak maximálně tu bílou se sluníčkem a to ještě chvilku.... A to se mě drží od dětství a ještě to nepřešlo....

    OdpovědětVymazat
  17. Nezkusilas vytvořit kalendář z tvých fotek? Měla by problém vybrat z tolika krásných...ale ten by byl!

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Katko zkusila, ten v záhlaví blogu je on, mám ho i doma. Jenže jsem alibisticky nechala výběr fotek na čtenářích....letos to mám opět v úmyslu. Vloni jsem si ho nechávala dělat, ale letos už to zkusím sama, objevila jsem ve dvou editorech tu možnost tak to chci zkusit. Takže někdy v půlce prosince zase vyhlásím možnost vybírat fotky. Ale není problém se podívat do Dandíkovi galerie, odkaz je v menu a začít se tak nějak porozhlížet co by se ti třeba nejvíc líbilo....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....