30 srpna 2012

Sviňa jedna nenažraná...

A kdo že? Určitě si pamatujete jak jsme zde rozebírali jakého asi krásného motýla je ta housenka kterou jsem vyfotila na zahradě. Pak se ukázalo, že to až zas takový krasavec není. A už vůbec to není žádný užitečný motýl. Naopak jeho jméno dřevopleň a pak upřesnění od blogerky Aleny že žere vrby, topoly a osiky se ukázalo Jako nadmíru orávněné.
TA SVIŇA MI TOTIŽ ZAVRAŽDILA S NEJVĚTŠÍ PRAVDĚPODOBNOSTÍ NAŠÍ KROUCENOU, KRÁSNOU VZROSTLOU VRBU!!!!

Říkala jsem si proč po zmlazení vypadá ještě hůř než před ním, opadává, neustále žloutne a navíc proč mi "odešla" jedna celá velká větev. Tak teď už to vím. Všechny ty piliny okolo, které jsem mylně považovala za práci sršňů kteří neustále rejdili po kůře byly výsledky žravosti těch housenek.....a když jsem navíc zase jednu objevila jak si šupajdí od vrby a druhou přímo z ní vytáhla, zapadlo okamžitě všechno do sebe....
Takže teď nás čeká uříznout onu uschlou větev a zjistit jak velké jsou škody. Ale vzhledem k tomu, že na všech větvích je popraskaná a odfouklá kůra, pod kterou je vidět buď plíseň nebo zčernalé dřevo, vypadá to, že je asi vymalováno a vrby se bude muset uříznout až u země. Je to sice vrba, tudíž plevel, ale nevím nakolik bude ještě mít sil se vzpamatovat.
Jen doufám, že to něco neznamená, koupili jsme jí stejně jak k nám přišel druhý Báča coby štěně a on sám si jí přetvořil k obrazu svému když jí ukousnul a rázem z jednoho kmínku bylo kmínků pět.........

14 komentářů:

  1. Některý ty brebery jsou fakt hnusný. By mě zajímalo, na co jsou v potravním řetězu dobrý. Vrba určitě obroste znovu.

    OdpovědětVymazat
  2. Jednou jsem  viděla úplně obsypané kmeny housenkami, ale nevím co co bylo zač.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Jde o to že už je taková pěkně velká a u jezírka....a nejhorší je, že na její místo nic nepůjde zasadit protože právě díky tomu že je u jezírka, nedal by se ten pařez vykopat, i když už mám náhradní vrbu zasazenou v kontejneru tam už by nešla dát.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: To vidím dost často u silnic takhle ožraný a obsypaný jabloně. Fujtajblama plazivejma. Jsou to úplný chumáče takovejch pavučin a všechno listí zežraný....   

    OdpovědětVymazat
  5. Tak vidíš,u nás jezevec a u Vás zase

    OdpovědětVymazat
  6. Vrby mají velkou výdrz,kolikrát jsem uz videla vykotlané(hráli jsme si v nich na schovku)ale porád stály....

    OdpovědětVymazat
  7. Vrba se může zvetit, zkuste ji ořezat,co to půjde. A když tak vedle zasaď proutek, ona se chytne, tyhle vrby jsou neobyčejně životaschopné.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: No asi něco takového radikálního budee muset udělat. Teď přijde na řadu ta umrlá větev a uvidíme jak to vypadá vevnitř

    OdpovědětVymazat
  9. Za dva mesiace, co som tu nebol su vsetky nase buxusy zozrane. Japonska zltozelena husenica s bielym motylom, ktory ma cierne oramovanie a pososbi ako SS-lebka s hnatami. Mozno sa este preberu, tie kriky, skor asi uz nie. Cim mensi vzrastom, tym viac svinstva to vie napachat, od politikov malych nielen vzrastom cez bacile a virusy...

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to tedy opravdu naštve, Vendy, motýl nic moc a housenka ti zničí vrbu!!!

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Tahle mrcha housenka nepatří mezi nejmenší. Má dobrých deset centimetrů. A ta cu jsem tahala z té vrby byla pěknej macek.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: To si myslím že není ta housenka. To jsou spíš sviluška. Podívej se okolo ní, jestli tam nejsou na zemi piliny, pokud ne tak tam housenky nejsou pokud ano tak už tam vrtaj.

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: No, takhle jsem to taky myslela. Proutek zasaď hned vedle pařezu. Ono se to chytne.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....