13 července 2012

Něco z botaniky....

Potřebovala jsem zase protáhnout sebe i přízemáky, tak jsme vyrazili směrem sadcový ráj. Sadec je taková vyšší bylina rostoucí všude tam kde je vlhčí a kyselejší půda a má tu vlastnost, že strašně moc chutná motýlům, a ti když z něj začnou sosat nevidí napravo nalevo a sosají a nejsou ostražití, takže se dají krásně fotit. Jenže ouha, sluneční svit - nula. Rozkvetlé sadce - nula. Výskyt motýlů....správně, nulový. No tak když už jsme byli na trase, tak jsem si říkala půjdu fotit rulíky, je jich podél cesty vždy dost. A zase nic! Zmizely jak pára nad hrncem...to už jsem si říkala, že jsem si foťák brala vlastně úplně zbytečně. No nakonec jsem pár obrázků lesně - hajní květeny udělala, ale byla jsem vcelku zklamaná. Že by to bylo tím pátkem třináctého?








17 komentářů:

  1. Mně se ty obrázky v rámečcích líbí,hrachor vypadá jak orchidej.

    OdpovědětVymazat
  2.      Velký atlas rostlin, ten má znalosti.....já to z něj jen opisuji...

    OdpovědětVymazat
  3. Ještě k tomu připsat zda je to k jídlu.

    OdpovědětVymazat
  4. Styl tenista - hejsek to měli Š+G v jedné povídce...a my tak vždycky říkali takovejm týpkům jak jsi na té fotce ty   

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, co si stěžuješ, vždyť jsi pořídila parádní fotky květin! Rulík zlomocný jsem vyfotila loni, ale jen plody, kytku nemám.

    OdpovědětVymazat
  6. Fredy Kruger13/7/12 23:45

    " Dneska jsem ochutnal sadec !

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Hejcka chápu jako člověka, kterej má jen v hlavě aby okouzloval ženský a to já vůbec nebyl.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Pájo, to neřeš, já taky nevím jak Šimek s Grosmanem na toho tenistu hejska přišli, jen je to takové spojení které mi utkvělo v paměti s dospívání    a vždycky mi ho připomene buď chlap s knírem nebo přesně ta tvá fotka

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: No spíš jsem byla naštvaná že se hůř fotilo, a ty fotky nebyly moc kvalitní, jen těch pár....těch rulíků tady bylo víc, ale jak se tu začalo v posledních letech vehementně kácet tak tam kde byli nejsou a jsou tam kde nebyli.Když jsem ho viděla poprvé live, překvapilo mne jak je za prvé vysoký a za druhé že roste tak zvláštně, že ač bylina je rostlý jak strom....jeden stonek a z něj jde "koruna" dalších snítek....perfektní předloha pro otevřenou korunu u ovocných stromů!!!

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Nemám slov !Takhle dokonale shrnout ty dvě hodiny procházky to je fakt umění

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, tak som teda tu, ďakujem za pozvanie. Je tu pekne, zase sa tu poučím, ako sa ktorá rastlina volá. Z tohto článku si mi pomohla s názvom mydlice. Mám ju nafotenú, ale ešte som sa k hľadaniu názvu nedostala. Len keby som si tie názvy aj všetky zapamätala. S tým to už bude horšie. Dandík je krstné meno alebo rasa psa? Potrvá mi dlhšie, kým si to tu všetko prejdem, pretože je tu veľa zaujímavých vecí.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Pokud vím anebo najdu tak ty názvy dávám, zatím mi v tom hodně pomáhá ten atlas, ne všechno si pamatuju jak se jmenuje,jsem ráda že to pomůže i druhým. Celý název je Mydlice lékařská, tím jsem si nebyla právě úplně jistá tak jsem nechtěla mystifikovat. Dandík je zkrácenina Dandie Dinmont teriéra. Rasa se jmenuje podle farmáře z románu Waltera Scotta Guy Mannering.... Tak doufám že se ti tu bude líbit i nadále. Já vím, naskakovat do rozjetého blogu je fuška, aby se člověk stačil nějak zorientovat dá to práci a stojí dost času....Já se taky vždycky snažím o nějaký systém poznávání nových blogů, ale nějak se mi ještě nepodařil

    OdpovědětVymazat
  13. Všechny kytičky rostou i u nás. Že ale děhel se jmenuje děhel, to jsem nevěděla.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: No já doufám, že ještě jmenuje, ten atlas je už přeci jen letitý, a některé rostliny byly zařazeny do jiných taxiomů, přejmenovány a tak je možné že třeba dneska se jmenuje jinak. Třeba slovensky je to Andělika lesná, a právě ta Andělika mne napadla jako první když jsem tu kytku hledala....Když oni ty mrkvovití jsou si všechny strašně podobní, jen ve výškách rostlin jsou rozdíly, ale vzhledově to je skoro všechno stejné....

    OdpovědětVymazat
  15. To že byl pátek třináctého jsem se dověděl až teď, včera jsem nějak kalendář neřešil Fotky jsou pěkné

    OdpovědětVymazat
  16. Hezké, jenom možná ten květ rulíku... Ale on se vykompenzuje ostatními snímky...

    OdpovědětVymazat
  17. Já vím, není ostrý, a to byl ještě ze všech jeho snímků nejostřejší....nejhezčí je asi ten sléz....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....