04 dubna 2012

Bledulky opět po roce.....

Jen o tři dny dříve než vloni, jsme se zase vypravily s dcerou do bledulkové rezervace. Za stejně krásně slunečného dne jak vloni a i s Matýskem. Bledulek zase o něco přibylo, a Matýsek je také o něco větší než před rokem....Netroufám si odhadovat na jak velké ploše se tato rezervace nachází, ale něco okolo čtyř kilometrů čtverečních to asi bude. Špatně se to odhaduje, protože se údolí zatáčí na obou stranách a nebyly jsme na jeho druhé straně, protože je rozděleno cyklostezkou.
Sice jsem už od loňska věděla co mne čeká, nicméně stejně jsem byla ohromená tou rozsáhlostí.
A ani sebelepší fotografie tu rozlehlost nemohou zdokumentovat protože to se musí vidět.
Narazí se v lese na nečekané věci, vloni to byl volant od auta, letos zapomenutá bota. A datlí autoškola. Tak nazvala dcera strom, který byl od datlů rozklován takovým způsobem, že jsem se opravdu divila, a kupa třísek pod ním byla úctyhodná. Nebýt to ve výšce od dvou metrů nahoru, řekla bych že se tam činil spíš bobr....

Těch posledních několik fotografii Křivatců žlutých jsou již od nás se zahrady, sluníčko je nádherně otevřelo dokořán a svítí v trávě jak maličká sluníčka, bratříčci toho velkého....


Tentokrát jsem vyzkoušela něco jiného, aby se obrázky rozhýbaly....tak snad to bude na podruhé už lepší.

8 komentářů:

  1. Kousek za Českou Lípou je rezervace , které se říká Peklo . Opravdu to tam tak vypadá . Je tam plno skal a plno potůčků a v těch skalách plno nejrůznějších děr . Je to v lese a v hlubokém údolí , takže tam kvetou stovky bledulí ještě dlouho potom , co v jiných lokalitách už jsou dávno odkvetlé . Taky tam je pěkná zima . Venku je krásně , jen na krátké tričko a mezi skalami v bledulkovém království , by se ještě snesla zimní bunda.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Tohle je pás dubů a olší mezi dvěma lesy takže tam svítí sice sluníčko, ale nepálí a je to celé mírně podmáčené, takže se tam holkám daří přímo výstavně. Bylo dnes krásně teplo tak se dalo....

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je úplný bledulkový ráj, i když ty první fotky jsou opravdová divočina. A vidím tam i lýkovec.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Je to krása neskutečná, a ta divočina ze začátku je schválně . Ty lýkovce tam jsou mezi těma bledulkama. Napočítala jsem tam asi pět keříků. Tedy jen tam kde jsme byly, na té jedné půlce. nevím jak na té druhé....

    OdpovědětVymazat
  5. Vzpomínám si, jak jsem obdivovala fotky bledulek před rokem. Je to nádhera. Kromě už zmíněných lýkovců jsem zaregistrovala i podléšku, bílý devětsil a i podběl. Je vidět, že už opravdu jaro přišlo. I když teplota, která je ted' a která bude asi i během velikonoc, moc jarně nevypadá.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Ale je zvláštní jak vymizel podběl....dřív bylo v každém pangejtu žluto a teď nic...když jsme se sem nastěhovali tak jsem takhle na jaře děti vždycky posílala podběl sbírat a sušila jsem ho pro ně na kašel. A prvosenku . Za chvíli měly plno a teď? jeden dva a konec.

    OdpovědětVymazat
  7. To je nadherne . Doslova sen. V takom mnozstve pohromade, som tie kvety este nevidela.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tak máš štěstí, že ti vykvetly. já odsud ze zahrady navozila spoustu cibulek rodičům když se tu vysazovali rybízy a angrešty. Ale jim nikdy nevyrašili znovu. ony velmi špatně snášejí přesazování a většinou zajdou. Ale tohle údolí je opravdu pohádkové....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....