04 ledna 2012

Mé zahradnictví aneb tohle všechno na jaře ven a na podzim dovnitř.....

Mám ráda kytky. Mám moc ráda kytky, a tak se je snažím co nejúspěšněji pěstovat a mít jich hodně. Nemáme sklep. Nemáme ani garáž, ale za to máme ještě jednu velkou půdu.(Tu menší si syn předělal na pokoj). A mám bolavá záda. Hodně bolavá a tak aby se jim bolelo ještě víc a lépe, tahám každé jaro z půdy dolů všechny přezimující květiny a zase každý podzim je na půdu tahám zpět. Někdy mi pravda pomáhají děti, ale zpravidla v době když je nutno narychlo natahat kvůli počasí kytky zpátky jsou na potvoru v práci buď na denní (dcera do šesti večer) nebo má syn v servise nějaký špek na motoru a pachtí se s tím do osmi do večera. A na podzim se kvapem dny krátí a tak čekat až se dostaví domů, najedí a jsou schopni nějaké činnosti, znamená nosit kytky domů za tmy. Takže když hoří agrotechnické termíny musím je tam prostě natahat já. Na půdě pak chodím celou zimu kytkám domlouvat, opečovávám je, ostříhávám na fuchsiích narostlé vytáhlé výhony a s blížícím se jarem je i na půdě přesazuju. A ještě jedny obyvatelky tam mám. přezimují tam v sudu i rybičky z jezírkaUsmívající se.
Na půdě pak kytky všude rozvěsím po trámech, naskládám na různá prkna a stolky a snažím se, aby mě při zalévání nepromáčely strop....


To je sbírka dceřiných fíkusů benjamína. Tedy těch menších, ještě má syn nacpaný v pokoji tři opravdu velké.....








Omlouvám se za ne zrovna upravené prostředí, ale je to v zatím ještě v nehotové části domu. Tedy spíš v nezrenovované....

16 komentářů:

  1. Jé Vendy, to je jako v zahradnictví, tedy zimním malém zahradnictví-:) A ten sud s rybičkami chybí! Taky jich máš tolik jako tu tvou "smečku"? Klobouk dolů, tohle všechno stihnout - jsi fakt dobrá!-:))

    OdpovědětVymazat
  2. To žasnu-tolik kytek. Měla by sis pořídit zahradníka....

    OdpovědětVymazat
  3. Máš fakt luxusní půdu, co bych za ní dala.Naše kytky umírají na úbytě. Muž si je natahal domů hádá se o každou z nich , ale že by aspoň zalil , to ne.Nemám na ně místo a je tady na přezimování příliš teplo.Takže kytky jseu úplně všude a skomírají. To mi připomnělo , že je musím zalít , nebo aspoň ty nejvíc žíznivé. A neviděla jsem sud s rybami. Taky jsem si chtěla pořídit rybky , ale uvědomila jsem si , že je na zimu nemám kam dát.

    OdpovědětVymazat
  4. No páni, to je malá botanická zahrada! To než zaliješ poslední, abys začala znova! Také si podobným způsobem komplikuju živit, s kytkami i se zvířaty !

    OdpovědětVymazat
  5. Uplne jedno jak to tam vypada,hlavne,ze se kytkam dari!A podle tech v.kaktusu se jim dari!

    OdpovědětVymazat
  6. ty joo..takových kytiček. já to s nima nějak neumím. vždycky mně odejdou. momentálně nemám ani jedinou..

    OdpovědětVymazat
  7. [1]:Rybičky mám jen tři, původně jich bylo pět, ale nějak mi ty dvě odešly do rybího nebe

    OdpovědětVymazat
  8. Když tam rostou i v zimě otevři to veřejnosti a vybírej vstupný.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Něco jako soukromá botanická zahrada? To je zas těch kytek málo....Leda že bych tam mezi ně ještě dala andulky, papouchy, želvu a jsou tam ty rybky

    OdpovědětVymazat
  10. Už aby tu bola jar... Krásne kvietočky

    OdpovědětVymazat
  11. Jak tak na to koukám, tak úspěšně konkuruješ mému kytkovému sklepu. Je klidně možné, že těch kytek máš ještě víc, než já. Je to radost a současně prokletí. Kdo nezažil to každoroční dvoje stěhování, nepochopí. Já už budu muset zanedlouho rozsazovat sazenice muškátů. Mívám jich kolem 300, někdy i víc.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Mělo být - ráno z domu za tmy.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]:Ty kaktusy zaštipuješ? Já ne, ono se nějak redukují sami. Tu a tam nějakej článek uschne sám. Ten západ takhle vybarvenej tu je taky málokdy, a teď obzvlášť, když tu sluníčko vyleze jednou za čtrnáct dní....Ale to jaro už bych taky brala. Anebo kdyby alespoň tedy nepršelo. Takovejhle hnus fialovej co je teď mne neba....

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Já je zaštipuju a tím je zmenšuju. Byly už tak obrovské, že to bylo neúnosné. Přiznám se, že ten největší jsem vyhodila úplně. Ted' se dívám na jeden z vyštípaných, zkrátila jsem ho hodně radikálně a on se nádherně rozvětvil, z jednoho článku vyráží i čtyři najednou. Ale udělala jsem to letos pozdě. Nějak jsem to prošvihla, byl to náročný rok. Většinou je zakracuji v srpnu, když mají vegetační klid.

    OdpovědětVymazat
  15. To je jak v zahradnictví. Moje babička to tak mívala ve sklepě...krása.

    OdpovědětVymazat
  16. Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....