15 října 2011

Malé zamyšlení....


Měla jsem na facebooku, v odkazech jedno úžasné a dojemné video. Jeden pejsek na dálnici riskuje svůj život, aby zachránil jiného pejska, kterého tam srazilo auto. Odtahuje ho sám z té dálnice....říkala jsem si jak to asi s oběma dopadlo, jestli přežili oba, nebo jen jeden, nebo nakonec na bezohlednost řidičů zaplatili životem oba. Já vím, někdy se situace na silnici vyvrbí tak, že to asi jinak nejde, že pokud se nedá bez toho aniž by člověk ohrozil i ostatní nějak tomu zvířátku vyhnout, musí se potom volit to bezpečnější řešení, tedy pro lidi. Pro zvíře to ale znamená jistou smrt. S blížícím se podzimem a s ubývajícím světlem bohužel zase těch sražených koček, psů a jiných zvířat přibývá. I když je pravda, že po instalaci pachových ohradníků při silnicích hodně ubylo zajíců a srn. Jenže ty ohradníky bohužel působí jen na lesní zvěř ne na domácí. Asi by to chtělo vymyslet inovaci která by odradila i ty domácí zvířata ve vstupu na silnice. Mně osobně pokaždé když vidím nějakou zabitou micku nebo pejska je, jakoby ze mne samé někdo kousek odtrhnul. Vím totiž z vlastní zkušenosti co to je když vám někdo přejede kočičku nebo pejska. Ty kočičky měly smůlu, těm už pomoci nebylo, pejsek to naštěstí i když s následnými psychickými problémy přežil. A co mě ještě na tom videu dostalo? To že se ten pes, tvor nerozumný a neuvažující vydal sám na pomoc jinému jedinci svého druhu. Ale člověk, tvor rozumný a uvažující, tohle udělá jen málokdy....






4 komentáře:

  1. Taky je mi vždycky moc líto zvířátek, které zůstanou pod koly aut. A to, jak pejsek pomáhal zraněnému druhovi, je fakt dojemné.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Mrzí mě, že to video nemůžu nějak dostat do odkazu. Je to fakt síla. Až mi vyhrkly slzy, když jsem to viděla.

    OdpovědětVymazat
  3. Video jsem neviděla. Moc hezké zamyšlení. I mně je moc líto přejetých pejsků a kočiček. Ale vzpomínám si, jak mě táta učil jezdit...a když jsem prudce brzdila a uhýbala volantem, tak mi vynadal: "radši zabij kočku než sebe"...

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Mrzí mě, že to nejde spustit, je to strašně dojemný. Je mi jasný že pokaždé to prostě nejde se vyhnout, ale pokaždé si říkám, bylo to nutné? To víš, zvířecí aktivistka . Existuje takové přísloví. Člověk člověku vlkem....ale když je to mezi těmi nejbližšími, tak to je hodně smutné....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....