04 srpna 2011

Květina měsíce srpna....

Zahrady v srpnu začínají ovládat jiřinky. Ať již jednoduché, plné, pompónky nebo kaktusovité hýří až neuvěřitelnými barvami a to samé se dá říci i o mečících. Ve škále barev od zelenkavé po tmavě bordó hrdě nesou mečovité listy a předlouhé laty s květy postupně rozkvétajícími. Jen je škoda že i oni nevoní, jejich krása by pak byla ještě dokonalejší. Plně kvetou i všechny možné velikosti afrikánů. Dokonce do škály od citronově žluté po ohnivě oranžovou přibyla i smetanově bílá. A denivky? Jak jméno napovídá každý květ kvete jen jeden den. Jenže v okolíku je jich víc a tak to vypadá jako když kvetou věčně. Dneska se ta klasická oranžová vidí už jen někde v loukách, či u lesa, kam utekly ze zahrádek.Dnešní denivky mají mnoho barev i tvarů a jsou i plnokvěté, dvoubarevné s okem, či sněhově bílé. A dneska jsem si při courání po zahradě uvědomila, že na dvě květiny jsem úplně zapoměla a při tom i ony jsou symbolem srpna, a to astry a cinie.
Všechny tyto květiny jsem buď postupem let měla či mám, ale ze všech nejraději mám jiřinky, a ty jsou alespoň pro mne, květinou měsíce......
A tady jsou pro představu fotky některých z nich.....



To jsou zástupkyně denivek
A toto cínií...

4 komentáře:

  1. Ještě větší škoda, že tato krása nevydrží moc dlouho ve váze. Dostala jsem tři jiřinky jako pozornost v práci a druhý den už měly hlavičky ovadlé.

    OdpovědětVymazat
  2. Tolik příspěvků za jeden den...ach, já jsem břídil.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Asi jak která odrůda, já jich měla kdysi dost různých a s mojí mánií mít pořád nějaké kytky ve váze jsem je měla pořád pěkné....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....