05 července 2011

Třicetiletá válka na Mníšku....

Dneska jsem se opět přesvědčila, že na Mníšku tedy nezahálí, co se týče zajímavých akcí pro mníšecké i přespolní návštěvníky. Bohužel jsem o této akci nevěděla, a tak jsem po cestě zpátky domů udělala jen pár fotek. Šlo o návrat do doby, kdy probíhala třicetiletá válka a Švédové Mníšek a okolí vyplenili a vypálili. Dnes bylo vše jen jako a tak se okolo zámku rozprostřel vojenský tábor, vystoupilo na dvacítku různých šermířských skupin a na tržišti bylo možné ochutnat dobroty z táborové kuchyně, popít medovinu a zakoupit novou zbroj či doplnit porozbité hliněné nádobí a džbánky....Mrzelo mne, že jsem si nemohla všechno pořádně projít, protože jsme měli v autě naloženého papouška a nechtěli jsme se proto moc zdržovat. Jen mě to utvrdilo v tom že až příště pojedu na chatu, nejdřív se podívám na stránky města, jestli zas nebude nějaká zajímavá akce...

6 komentářů:

  1. Určitě to byli Švédové? To si neumím představit

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Nechci ti brát iluze, ale historie mluví jasnou řečí....

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna čtu román o třicetileté válce,švédové byli velmi obávaní válečníci!Tak jsem si díky tomuto příspěvku "zvizuovala"tehdejší oblečení,zdravím!

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: P.S.A kradli jak straky

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Jo, to byli, pěkní kruťasi, nejmenuje se to náhodou Dlouhé čekání?To je totiž také o třicetileté válce. A to jsem bohužel nestihla vyfotit i nějaká děvčata, i prodávající ve stáncích totiž byli v dobovém oblečení.Štve mě, že jsem toho nestihla víc, ale nechtěla jsem aby byl papouch zbytečnšě dýl v autě než bylo nutné

    OdpovědětVymazat
  6. Ta kniha se jmenuje v mém překladu "Feldčarka"a je to od Heidi Rehn.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....