10 července 2011

Katalpa....

Před čtyřmi roky jsem si koupila v jednom velkém hobymarketu keř který se mi moc líbil. Měl zajímavé a hezké květenství a já se radovala, že budu zase mít něco pěkného na zahradě. Ten keř se jmenuje Katalpa trubačovitá a má ještě jeden příbuzný druh Katalpa přímořská. Jenže každý rok narostl keř do větší velikosti, a i když měl na popisce napsáno max.do 3 metrů, dneska už je pěkně rozrostlý. Jen kvést stále nechtěl, ale vloni se ukázala jedna lata a letos už hned šest. Takže mi udělala velkou radost, ale jediné co zbývá, je na jaře radikální zástřih. V parku jsem jí totiž viděla jako strom, zvící dvanácti metrů do výše a skoro stejně tolik do šíře. Jo zlatý oči, max.do 3 metrů.....


Katalpa
Katalpa
Katalpa
Katalpa
KatalpaZajímavý je kontrast starších světle zelených a nových tmavě fialových listů
Katalpa
Někde se také katalpa označuje jako "orchidejový strom", možná proto, že její květy vzdáleně připomínají květy některých druhů orchidejí....a to i rostoucích u nás ve volné přírodě.

3 komentáře:

  1. Jedním slovem - nádhera.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jo, jo, udělala mi holka radost . Zkus udělat s toho rybízu brusinky, u nás to je jediné co se z rybízu dělá a mizej ohromným tempem....

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera....To bych si přála někdy na zahradě.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....