22 července 2024

Co dělá Hallstatt ....

 


..... Hallstattem a jeho ikonickou podobu,
jsou dva kostely stojící skoro naproti sobě. První, který stojí na břehu jezera a najdete ho na všech fotkách, když si zadáte jméno města do vyhledávače, je evangelický Kristův kostel. Druhý, který dotváří známé panorama města je katolický kostel Nanebevzetí Panny Marie. Při první návštěvě jsme zamířily s dcerou jen do evangelického, tentokrát jsem si nenechala ujít návštěvu i katolického .....

Na oba kostely je asi nejhezčí pohled právě z jezera



Oba pěkně pospolu


Budova za kostelem je kostnice, která patří k evropským unikátům


Kaplička ve zdi hřbitova. Z druhé strany je výklenková


Druhý nejfotografovanější pohled na město s oba kostely je z nábřeží kde je výstupní a nástupní místo pro lodě jezdící přes jezero


Typický horský kostel ....




Uvnitř evangelického kostela jsou na některých lavicích krásné porcelánové cedulky s iniciálami těch kdo v nich sedávali


Oltáře v obou kostelích jsou umístěné dost netradičně. V evangelickém přímo proti vchodu, který není z průčelí, ale z boku


V pozadí model původní podoby kostela



Pohled do výklenku kaple ze hřbitova. Jelikož byla proti světlu, moc dobře se nefotil


Katolický kostel má dokonce oltáře tři. Navíc je průchozí, takže všechny jsou opět po delší straně. Tento oltář je cestovní




Pohled na evangelický kostel z terasy katolického


A ze zastávky lodi u kostela


Příště se rozloučíme drobnostmi z celého dne ....

30 komentářů:

  1. Nádherná místa. Tam by se mi také líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, tram se myslím líbí každému kdo se tam jednou přijede podívat....

      Vymazat
  2. Anonymní22/7/24 18:43

    Tohle místo mám moc ráda a doufám, že se tam ještě jednou vrátím. Díky za sdílení krásných rakouských fotek. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se tam ještě alespoň jednou ráda podívala, protože jsem samozřejmě neobjevila všechno co se objevit dá.... ale ne autobusem ale autem. Jenže není s kým, takže se mi to asi už nepoštěstí

      Vymazat
  3. Potěšil mě záběr na svíčky z kostela, ano tam jsem zapálila svíčku jako poděkování za vše dobré. Pěkné snímky. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty oltáře jsou moc krásné, musím se podívat do fotek, zda jsem je také fotila. Povedlo se, Vendy, měli jste hezký výlet. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou, mě tam ale zaujalo to jejich netradiční umístění v kostelích

      Vymazat
  5. Ti katolíci musí mít všechno tak přeplácané, k čemu tři oltáře?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katolíci jsou nenažraný.... já mám ráda kostely, ale nejvíc mi vyhovují čisté nepřeplácané gotické interiéry. Když jsem chodila po Wroclavi tak jsem si tam tu nádhernou čistou gotiku náramně užívala.

      Vymazat
  6. Anonymní22/7/24 21:22

    Děkuji za vzpomínku. Ráda bych se sem vrátila.........tak aspoň s krásnými fotkami. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale jedině už autem, ne busem. Jenže to není s kým, takže už to vypadá že tohle byla poslední návštěva.

      Vymazat
  7. Nebyla jsem tam, ale různé fotky z těchto míst jsem viděla. Ovšem ty Tvoje jsem si prohlédla daleko pozorněji. Moc pěkné jsou.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Vendy, moc hezké fotky. Podle nich se zdá, že tam turistů nebyly nějaké šílené davy... Je to tak, nebo to tak vypadá, protože si šikovná fotografka? Já zrovna nedávno četla nějaký článek, kde byl Hallstatt uváděn mezi městy, jejichž turisté na turisty (resp. jejich množství) dost žehrají...
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, ještě tam nebyly takové davy jako bývají v sezóně, šlo to, protože jsme byli ještě mimo. A máš pravdu, z turistů, tedy hlavně z těch jednodenních tam nejsou vůbec nadšení. Já se tedy vůbec nedivím, protože se tam Asijci opravdu chovají strašně neomaleně. Teď když tam byli Asijci, tak to povětšinou byli japonští důchodci kteří si objíždějí Evropu, mimo hlavní sezóny stejně jako jich vloni na podzim bylo spousta ve Vídni. Ti mladší a otravnější tam teprve začnou proudit se zahájením letní sezóny. A ještě tam bylo tentokrát plno buď Pákistánců nebo Indů či co to bylo, navíc hodně muslimů.

      Vymazat
  9. Anonymní24/7/24 09:36

    Lezarts
    Záběry, jako z pohádky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je tak trochu pohádkové, prý připomíná město Arundel z kreslené pohádky Ledové království. I to je jeden z důvodů tak velké návštěvnosti.

      Vymazat
  10. Wau, úplně jsem se zasnila, nádhera. Nejvíce se mi líbí vč. výstižného popisku "pohled na evangelický kostel z terasy katolického" ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No když ono to sice na fotkách není tak znatelné, ale ty kostely jsou skoro proti sobě. Jen ten katolický je výš.... ;-)

      Vymazat
  11. Anonymní28/7/24 06:14

    Mají tu halštatští ty víry pěkně vyvážené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní28/7/24 06:15

      Aha, opomněl jsem si otevřít nový rám, tak z komentáře nepoznáš Čerfa :-).

      Vymazat
    2. A když se to tak vezme, tak nad městem před solným dolem najdeš i keltské pohřebiště, takže tam asi taky nějaké místo k rituálům či modlitbám je 😉. Takže se to tam opravdu krásně srovnává...

      Vymazat
  12. Parádní reportáž. Děkuji za připomenutí, už je to nějaký čas, co jsem tam byl. Krásné místo.

    OdpovědětVymazat
  13. Vendy, díky za krásnou reportáž z krásného místa. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo je to opravdu krásné, a jsem ráda, že byla možnost ho vidět i zjara.

      Vymazat
  14. Toto místo je hodně známé i kvůli své historii, na netu spousta krásných fotek. Bohužel, mě stačila jedna informace o otrocích v solném dole (někteří už z něj nikdy nevyšli) a místo pro mě ztratilo své kouzlo. - Jinak moc hezké fotky!!!

    OdpovědětVymazat
  15. No jo, Keltové se s tím nepárali! Já tady v solném dole nebyla, zažila jsem si jiný, v Berchtesgadenu takže mě tam nic netáhlo. Raději jsem při první i druhé návštěvě dala přednost procházením města.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....