27 května 2022

Poezie jarní květeny .....



.... z luhů, lesů a zahrady. Něco z dřívějška, něco z minulosti
nedávné. Něco odsud a něco z Brd. Něco slunečného a něco když bylo zataženo. Prostě jak se mi kdy co ukázalo před objektivem a co jsem považovala za vhodné vyfotit ....
Tavolník popelavý, ze zámeckého parku na Mníšku


Ze stejného místa je i květ kaliny vonné, ovšem z jediné větvičky jinak na celém keři kaliny vrásčitolisté. Jen nevím, která se jak sprskla. Jestli vrásčitolistá sloužila jako podnož vonné a časem jí prostě přerostla, nebo naopak začíná vonná porážet vrásčitolistou ....


Dokonce se mi podařilo na mníšecké zahradě ještě stihnout kvést jednu třešeň. Ostatní už byly odkvetlé



Občas jsou pomněnky hojné na jedné straně zahrady, jindy zas na druhé. prostě si tak po ní putují ....




I na  špendlíku jsem nachytala posledních pár květů


V lese mne překvapily tyhle sasanky svou barvou. Většinou jsou celé bílé i zavřené. Tyhle si přidaly k bílé i fialovou ....



Když kvetly střemchy, tak jsem neodolala téhle nad potokem kudy chodím z práce nebo města když jdu pěšky. její květy byly vyrovnané jak vojáci v pozoru. A že i nádherně voněla, to nemusím ani dodávat 







Papageno byl v plném květu, zatímco červený a bílý už dokvétaly posledními pár květy






19 komentářů:

  1. Nádherné.Mám ráda drobná kvítka,pomněnky vedou
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty pomněnky mne tam taky vždycky udělají radost

      Vymazat
  2. Moc pěkné. Také ráda fotím tu jarní rozkvetlou nádheru. přeji Ti krásné dny a dobré světlo.

    OdpovědětVymazat
  3. Fotografie s papagenem jsou hotová umělecká díla, překrásné, Vendy.
    Pomněnky miluju, mají mou oblíbenou barvu a působí tak něžně. Kalina mi zase připomněla můj rodokmen, ve kterém se tohle příjmení vyskytuje :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u těch koniklecových jsem si, přiznávám, trochu pohrála v editoru ;-) Tak to máš výhodu že máš květinové příjmení v rodě. Já to mám mnohem horší...

      Vymazat
  4. Krásné fotky - jako vždy. U fotek střemchy mi v mysll naskočil kousíček písničky z dob mé základní školní docházky :-)....rád mám české domky, rád mám českou ves, střemcha nad ní voní, kvete u ní bez ...:-)))) .
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že jsem ti připomněla školu ;-). Já tedy tu písničku neznám....

      Vymazat
  5. Nádhera a ty "střapce" z úvodu vidím poprvé.

    OdpovědětVymazat
  6. Ne nadarmo je květen květnem :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Papageno??? To znám, ale v úplně jiné souvislosti....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, z Mozartovi Kouzelné flétny, to vím ;-). Papageno je ta odrůda pojmenovaná asi díky těm květům, že třeba někomu připomínají papouška.....

      Vymazat
  8. Vendy, díky za další výstavní fotky. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  9. Bevíčková30/5/22 12:52

    Krásné fotky jedna vedle druhé, jak obrázky. :)

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....