04 prosince 2021

Martin sice na ....

 


.... na bílém koni sem nepřijel už hodně 
dlouho, stejně tak se už dlouho nestalo, že by tu sníh napadl v listopadu, myslím že tomu tak bylo naposled jak mi připomněl FB před osmi lety. A to jen takový poprašek. Podle fotek v archívu tu pravidelně od roku 2016 začíná sněžit mezi prvním a sedmým lednem. A to většinou sněží tak pět dní, tudíž sněhu pak je dost. 
Letos ho dost na místní podmínky napadlo poslední listopadové dny. Dokonce i vydržel přes víkend  jak jste viděli z minulých fotek, kdy jsem se v týdnu pohybovala ve městě. 
Ale pro výzvu Trvalky První sníh jsem si nechala fotky ze zahrady, když byl sníh ještě krásně nadýchaný a bílý ....

Poslední dva roky jsou taková prapodivná schíza. Zákazy, příkazy, chaos, zbytečná úmrtí ale i vztek, bezmoc, rostoucí nesmiřitelnost a agresivita lidí, normál aby člověk pohledal. Proto i tak trochu schizofrenně vypadá první fotka. Stále kvetoucí letničky na pozadí sněhu .... díky tomu jsem musela letos trochu pozměnit výzdobu oken v ložnici, nechtělo se mi je vyhazovat, tak jsem je jen sundala a nechala v truhlíkách. A na okna přišly sazenice borovic připravené na výsadbu na chatě ....





















22 komentářů:

  1. Ale musí se nechat, že první dojem teda dokáže udělat parádní. ;) Moc krásné.
    Focení i fotky ostatních mě tak trochu smiřují s tím neoblíbeným obdobím, protože ať to je jak chce, na fotkách sníh vypadá parádně a ve všech podobách. Tak hlavně aby nemrzlo na holo a nebo nebylo především bláto, to je pak teprve k nevydržení. :) Pěkný a klidný adventní čas přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, první dojem a zvlášť za sluníčka je úžasný. To i se trochu dokážu se zimou i smířit. Ale jen na tu chvilku ;-) Bláto se se zimou v Praze vedlo ruku v ruce, a proto právě zimu nemám ráda. pokud je tak těch deset centi sněhu to jsem tak akorát i spokojená. Víc už tedy nemusím.

      Vymazat
  2. Každá voda dobrá :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud si mám vybrat, tak snad raději tu ve skupenství sněhovém ;-)

      Vymazat
  3. Kouzelné fotografie za zahrady. Nadýchaný sníh jak peřinky.
    Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je to čerstvé, je to opravdu krásné...

      Vymazat
  4. Wendy, opravdu jak peřinka. Moc hezké fotografie,takovou procházkou zasněženou krajinou bych nepohrdla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se procházela jen po zahradě, jít na procházku jsem neměla čas. připravovala jsem všechno na advent...

      Vymazat
  5. Ach ty sněhové čepice, parádní. U nás sníh až dneska.
    Hezký víkend přeji. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, na těch stromech to je parádní. Dneska jen lehce pocukrovalo, takže jsem mohla vytáhnout sluneční panýlky ke světýlkám na túji. Jak foukalo tak mi zapadly dovnitř....

      Vymazat
  6. Wendy, letos napadl brzo i k nám do nížin. :o) Krásné fotky, prostě sněhová peřina jak má v zimně být. Kéž by byla i o Vánocích.
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych byla spokojená kdyby bylo teplo tak do Mikuláše, pak by mohl napadnout sníh a po Silvestru zas roztát a být zas teplo ;-)

      Vymazat
  7. Vendy to máte hodně sněhu. U nás je jen poprašek a během dne to zase taje. Zajímavé fotografie. Přeji Ti krásný večer a příjemnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. napadlo dost, to ano. Dneska je jen lehce pocukrováno. Ale mrzne.

      Vymazat
  8. Ta sněhová peřinka efektní, jen co je pravda! Trocha vody v jiném skupenství a jakou radost nám to udělá!
    Krásné fotky, Vendy!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ovšem vzápětí po té radosti přijde rozčarování neb se musí uklízet. A pak když do toho začne pršet a jsou z toho hnusný srágory, radost vyprchá jak šampaňský...

      Vymazat
  9. To mi připomíná mojí povídku S jako Sajrajt :D. U nás taky nachumelilo a já tajně doufám, že to brzy sleze a nasněží až na Vánoce :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď už je na tom sněhu vidět jak začíná tát. A pokud do toho nenasněží nebo nezačne mrznout, půjde to dolů šupem. Bohudík....

      Vymazat
  10. No na Barboru nasneziloinv Kralupech

    OdpovědětVymazat
  11. No na Barboru nasneziloinv Kralupech

    OdpovědětVymazat
  12. Pohádková nadílka, pro sáňkování a bobování dětí ideální.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....