20 června 2019

Když rozkvétá Ismene....




.... je to krása. Já jí mám letos poprvé, koupila jsem si čtyři cibule na fb v jedné skupině která se věnuje prodeji květin. Sice jsem si říkala jestli to není riziko, ale nakonec jsem byla velmi mile překvapená. Nevěděla jsem jak cibule vypadají a čekala jsem něco ve velikosti cibule hvězdníku, jenže dorazily čtyři obrovské cibule se spoustou dceřinných, a s radou jak je nechat do výsadby přezimovat. Byla jsem natěšená a hned jak to počasí dovolilo, šly do vysokého květináče na terasu. Vylezly hodně brzo, i když jedna vypadala že přece jen asi z ní nic nebude. Jenže nakonec se pochlapila a tak jsem se mohla kochat zhruba dvacítkou květů na čtyřech stvolech. Ještě teď mi jich pár dokvétá ....














Květ je hodně zvláštní, trochu vypadá jako kdyby to byla spíš orchidej než cibulovina. A jak příjemně voní! Příští rok bych je chtěla dát na záhon, trochu poškádlit sousedku která musí mít všechno co vidí. A těmito fotkami začíná seznamování nejen s mými letošními novými květinovými akvizicemi na zahradě (tedy už jsem tu uveřejnila nové hvězdníky) ale také květinová část blogu. Budou totiž kytičky, kytičky a kytičky. Do doby, než pojedu v červenci na chatu na dovču a snad nafotím zas něco jiného než kytičky. Nebo se nedostanu na nějaký výlet tady ....

20 komentářů:

  1. Nádherné květy a ta příjemná vůně. Mám ji letos taky poprvé a měla pět květů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten první stvol, ten rostl jak blázen a měl květů devět! Ty ostatní tak po pěti

      Vymazat
  2. Nádherné květy, už jsem je někde na blogu viděla. Určitě Ti udělaly velkou radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, já je znám jen z obrázků, a občas od někoho z blogerek. A tak když se naskytla tahle možnost tak jsem jí využila. Je to opravdu krásná rostlina. Jen škoda, že díky těm teplům rozkvétá a odkvétá tak rychle. Ono jí spousty lidí pěstuje jako domácí hrnkovou rostlinu, stejně jako hvězdník, s kterým patří do stejné skupiny Amarylkovitých. Ale on i ten hvězdník se dá pěstovat ve volné půdě stejně jako Ismene. ajen se musí na podzim vyndat.

      Vymazat
  3. To nevadí, že budou samé kytičky. Já žádné nemám a tak se sem přijdu ráda pokochat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že aspoň někdo :-D :-D

      Vymazat
  4. Nádherné. Když jsem uviděla fotky taky mi to připomnělo orchidej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krasavice exotická, to v každém případě! Až budu rozebírat cibulky, pošlu ti jestli chceš na dopěstování.

      Vymazat
    2. Jé, to bys byla hodná. Už jsem se dívala, jak postupovat s řízky růží a asi by bylo lepší to nechat na podzim. Ale jestli máš i jiné zkušenopsti, tak písni.

      Vymazat
    3. Ono je to jedno, jestli podzim nebo jaro. Stejně je to padesát na padesát jestli se ujmou nebo ne.

      Vymazat
  5. Nemohu si ujasnit, zda jsem tento krásný květ už někdy viděla. Je zajímavý,pohledný.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ona není úplně neznámá, můžeš třeba znát jméno Hymenocallis. Ale spousta lidí jí pěstuje jako hrnkovou doma. Ale paní od které jsem jí koupila je pěstuje venku na záhonu. Jen na podzim jí nesmíš zapomenout vyndat a přezimovat doma. Pro mne je výhodou že má přezimovat v teplotě mezi 15-17°C. Což na půdě mám. Jinak nekvete....

      Vymazat
  6. Vendy, tím jsem ti mohla posloužit i já. Já jsem dostala první cibulku od Jitky a samozřejmě každým rokem něco přibylo. Jenže letos jsem je zasázela až nedávno, takže mají zatím jen deseticentimetrové výhonky. A tak si musím na tu krásu ještě počkat. Na tvé kytičky se těším, a to moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím že jsem jí někde na blogu u někoho viděla, ale kde to jsem nějak netušila, ono těch blogů na sledování je tolik...

      Vymazat
  7. Jo, a ještě ti musím napsat následující. Když kliknu na tvé jméno vlevo v oblíbených - tak automaticky mi naskočí tento nový blog. Ale když kliknu v komentářích u tvého jména, kde je i mejl, tak mě to zavede do blogu starého. Nevíš proč????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nemám tušení. Tak dalece jsem nic nezkoušela ...

      Vymazat
  8. Tak tuhle kytku vidím prvně...křehká bílá krása

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o ní vím už dost dlouho, ale je fakt, že byl trochu problém jí sehnat, teď už je podstatně rozšířenější. Ale více se pěstuje doma jako hrnkovka než venku.

      Vymazat
  9. Moc hezké, růst jsem je ještě neviděl.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....