14 května 2019

Fialová, purpurová a další odstíny ...




.... budou vládnout dnešním fotkám. Od hyacintů přes čemeřice až k jabloním se ponesou tyto barvy, tak jak jsem je postupně rozkvétající fotila. Kdybych měla říct, která se mi nejvíc líbí, asi bych si nevybrala. Možná snad ta fialová na hyacintu a jako květ ty tulipány, ale co se týče nafocení vede u mě jednoznačně podléška ....


Loňský nákup, plné a poloplné čemeřice. Tahle to zvládla dobře, a s ní ještě jedna. Další se jakž takž vzpamatovává a jedna mne překvapila tím, že vypadala na to, že je na vyhození a než jsem se k tomu dostala, koukám že tam leze list a teď už i druhý


Tuto už mám hodně dlouho, vlastně to byla jedna z prvních čemeřic kterou jsem si pořídila


A takhle ztmavla původně bílorůžová čemeřice od dětí k narozeninám. Její fotky jsem tu také měla


Hyacinty mi letos moc radosti neudělaly, zaprvé dost mi jich shnilo, a za druhé je spálil mráz a tím pádem kvetly jen velmi krátce


Nicméně tahle přežila bez následků


Podléšky jsou na chatě, stejně jako fialky skoro všude. Původně asi byly na skalce, ale odtud se rozběhly po pozemku. Jak modré tak růžovofialové. Už jednou jsem si je přivezla domů, ale nějak se mi ztratily. Letos jsem to zkusila znovu, dala jsem je na jiné místo a budu čekat, jestli mi příští rok budou dělat radost



Ozdobná jabloň na mě vykukovala přes plot jednoho domu tady v Rybníku a každý den mne zdravila při cestě domů z práce



Poslední úlovek je ze zámku Ksiaz, kdysi jsem je měla i já na zahradě, ale někam se vytratily. Měla jsem jak tyhle papouškovité, tak i klasické


Dneska s květy končíme a zítra si ještě doprohlédneme zámek zvenku

14 komentářů:

  1. Jaro miluji pro širokou paletu barev, kterou nám nabízí. A fialová je nádherná ve všech odstínech.
    Tvoje fotografie jsou nádherné. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to ještě co mám fialově kvetoucích trvalek na záhonu.... teď jsem si sepisovala ještě co by se mi tam vešlo a snažila jsem se vybírat barvy trochu jiné než mám. Zjišťuju že mám vlastně v převaze dvě. Fialovou a žlutou...

      Vymazat
  2. Tak si představ, že fialovou už nemůžu ani vidět, včera jsem barvila potahovku na dort a ruce jsem měla jako fialky :-D. Dnes jdu modelovat, tak to bude to samé v bleděmodrém. Vlastně fialovém :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jó, když děláš takový věci jako dorty ....;-)

      Vymazat
  3. Všechno nádhera. Je zvláštní, že ti světléá čemeřice tak ztmavla. Většinou prý květiny ztratí barvu z tmavé do světlé. Ani jsem nevěděla, že existuje ozdobná jabloň. Má krásné květy.Fialový hyacint má také barvu hodně sytou, krásnou. Letos jsem si žádné nové nepřidala, ale staré kvetly krásně. Zato mi stále nekvete azalka a rododendron. Poupat ale mají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bílá čemeřice zezelená. Ty purpurové nakonec zezelenají také. Ta mění barevnost opravdu záhadně. Ozdobné jabloně jsou buď květem nebo plodem nebo obojím. Azalka zatím také nekvete a ta nízká modrá měla jen pár květů a už odkvetla.

      Vymazat
  4. blondýna15/5/19 07:02

    Tak pro tuhle barvu přírodu miluji, je dokonale tajemná, neuchopitelná a fakt krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, má v sobě tajemství. A proto jí je v přírodě tak málo ...

      Vymazat
  5. Nádhera.
    Purpura na okně voní, stále voní :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych ráda věděla proč se tomuhle vonítku říká purpura a co má společného s tou barvou!;-)

      Vymazat
  6. Čemeřice nám naneštěstí na zahrádce nevydržela...ale měli jsme jen bílou, fialová mne ta "zemní růže" fascinuje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se ty bílé vysemeňují jak divé. Takže neustále mám kolem nich hromady semenáčků. Mne taky strašně moc začaly bavit...

      Vymazat
  7. Moc se mi líbí to barvené dělení fotek....:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taková z nouze ctnost. Většinou toho mám nafocené na jeden článek málo, pak se to nějak vyvrbí a zas toho je moc, tak to holt takhle dělím :-D

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....