05 ledna 2019

Rajský dvůr a ambit u Míšeňské katedrály ....




Poslední fotky z Albrechtsburgu patří jediné části katedrály, kam jsem se mohla při návštěvě podívat. Jedná se o ambit a malý rajský dvůr. Tady už byl ten středověk cítit hodně silně. Možná té náladě i nahrávalo šero které dělalo místo tak trochu tajemným.
Díky tomu jsem musela používat i blesk a tím pádem fotky vypadají dost zvláštně.....







Nakouknutí do jedné přilehlé kaple. V poslední době mám štěstí že když chci fotit v nějakém kostele či kapli, vždycky se tam někdo modlí a netváří se zrovna moc mile když se tam objevím s foťákem.




A už jsme na cestě z Albrechtsburgu zpět dolů do města. Jednou z několika cest které odsud vedou jsou schody mezi domky v podhradí. Díky tomu můžete zjistit, že pod mostem který vede k bráně jsou takováto místa


A tady jsou ony zmíněné schody a ohlédnutí zpět. Vyhlídková terasa nad nimi patřila k jedné z restaurací. Ta mi poskytla útočiště, když jsem potřebovala nutně toaletu. V duchu jsem si sumírovala čím se budu omlouvat až na mne vyrukuje obsluha že pokud nejsem host, nemám šanci. Říkala jsem si, mám času dost, tak si aspoň dám kafe když by bylo nejhůř. Jaké bylo ale moje překvapení, když mne personál jen mile pozdravil a dál se nezajímal proč tam jsem a co dělám. Další překvapení mne čekalo na toaletě, kde byly připraveny na poličce k volnému použití deodoranty, lak na vlasy a další propriety které my ženy ke svému životu a zkrášlování nutně potřebujeme. Být to u nás, nevydrží tam ani deset minut a hned je někdo ukradne.... 
Tak abych ještě nějak svůj pobyt zamaskovala, šla jsem se na tuhle vyhlídkovou terasu podívat.




10 komentářů:

  1. Kouzelné místo, kouzelné obrázky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, mělo to tam hodně zajímavou atmosféru....

      Vymazat
  2. blondýna5/1/19 18:00

    Inu, v zahraničí člověk občas zažije něco, o čem se mu v Čechách ani nezdá, škoda.
    Jinak i tyhle fotky mají skvělou, takovou nostalgickou atmošku, fakt skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdřív mě to hnalo úprkem z věže a pak na tom nádvoří. Už sem fakt byla připravená buď si dát to kafe nebo se vymluvit že tam hledám kamarády 😄

      Vymazat
  3. Díky za procházku. Teda s tím lakem a deodorantem bych asi také byla v šoku. Jestli si to tam neodložila některá dáma a zapomněla to tam. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak, to tam prostě měli pro normální použití pro návštěvníky. A pro jejich komfort ...

      Vymazat
  4. Ve větších kostelích jsem už zažil, že je uvnitř branka a tou vpouštění za ni jen zbožně vyhlížející návštěvníky. I když už s foťákem na krku nechodím a vystačím si s mobilem, nikdy se mně tímto filtrem nepodařilo projít. Na pánbíčkáře evidentně nevypadám :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katedrála je normálně přístupná po zaplacení vstupného, ale tahle část volně.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....